مصاحبه‌ای با استفان وینکلمن؛ مدیرعامل موفق لامبورگینی

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مطالعه 5 دقیقه
وب‌سایت دیجیتال ترندز اخیرا مصاحبه‌ای با استفان وینکلمن، مدیر عامل لامبورگینی در خصوص برنامه‌های آینده‌ی این شرکت، لامبورگینی یوروس، خودروی SUV جدید این شرکت، رکوردشکنی آن در زمینه‌ی فروش و نقش فناوری در خوردوهای سوپراسپرت، ترتیب داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

۲۰۱۵ به سال بسیار موفقی برای شرکت لامبورگینی بدل شد؛ آن‌‌ها با تحویل ۳/۲۴۵ دستگاه خودرو به مشتریان خود، موفق به شکستن رکورد بالاترین میزان فروش تمام دوران فعالیت خود شدند. این شرکت با ۲۸ درصد افزایش، موفق به فروش ۳/۲۴۵ دستگاه سوپراسپرت شد. پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ لامبورگینی ۲/۵۳۰ دستگاه خودرو به خریداران تحویل داده بود. لامبورگینی بخش اعظمی از فروش خوب خود در سال گذشته را مدیون اوراکان بوده است که برای اولین بار از ابتدای سال به بازار عرضه شده بود. علاقه‌ی وافر خریداران به اوراکان باعث شده تا ۲/۲۴۲ دستگاه از این خودرو طی سال ۲۰۱۵ به فروش برسد. هم‌چنین افزایش تعداد نمایندگی‌های لامبورگینی را می‌توان یکی دیگر از علل افزایش فروش این شرکت عنوان کرد. سوپراسپرت ساز مطرح ایتالیایی در حال حاضر ۱۳۵ دفتر فروش در ۵۰ کشور مختلف دارد. اگرچه این میزان از فروش در مقایسه با آمار شرکت‌های خودروسازی بزرگ، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، اما برای شرکت بسیار کوچکی همچون لامبورگینی که در حال حاضر تنها دو نوع خوروی سوپراسپرت تولید می‌کند، آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

آن‌ها همچنین در سال ۲۰۱۵، نسخه‌ی SuperVeloce از اونتادرو، سوپراسپرت بسیار محبوب این شرکت را نیز در دو مدل کوپه و اسپایدر روانه‌ی بازار کردند. اما در پیست مسابقات نیز سری Super Trofeo لامبورگینی بسیار پرقدرت ظاهر شده است. اوراکان GT3 نیز از هفته‌ی آینده وارد مسابقات ۲۴ ساعته Daytona سال جاری خواهد بود.

در ادامه متن مصاحبه‌ی وب‌سایت دیجیتال ترندز با استفان وینکلمن، مدیرعامل این شرکت را می‌خوانید.

- صحبت‌ها در مورد یوروس بسیار شدت گرفته است چرا که بسیاری از افراد برای دیدن محصول سومی از خط تولید لامبورگینی هیجان زده هستند، می‌دانیم که از نقطه‌نظر تجاری تولید یک خودروی SUV اسپرت برای این شرکت بسیار مهم است، اما شما چه راهکاری را جهت تبدیل یوروس به یک لامبورگینی حقیقی در نظر دارید؟

 راهکار رسیدن به این هدف برای ما بسیار ساده است؛ ما هر روز آن را در شرکت لامبورگینی احساس می‌کنیم. علاوه بر این، در تاریخ لامبورگینی ما تنها شاهد خودروهای سوپراسپرت نیستیم. این شرکت کار خود را در سال ۱۹۶۳ میلادی با خودروهای GT شروع کرد، ما خودروهای چهارسرنشینی مانند اسپادا داشته‌ایم، افزون بر این موارد ما تجربه‌ی تولید خودروی SUV لوکسی مانند LM002 را نیز در کارنامه‌ی خود داریم.
لامبورگینی یوروس

فکر می‌کنم ما تخصص و سابقه‌ی مورد نیاز را در اختیار داریم، آن را حس می‌کنیم، شاهد آن هستیم و آن را درک می‌کنیم. علاوه بر این ما بازخوردهای مفیدی را نیز از مشتری‌های خود و سایر افراد دریافت می‌کنیم. یوروس علاوه بر اینکه باید پرقدرت‌ترین و سریع‌ترین SUV دنیا باشد، باید از قابلیت‌های آفرود نیز بهره ببرد. همچنین نباید تنها یک خودروی آفرود صرف باشد.

این خود باید ظاهر یک لامبورگینی را دارا باشد، به گونه‌ای که ماهیت آن به سرعت قابل شناسایی باشد. یکی از اصول بنیادی ما در طراحی محصولات‌مان این است که در عین متفاوت بودن ظاهر، باید از ماهیت واحدی بهره ببرند به گونه‌ای که به سرعت قابل تشخیص باشند. ما بازخوردهای بسیار خوبی را در خصوص این خودرو در نمایشگاه پکن در سال ۲۰۱۲ گرفتیم. بنابراین معتقدیم که در زمان رونمایی از این خودرو با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد.

 

- طی سال‌های اخیر فناوری‌های به کار رفته در خودروها بیش‌تر از خود آن‌ها خبرساز شده‌اند؛ روندی که در نمایشگاه CES نیز شاهد آن بودیم. در حال حاضر لامبورگینی روی چه فناوری‌هایی تمرکز دارد و برنامه‌های آینده‌ی این شرکت در این خصوص چیست؟

 واضح است که یوروس باید خودرویی مجهز به فناوری‌های ارتباطی و سرگرمی باشد. وجود چنین فناوری‌هایی برای نسل جدید رانندگان خودرو به یک نیاز مبرم تبدیل شده است. در حال حاضر خودروهای کنونی ما بیشتر روی تجربه‌ی رانندگی متمرکز هستند، بنابراین اگر شما لامبورگینی خود را از پارکینگ خارج می‌کنید، تنها هدف‌تان رانندگی با آن بوده و اهمیت مسیر برای شما بسیار بیش‌تر از مقصد نهایی است.

اما در مورد یک خودروی SUV که قرار است یک خودروی روزمره باشد، وضعیت متفاوت خواهد بود. این خودرو علاوه بر دارا بودن روح لامبورگینی باید کارایی یک خودروی روزمره را نیز داشته باشد، بخشی از این کارایی نیز مستلزم وجود چنین فناوری‌هایی است. همچنین نسل آینده‌ی خودروهای سوپراسپرت نیز از فناوری‌های ارتباطی بهتری بهره خواهند برد.

- نظر شما در خصوص فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودکار چیست؟ آیا چنین فناوری‌هایی در محصولات لامبورگینی جایی خواهند داشت؟ آیا خودروهای این شرکت کماکان توسط راننده کنترل خواهند شد؟

 وقتی از چنین فناوری‌هایی صحبت می‌کنیم، منظور از آن، فناوری مرتبط با دستیارهای رانندگی است؛ چنین قابلیتی در لامبورگینی یوروس وجود خواهد داشت. همانطور که اشاره کردید، خودروهای لامبورگینی کماکان توسط راننده کنترل خواهند شد و ما در حال حاضر برنامه‌ی دیگری در این خصوص نداریم.

- با توجه به موفقیت‌های کسب شده با اوراکان، رکوردشکنی شما در خصوص تعداد خودروهای به فروش رفته و ورود قریب‌الوقوع یوروس، آیا در آینده شاهد محصولات جدیدی از لامبورگینی خواهیم بود؟

 ما با خبرهای بسیار مهمی در نمایشگاه ژنو شرکت خواهیم کرد. یک کوپه و یک روداستر که به مناسبت گرامیداشت صدمین سالروز تولد فروچیو لامبورگینی، "Centenario" نام گرفته‌اند. تعداد نمونه‌های تولید از هرکدام از این خودرو‌‌ها ۲۰ دستگاه است که در حال حاضر تمام آن‌ها به فروش رفته‌اند. ما نسخه‌ی کوپه از این خودرو را برای تعدادی از مشتری‌های منتخب خود ابتدا در Pebble Beach و سپس در سراسر دنیا به نمایش گذاشتیم و آن‌ها را در یک بازه‌ی زمانی بسیار کوتاه به فروش رساندیم. بنابراین تصمیم به تولید نسخه‌ی روداستر این خودرو نیز گرفتیم که نمونه‌های تولید شده از این نسخه نیز به طور کامل به فروش رفت. این خودرو با بدنه‌ای تماما از جنس فیبر کربن در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد.

- به غیر از Super Trofeo آیا خودروی دیگری نیز برای مسابقات اتومبیل‌رانی در دست تولید است؟

 لامبورگینی هیچ گاه در مسابقات اتومبیل‌رانی پرقدرت ظاهر نشده‌ است. ما در بدترین زمان ممکن فعالیت خود را در زمینه‌ی مسابقات اتومبیل رانی از سر گرفتیم؛ اما این برهه از زمان تنها فرصت در دسترس برای ما بود. در سال ۲۰۰۹ ابتدا در اروپا سپس آسیا و در نهایت پس از گذشت چند سال در ایالات متحده کار خود را در زمینه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی با سری مسابقه‌ای Super Trofeo one-make آغاز کردیم، در آن سال بحران اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده بود و ما پروسه‌ی فیس‌لیفت گایاردو را به پایان رسانده بودیم. در ابتدا تنها با هدف شرکت در سری GT3 وارد زمینه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی شدیم اما اکنون در سری مسابقات ۲۴ ساعته نیز حضور داریم، این مورد یک قدم بزرگ برای ما محسوب می‌شود، چرا که لامبورگینی باید یک شرکت کوچک و در عین حال منعطف باقی بماند. بنابراین در حال حاضر به غیر از این فعالیت‌ها به همراه برنامه‌ی تجربه‌ی رانندگی که با هدف آموزش چگونگی راندن ایمن خودروهای ما اجرا می‌شود، برنامه‌ی دیگری نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات