مرورگر سافاری در iOS و OS X اپل با مشکل کرش روبرو شده است

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های مختلف منتشر شده توسط کاربران مرورگر سافاری در سراسر جهان، نسخه‌ی مخصوص موبایل و دسکتاپ این مرورگر از صبح امروز با مشکلاتی روبرو شده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد وارد کردن کلمات برای جستجو در آدرس بار، منجر به هنگ کردن این مرورگر می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، مرورگر سافاری اپل از صبح امروز با مشکلاتی همراه شده است. کاربران هر دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ این مرورگر گزارش داده‌اند که با وارد کردن کلمات برای جستجو در کادر جستجوی این مرورگر، سافاری هنگ می‌کند.

اطلاعات ارائه شده توسط استیون تراتون اسمیت که یک توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های iOS است، نشان از این دارد که این مساله به دلیل وجود مشکلاتی در پیشنهادات ارائه شده در زمان جستجو با استفاده از مرورگر سافاری است. با غیرفعال کردن این ویژگی در سافاری، دیگر مشکل کرش کردن مرورگر حادث نشده و می‌توان همچون گذشته سافاری را مورد استفاده قرار داد. همچنین استفاده از سافاری در حالت Private Browsing نیز می‌توانداین مشکل را حل کند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که تمام کاربرانی که از این مرورگر استفاده می‌کنند، با این مشکل روبرو نخواهند شد؛ چراکه احتمالا مرورگر آن‌ها از اطلاعات موجود در کش برای دریافت پیشنهاد استفاده کرده یا مرورگر قادر است به سرور‌های اپل دسترسی پیدا کند. اپل هنوز در مورد این مشکل واکنشی نشان نداده است.

چند ماه پیش نیز مشکلی مشابه، کاربران مک را مجبور کرده بود تا شماری از اپلیکیشن‌های مورد استفاده را دوباره روی سیستم‌های خود نصب کنند. این مشکل به دلیل مهاجرت اپل از استاندارد SHA-1 به استاندارد امنیتی SHA-2 رخ داده بود. با تعویض استاندارد امنیتی مورد نظر، شماری از کاربران گزارش کرده بودند که در زمان مورد نظر مجبور به نصب دوباره‌ی برخی از نرم‌افزار‌ها شده‌اند.

آیا شما نیز از کاربران مرورگر سافاری اپل هستید؟ در صورتی که از این سرویس استفاده می‌کنید، آیا با مشکل مورد نظر روبرو شده‌اید یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات