بیل گیتس و دولت بریتانیا برای مبارزه با مالاریا ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس و جورج آزبورن صدر اعظم انگلستان وعده داده‌اند تا ۳ میلیارد پوند (برابر با ۴.۳ میلیارد دلار) برای ریشه کن کردن مالاریا هزینه کنند. بیماری مالاریا که توسط پشه‌ها منتقل می‌شود، در سال گذشته جان ۴۳۸ هزار نفر را گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گیتس و آزبورن روز دوشنبه در یادداشتی برای روزنامه‌ی تایمز لندن اعلام کردند که ۴.۳ میلیارد دلار برای ریشه کن کردن مالاریا هزینه می‌کنند؛ این مبلغ در طول پنج سال بر روی تحقیقات و دیگر اقدامات برای ریشه‌کن کردن این بیماری سرمایه‌گذاری خواهد شد.

گیتس و آزبورن در این یادداشت نوشته‌اند:

"وقتی صحبت از تراژدی انسانی به میان می‌آید، هیچ موجودی به اندازه‌ی پشه‌ی مالاریا ویرانی به همراه نداشته است. هر دوی ما معتقدیم جهانی عاری از مالاریا باید یکی از اولویت‌های بهداشت جهانی باشد."

از بین بردن مالاریا یکی از اولویت‌های بنیاد خیریه‌ی بیل و ملیندا گیتس نیز بوده است. این اولین باری نیست که بنیاد خیریه‌ی موسس مایکروسافت بر روی مبارزه با مالاریا سرمایه‌گذاری می‌کند. در ماه نوامبر سال گذشته نیز این بنیاد با همکاری دولت انگلستان یک میلیارد پوند برای حمایت از توسعه‌ی واکسن، حشره‌کش و دیگر اقدامات مبارزه با مالاریا سرمایه‌گذاری کرده بود. در کمک مالی جدید که این هفته اعلام شد، دولت انگلستان سالی ۵۰۰ میلیون پوند را به مدت ۵ سال هزینه خواهد کرد، و بنیاد بیل و ملیندا گیتس متعهد شده‌ است تا پایان امسال ۲۰۰ میلیون پوند به این طرح کمک کند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۱۴ میلیون مورد ابتلا به مالاریا در سطح جهان وجود داشته است که اکثریت مطلق این تعداد (۸۹ درصد) مربوط به کشورهای جنوب صحرای آفریقا بوده است. بیشتر تعداد ۴۳۸ هزار قربانی این بیماری را نیز کودکان زیر ۵ سال تشکیل داده‌اند. تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن و مبارزه با مالاریا طی ۱۵ سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته است؛ اما با افزایش مقاومت به دارو و حشره‌کش‌ها با اخلال روبرو شده است.

گیت و آزبورن در یادداشت خود با تاکید بر لزوم همکاری بین دولت‌ها، خیریه‌ها و بخش خصوصی، اینگونه استدلال می‌کنند که "اگر تا سال ۲۰۲۰ حشره‌کش‌های جدیدی معرفی نشود، وضعیت بحرانی خواهد شد و شمار مرگ و میرها افزایش خواهد یافت".

آن‌ها در ادامه می‌نویسند:

"ما خوشبین هستیم که بتوانیم مالاریا و دیگر بیماری‌های کشنده‌ی استوایی را در طول عمرمان ریشه‌کن کرده و با تهدیدات نوظهور به مبارزه بپردازیم تا بتوانیم جهان را به جای امن‌تری برای همه تبدیل کنیم."
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات