KGI: درآمد اپل با مک بوک‌ های جدید افزایش می‌یابد

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو با انتشار گزارش جدید خود نگرشی منفی به چشم انداز اپل در مورد افزایش فروش آیفون و آیپد‌های این کمپانی در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی دارد. گزارش KGI عرضه‌ی آیفون 5se و آیپد ایر ۳ را نیز در اواخر فصل جاری میلادی موفقیتی برای اپل نمی پندارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیلگر نام آشنای دنیای فناوری از موسسه‌ی KGI، ساعاتی پیش گزارش خود را در مورد وضعیت اپل در سال جاری میلادی منتشر کرد. در این گزارش وی چشم انداز اپل را در مورد افزایش فروش آیفون‌ها و آیپد‌های این کمپانی با کمی تردید می‌داند. همچنین چی کو عرضه‌ی محصولات جدیدی نظیر آیفون 5se و آیپد ایر را نیز به عنوان یک نقطه‌ی عطف برای گوگل ندیده و حتی از ارائه‌ی آماری مبنی بر کاهش فروش آیفون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد. تا کنون گزارش‌های متعددی منتشر شده که در آن احتمال کاهش فروش آیفون برای اولین بار در تاریخ عرضه‌ی این گوشی هوشمند پیش بینی شده است.

مینگ چی کو در گزارش خود چنین اظهار نظر کرده است:

ما فروش پایین را برای آیفون ۴ اینچی اپل پیش بینی می‌کنیم که اخیرا اخبار زیادی از آن به گوش می‌رسد. انتظار نداریم که آیفون ۴ اینچی که اواخر فصل جاری میلادی معرفی خواهد شد، یک محصول خلاقانه باشد. حتی فرم فکتور این گوشی هوشمند نیز جدید نیست و شبیه به آیفون ۵ اس اپل خواهد بود، با این تفاوت که تغییراتی جزئی نظیر استفاده از پنلی با شیشه‌ی 2.5D به جای 2D در آن استفاده خواهد شد. همچنین در مورد سایر مشخصات فنی نیز استفاده از سخت‌افزاری مشابه آیفون ۶ اس کمی دور از انتظار است، از این‌رو باید به جای بهره‌گیری از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در انتظار سنسوری ۸ مگاپیکسلی در پشت این گوشی هوشمند باشیم. انتظار داریم تا فروش این گوشی هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دستگاه باشد.

KGI در گزارش خود پیش بینی اولیه‌ی فروش ۷۷ میلیون دستگاه آیفون ۶ اس در جریان سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی را نیز کاهش داده است. براساس گزارش جدید این موسسه‌ی تحقیقاتی اپل در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نیز در مقایسه با فصل پیش با کاهش ۴۴.۲ درصدی فروش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۲۹.۷ درصدی روبرو خواهد شد، از این‌رو فروش آیفون در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۳ میلیون دستگاه پیش‌بینی می‌شود. در مورد فصل دوم سال جاری نیز KGI فروش آیفون را به واسطه‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی ۴ اینچی بین ۲۵ تا ۴۲ میلیون دستگاه پیش‌بینی می‌کند.

اگرچه KGI در مورد آیفون‌ها و آیپد‌های اپل دیدگاه چندان مثبتی ندارد، اما به موفقیت مک بوک‌های جدید این کمپانی امیدوار است. 

KGI مک بوک را به عنوان یک محصول قدرتمند به منظور رشد اپل در دنیای تجارت می‌داند، این موضوع با احتمال عرضه‌ی نسخه‌های بروزرسانی شده نیز بیش از پیش تقویت می‌شود.

برخلاف مینگ چی کو، جینی مانستر از موسسه‌ی Piper Jaffray، پیش‌بینی کرده سهام اپل که هم اکنون روند نزولی در پیش گرفته، در آستانه‌ی معرفی آیفون ۷ بیش از ۵۰ درصد رشد خواهد کرد. براساس گمانه‌های موجود اپل در سال ۲۰۱۶ نیز همچون سال‌های پیش در آستانه‌ی معرفی آیفون ۷ با افزایش قیمت سهام روبرو خواهد شد. این کمپانی اواخر ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی نیز با افزایش قیمت سهام روبرو شد، بطوریکه هر سهم این کمپانی به ارزش ۱۳۴.۵۴ دلار رسید. حال باید دید که آیا پیش‌بینی‌های مانستر نیز رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر.

در حال حاضر هیجان انگیز‌ترین محصولی از اپل که در آینده‌ی نزدیک رونمایی خواهد شد، آیفون 5se یا همان نسخه‌ی ۴ اینچی از آیفون است. شب گذشته تصویری از این گوشی هوشمند در کنار آیفون ۵ منتشر شد که تا حدودی شکل ظاهری این گوشی هوشمند را نمایش می‌داد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات