یاهو چندین پیشنهاد در مورد فروش هسته‌ اصلی تجارت خود را رد کرده است

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
رویترز روز پنجشنبه با انتشار گزارشی مدعی شده که یاهو در سال‌های اخیر چندین بار پیشنهادات ارائه شده توسط سایر کمپانی‌ها را به منظور فروش هسته‌ی اصلی تجارت این کمپانی رد کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط رویترز، یاهو در سال‌های گذشته چندین بار پیشنهادهایی را دریافت کرده که طی آن می‌توانسته هسته‌ی اصلی تجارت خود را در اینترنت به فروش برساند؛ اما این کمپانی تمام پیشنهاد‌های ارائه شده را رد کرده است. منابع آگاه از این موضوع پرده برداشته‌اند که پیشنهاد‌های ارائه شده توسط یک کمپانی خصوصی بوده است.

رویترز گزارش کرده که این کمپانی پس از ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به آخرین فصل از سال ۲۰۱۵، اقدام به اعلام قدم‌های بعدی استراتژیک خود خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، این کمپانی پس از ارائه‌ی گزارش مالی خود سیاست‌های آینده‌ی خود را اعلام خواهد کرد تا بتواند از این طریق عکس‌العمل سهامداران را نیز بسنجد.

آخرین باری که شایعاتی در خصوص ارائه‌ی پیشنهاد خرید به یاهو منتشر شده، مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۵ است. این پیشنهاد پیش از دیدار هیئت مدیره ارائه شده بود که طی آن یاهو تصمیم به عدم فروش سهام خود در کمپانی علی بابا گرفت. یاهو تا کنون هیچ گاه بصورت رسمی برنامه‌ای را برای فروش در پیش نگرفته است.

همانطور که اشاره کردیم، در ماه دسامبر میلادی یاهو تصمیم خود مبنی بر فروش سهمش در علی‌ بابا را تغییر داد؛ در عوض این کمپانی اعلام کرد که احتمال فروش هسته‌ی اصلی تجارت خود را که مبتنی بر تبلیغات و محتوای آنلاین است را از نظر می‌گذارند. البته مینارد وب، رئیس هیئت مدیره‌ی یاهو بعدها اعلام کرد که این کمپانی تصمیم صد درصدی برای فروش ندارد؛ اگرچه یاهو به پیشنهادات ارائه شده برای خرید تجارت اصلی یاهو گوش فرا خواهد داد.

پس از اعلام این خبر توسط یاهو، Starboard که یک سرمایه‌گذار در حوزه‌ی فناوری است با ارسال نامه‌ای به هیئت مدیره‌ی یاهو خواستار فروش هسته‌ی اصلی تجارت این کمپانی و در نتیجه تغییرات بنیادی در رده‌ی مدیریتی این کمپانی شد.

رشد یاهو در سال‌های گذشته تقریبا متوقف شده و سهامداران این کمپانی رفته رفته صبر خود را در قبال اقدامات مریسا میر، مدیرعامل یاهو از دست می‌دهند. سهامداران یاهو به غیر از سیاست‌های مریسا میر در مورد شرکت چینی علی بابا، انتقادات گسترده‌ای را به اقدامات این کمپانی در حوزه‌‌های دیگر وارد می‌کنند. بخش تولید محتوا و تبلیغات را باید از جمله‌ی مواردی خواند که به سیبل بزرگی برای منتقدان میر تبدیل شده است.

بنابر شنیده‌ها یاهو در ادامه‌ی انجام تغییرات گسترده در پی آن است تا بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در ماه جاری میلادی تعدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات