ارائه لوازم جانبی با قابلیت اسکن سه‌ بعدی غذا و محاسبه ارزش غذایی

پنج‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از فناوری‌هایی که در صورت موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری عمومی، به زودی شاهد ارائه‌ی آن در قالب لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود، فناوری اسکن لیزری NutriRay3D است که قابلیت محاسبه دقیق کالری هر وعده‌ی غذایی را به گوشی هوشمند شما اضافه می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لوازم جانبی مجهز به فناوری اسکن لیزری NutriRay3D می‌توانند با دقت زیاد و بدون صرف هزینه‌، به‌سرعت کالری غذا را محاسبه کنند که به‌این‌ترتیب گوشی هوشمند شما به یک متخصص تغذیه‌ی اختصاصی تبدیل خواهد شد.

پیش‌ از این شاهد ارائه‌ی اپلیکیشن‌های محاسبه‌ی کالری غذا بوده‌ایم که با روش‌هایی مثل شناسایی مواد اولیه‌ی غذا به کمک دوربین یا اسکن بارکد مواد غذایی، میزان کالری آن را تخمین می‌زنند. نوع دیگر این اپلیکیشن‌ها با ارسال تصویر گرفته‌شده توسط کاربر از غذا برای متخصص تغذیه و بررسی تخصصی آن، با دقت زیاد کالری غذا را محاسبه می‌کنند ولی این کار علاوه بر نیاز به صرف هزینه، زمان‌بر است و احتمالا پاسخ زمانی به دست شما می‌رسد که غذا کاملا هضم شده است. به کمک فناوری NutriRay3D و سخت‌افزار جانبی مورد نیاز، گوشی‌های هوشمند معمولی می‌توانند با اسکن لیزری محتویات وعده‌ی غذایی، میزان کالری و ارزش غذایی آن را با دقت زیاد و فوری محاسبه کنند.

به گفته‌ی سپ مخصوص، دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن و یک از مجریان پروژه‌ی NutriRay3D، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، اپلیکیشن‌های زیادی برایی محاسبه‌ی کالری غذا وجود دارند ولی با این‌وجود هنوز هم خودتان باید برآورد نهایی ارزش غذایی را انجام بدهید یا در واقع حدس بزنید. نمونه‌ی آزمایشی NutriRay3D غذا را اسکن می‌کند و برآورد کاملی از ارزش غذایی آن در اختیار شما قرار می‌دهد که این نتیجه صرفا محدود به میزان کالری نیست. این نمونه در حال حاضر می‌تواند ۹۰۰۰ نوع غذای متفاوت را با دقت ۸۷.۵ تا ۹۱ درصد بررسی کند. NutriRay3D با ایجاد یک نقشه سه‌بعدی مبتنی بر حجم هر یک از مواد غذایی به‌کار رفته در غذا، امکان کنترل مجموع ارزش غذایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته تعیین بعضی از جزییات خاص نظیر رژیمی بودن نوشیدنی باید توسط کاربر انجام شود.

پروژه NutriRay3D در ابتدا برای کمک به محققان اپیدمیولوژی مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون شروع به کار کرد ولی اکنون وب‌سایت ایندیگوگو تصمیم به تبدیل آن به یک فناوری مصرفی قابل‌استفاده در زندگی روزمره دارد. این استارتاپ در صورت موفقیت، لوازم جانبی NutriRay3D را برای پلتفرم‌های iOS، اندروید و ویندوزفون تولید خواهد کرد. بر اساس اعلامیه ایندیگوگو در صفحه‌ی جذب سرمایه‌گذار وب‌سایت، مقرون‌به‌صرفه بودن لوازم جانبی NutriRay3D یکی دیگر از اهداف اصلی این استارتاپ است.

در حال حاضر محققان این پروژه درصدد کاهش اندازه‌ی نمونه آزمایشی اسکنر هستند و کسانی که مبلغ ۱۹۹ دلار به این استارتاپ اهدا کنند، در صورت رسیدن سرمایه به سقف ۵۰ هزار دلار از سپتامبر ۲۰۱۶ اسکنر خود را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات