اهدای خدمات ابری یک میلیارد دلاری به موسسه های غیرانتفاعی توسط مایکروسافت

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کمکی بشردوستانه به ۷۰٫۰۰۰ محقق و سازمان‌های غیر انتفاعی، به جای پول، سرویس ابری به ارزش یک میلیارد دلار داده است. مایکروسافت قبلا هم دستگاه‌هایی را به صورت رایگان اهدا کرده بود. در ادامه بیشتر در این رابطه می‌خوانیم.
تبلیغات

مدیر عامل مایکروسافت تصمیم گرفته که این‌بار به جای اهدای پول، از سرویس‌های ابری خود اهدا کند.ساتیا نادلا معتقد است پردازش ابری به یک منبع پر اهمیت برای رفع مشکل‌های جهانی تبدیل شده است.

برد اسمیت، سرپرست بخش حقوقی مایکروسافت می‌نویسد:

سرویس ابری می‌تواند راز‌هایی که توسط اطلاعات نگه داشته شده را فاش کند و بینش‌ها و تحول‌هایی را نه تنها در تکنولوژی و علوم، بلکه در محدوده‌ی اقتصاد و چالش‌های اجتماعی به وجود آورد و سرویس‌های بهتری را برای همه انسان‌ها خلق کند. همچنین سرویس‌های ابری می‌توانند ارتباطات را بهبود دهند و ضمن کمک به حل مشکلات، به سازمان‌ها و کسب و کار‌ها برای بهره‌وری و تاثیر‌گذاری بیشتر خدمت‌رسانی کنند.

این موسسه‌ی خاص یک پروژه سه تکه‌ای است که بخش اول به سازمان‌های غیر انتفاعی سرتاسر جهان اجازه می‌دهد تا به اطلاعات مرکزی مایکروسافت دسترسی داشته باشند و برنامه‌های خود را اجرا کنند. در بخش دوم این سازمان‌ها می‌توانند به صورت رایگان از اوت لوک، ورد، اکسل و پاورپوینت ابری استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین در حال گسترش برنامه Microsoft Azure برای برنامه‌های تحقیقاتی است که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی Azure و منابع پردازشی را در اختیار محققان قرار دهد. 

مایکروسافت برای رشد بیشتر و کمک به این موسسه‌های غیر انتفاعی قرار است کمک‌هایی بزرگی به آن‌ها کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات