فعال بودن مایکروسافت اج در پس زمینه، شارژدهی باتری در لومیا 950XL را کاهش می‌دهد

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
فبلت جدید مایکروسافت با نام لومیا ۹۵۰ ایکس ال آخرین تلاش مایکروسافت برای به دست آوردن دل علاقه‌مندان سری لومیا است. این گوشی ۵.۷ اینچی با وجود ویژگی‌های خوبی که دارد نتوانست رضایت علاقه‌مندان را در قسمت شارژدهی باتری به دست آورد. به نظر می‌رسد یکی از علل مهم شارژدهی اندک باتری در این گوشی مرورگر اج باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لومیا ۹۵۰ ایکس ال و لومیا ۹۵۰ پس از مدتی طولانی جای خالی گوشی‌های پرچمدار مبتنی بر ویندوز را پر کردند. ردموندی‌ها پس از تصاحب بخش موبایل نوکیا گوشی خاص و ویژه‌ای از سری لومیا عرضه نکردند و تا آماده شدن ویندوز ۱۰ موبایل صبر کردند. اگر به خاطر داشته باشید در بررسی لومیا ۹۵۰ ایکس ال در زومیت به شارژدهی پایین گوشی در حالت استندبای اشاره شد، لومیا ۹۵۰ ایکس ال در تست‌های انجام شده در زمینه وبگردی و پخش ویدئو عملکرد مناسبی داشت ولی در زمان استندبای عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌داد.

شارژدهی بالای باتری همیشه یکی از خواسته‌های علاقه‌مندان سری لومیا از گوشی‌هایشان است. با این که لومیا ۹۵۰ ایکس ال از یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بهره می‌برد و به خودی خود چنین صفحه‌نمایشی مصرف بالایی دارد اما نمی‌توان شارژدهی پایین دستگاه را به گردن صفحه‌نمایش انداخت. اگر به قسمت تنظیمات گوشی بروید و در بخش Battery Saver گزینه Battery Use را انتخاب کنید به میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت. در کمال تعجب می‌توان دید که مایکروسافت اج مصرف بسیار بالایی دارد؛ این مرورگر در پس زمینه اجرا می‌شود و وب‌سایت‌هایی مملو از آگهی‌ها و اطلاعات به راحتی منابع سیستم را مصرف می‌کنند. این بروزرسانی دائمی اطلاعات در مرورگر اج مصرف باتری در حالت استندبای را افزایش می‌دهد اما شما می‌توانید با قطع دسترسی مرورگر اج به اینترنت در زمان‌هایی که به آن نیاز ندارید شارژدهی گوشی را بهبود ببخشید.

دو راه برای حل این مشکل وجود دارد؛ اول این که از بستن مرورگر اج پس از استفاده از آن اطمینان حاصل کنید. دومین راه این است که در قسمت تنظیمات باتری و در بخش Battery Use از اجرا شدن اج در پس زمینه جلوگیری کنید برای این کار کافی است گزینه‌ی Allow this app to run in the background برای این اپلیکیشن را خاموش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات