مجموعه ویدیویی ایران و جنگ های سایبری – قسمت پایانی

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرکت مهندسی شبکه گستر که پیشتر، در سه کلیپ، بدافزارهای Stuxnet، Duqu و Flame را تحلیل و بررسی کرده، در آخرین قسمت از مجموعه کلیپ‌های "ایران و جنگ های سایبری" به تشریح فعالیت‌های گروه موسوم به Equation و نقش سازمان امنیت ملی آمریکا در ساخت و گسترش بدافزارهای جاسوسی در طی دو دهه گذشته پرداخته است.
تبلیغات

همانطور که در این کلیپ نمایش داده می‌شود ابزارها، بهره‌جوها (Exploit) و بدافزارهای استفاده شده توسط گروه Equation از بسیاری جهات مشابه روش‌ها و ابزارهایی است که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) مورد استفاده قرار می‌گرفته و در اسنادی که در سال ۲۰۱۳ به بیرون درز کرد، به آنها اشاره شده است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ایران، روسیه، پاکستان، افغانستان، هند و چین کشورهایی بوده‌اند که بیش از سایر کشورها مورد توجه این گروه قرار داشته‌اند. مراکز نظامی، ارتباطاتی، سفارتخانه‌ها، مراکز دولتی، مؤسسات تحقیقاتی و حوزه‌های دینی اهداف مورد علاقه این گروه بوده است.

در این کلیپ، به کرات، به منابع مختلف داخلی و خارجی استناد شده است و رویداد از نگاهی کاملا بیطرفانه، اما فنی، روایت می‌شود. مشاهده این کلیپ به تمامی دست اندرکاران و فعالان در حوزه فناوری اطلاعات کشور توصیه می‌شود.

آخرین قسمت از این مجموعه چهار قسمتی در همین صفحه یا از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین برای دریافت فایل این کلیپ به این صفحه مراجعه کنید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هفت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات