با ده خودروی برتر معرفی شده در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ آشنا شوید

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
مطالعه 12 دقیقه
سرانجام نمایشگاه خودروی دیترویت امسال نیز با عرضه‌ی محصولات شگفت‌انگیز شرکت‌های خودروسازی مختلف پایان یافت. در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای این نمایشگاه را معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گرایش مردم در ایالات متحده‌ی آمریکا به تدریج به سمت SUVها، کراس‌اوورها و پیکاپ‌ها سوق پیدا می‌کند. در سال ۲۰۱۵ فروش خودروهایی از این دست در آمریکا افزایشی ۱۵ درصدی داشت، این در حالی است که فروش خودروهای سدان ۱۰ درصد کاهش داشته است. اما تاثیر این موضوع را در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال شاهد نبودیم چرا که طراحی، توسعه و تولید یک خودروی جدید با توجه به نیاز بازار، روندی ۳ تا ۵ ساله است و به همین دلیل خودروسازها با محصولات فعلی خود در این نوع نمایشگاه‌‌ها حاضر می‌شوند.

در ادامه قصد داریم تا لیستی از ۱۰ خودروی برتر معرفی شده در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ را ارائه کنیم.

کرایسلر پسیفیکا: مینی‌ونی با مصرف سوخت پایین

160111 0162 naias 764a3673 640x400 422de

شرکت کرایسلر ۳۰ سال پیش کلاس مینی‌ون از خودروها را پدید آورد. مینی‌ون در حقیقت خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود که قابلیت حمل سرنشین‌های بیش‌تری را نسبت به SUVها و پیکاپ‌ها دارد. فروش این دسته از خودرو در سال ۲۰۰۰ به بیش‌ترین میزان خود، ۱.۴ میلیون دستگاه (یک دستگاه از هر ۱۲ دستگاه خودروی فروخته شده) رسید، اما این تعداد در سال ۲۰۱۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت.

خودروی پسیفیکا با دو نوع پیشرانه‌ی اتصال برقی دوگانه‌سوز و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد. مدل مجهز به پیشرانه‌ی الکتریکی، با یک بار شارژ باتری لیتیوم یونی ۱۶ کیلووات‌ساعتی آن، قادر به طی مسافتی در حدود ۵۰ کیلومتر است و طبق ادعای شرکت سازنده در صورت استفاده از شارژر ۲۴۰ ولتی، مدت زمان لازم برای شارژ کامل این خودرو تنها ۲ ساعت خواهد بود. اما پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو ۶ سیلندر بود و از توانی برابر ۲۸۷ اسب بخار بهره می‌برد.

فناوری‌های به کار رفته در داخل این خودرو نیز بسیار مدرن است؛ سیستم موقعیت‌یابی گارمین، پورت‌های USB و HDMI در پشتی صندلی‌ها، نمایشگرهای LCD، سیستم پایش فضای بیرونی خودرو، پارک خودکار، سیستم «کروز کنترل تطبیق پذیر» و سیستم حذف نویز از جمله‌ی این فناوری‌ها هستند. کرایسلر این خودرو را همانند خودروی ادیسه‌ی هوندا مجهز به جارو‌برقی داخلی کرده است.

دلایل اهمیت کرایسلر پسیفیکا:

در استفاده‌‌های روزمره، مدل هیبریدی این خودرو به هیچ وجه از بنزین استفاده نخواهد کرد. کرایسلر با معرفی پسیفیکا به صورت جدی وارد بازار خودروهای هیبریدی شده است. از رقبای این خودرو می‌توان به تویوتا سینا و هوندا ادیسه اشاره کرد.

ولوو S90 ۲۰۱۷: سدان لوکس با امنیت بالا و خودران

volvo 5bef2

این سدان سایز متوسط در نقطه‌ی مقابل XC90؛ خودروی SUV فوق‌العاده‌ی ولوو قرار می‌گیرد، خودرویی که به اذعان تقریبا تمام افراد بهترین SUV سال گذشته بود. S90 دومین خودروی ولوو است که از پلتفرم Scalable Platform Architecure استفاده می‌کند؛ پلتفرمی که آینده‌ی این شرکت را رقم خواهد زد. ولوو فناوری Pilot Assist؛ سیستم نیمه خودران خود را نسبت به نمونه‌ی به کار گرفته شده در XC90 بهبود بخشیده است. نسل جدید این فناوری برخلاف مدل قبلی خود که محدودیت سرعتی آن ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود، تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابل استفاده خواهد بود، علاوه بر این مورد می‌توان به بهبودهایی نظیر عدم نیاز به خودرویی در مقابل به عنوان معیار سنجش و شناسایی بهتر خطوط جاده‌ها اشاره کرد. در این خودرو سامانه‌ی برخورد با موانع مقابل مانند عابر پیاده و حیوانات نیز در نظر گرفته شده است. قابلیت رانندگی خودکار این خودرو در ایالات متحده به صورت پیش‌فرض وجود خواهد داشت. نمایشگر نصب شده بر روی کنسول این خودرو به صورت عمودی بوده و رابط کاربری آن مشابه آیپد است.

خودروی S90 در دو مدل و با پیشرانه‌های ۳۱۸ اسب بخاری و ۴ سیلندر T6 مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر و پیشرانه‌ی ۴۰۱ اسب بخاری و هیبریدی T8 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدلی نیز با ابعاد بزرگ و با هدف رقابت با خودروهای لوکس و ارزان‌قیمت اروپایی، عرضه خواهد شد.

دلایل اهمیت ولوو S90:

خودروی XC90 یکی از بهترین SUVهای موجود در بازار است و S90 نسخه‌ی سدان این خودرو محسوب می‌شود و جزو پیشروان خودروهایی است که از قابلیت رانندگی خودکار بهره ‌می‌برند.

لینکلن کانتیننتال ۲۰۱۷: احیای عنوان مشهور

lincoln continental at naias 3 640x395 edd07

لینکلن کانتیننتال ۲۰۱۷ که سابق بر این بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۲ به بازار عرضه می‌شد، به عنوان جایگزینی برای خودروی MKS این شرکت مجددا به عرصه بازگشته است. اما لینکلن با تولید این خودرو خریدارانی هدف گرفته است که خواهان خودوریی لوکس با صندلی‌های بزرگ و راحت هستند. پیش‌بینی می‌شود که نیمی از فروش این خودروها در چین، کشوری که استخدام رانندگان شخصی به امری رایج بدل شده، صورت بگیرد. لینکلن این خودرو را پرچمدار محصولات خود می‌داند و امیدوار است که قادر به رقابت با خودروهای مجلل دیگر باشد.

قلب تپنده‌ی کانتیننتال پیشرانه‌ای با ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر است که قادر به تولید توانی بالغ بر ۴۰۰ اسب بخار است. برای این خودرو سه حالت رانندگی راحت، عادی و اسپرت در نظر گرفته شده است که با اعمال تغییراتی در سیستم تعلیق و فرمان خودرو، رانندگی با آن را در شرایط مختلف راحت‌تر می‌کند. سیستم فرمان تطبیق‌پذیر این خودرو نسبت فرمان‌پذیری را در هر لحظه تغییر می‌دهد، به این مفهوم که با یک‌چهارم دور چرخش فرمان، میزان تغییر زاویه‌ی چرخ‌‌ها در حالت پارک کردن خودرو با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت و رانندگی در بزرگراه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، متفاوت خواهد بود.

سیستم دستیار راننده نیزشامل دوربین‌ها و سنسورهایی برای تشخیص موانع و عابرین پیاده و جلوگیری از برخورد، در این خودرو وجود دارد. «کروز کنترل تطبیق پذیر» نیز در شرایط مختلف ترافیکی خودرو را در فاصله‌ی امنی از خودروهای روبرو نگه می‌دارد. سیستم پارک کمکی هم با کمک دوربین‌های اطراف خودرو، توانایی پارک و خروج از پارک را در مکان‌های مختلف دارد.

این خودرو از پاییز امسال و با قیمت پایه‌ی ۵۰/۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. بنابراین لینکلن قصد فروش خودرویی را با امکانات مشابه آئودی A6، بی‌ام‌و سری ۵، لکسوس GS و مرسدس بنز کلاس E و با قیمتی پایین تر از آن‌ها دارد. با این حال لینکلن امیدوار است که این خودرو تجربه‌ای مشابه با آئودی A8، بی‌ام‌و سری ۷، لکسوس LS یا مرسدس بنز کلاس S را برای خریداران به ارمغان آورد. از جمله رقبای دیگر این خودرو نیز می‌توان به جنسیس G90 اشاره کرد.

دلایل اهمیت لینکلن کانتیننتال:

لینکلن به پرچمدار بهتری نیاز دارد. کانتیننتال نامی است که می‌تواند بار دیگر توجهات را به سوی این شرکت جلب کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که برای جلب توجهات بیش‌تر عرضه‌ی نسخه‌ی SUV از سدان کانتیننتال ایده‌ی خوبی باشد.

مدل مفهومی آکورا پرسیژن: زبان طراحی نسل آینده‌ی محصولات آکورا

16 naias acura precision concept 10 640x400 a5c85

در حالیکه بسیاری از خودروهای خبرساز این دوره از نمایشگاه دیترویت، در مرحله‌ی عرضه به بازار قرار داشتند، آکورا با خودروی مفهومی پرسیژن خود سروصدای بسیاری به پا کرد. به نظر می‌رسد که طراحی این خودرو، دید آکورا نسبت به آینده‌ی صنعت خودروسازی را نشان می‌دهد. آکورا طراحی این خودرو را با عبارت "precision-crafted performance" توصیف می‌کند. این شرکت قصد استفاده از زبان طراحی پرسیژن در محصولات آینده‌ی خود را دارد.

این خودرو با عرضی در حدود ۲۱۳ سانتی‌متر، ارتفاعی 132 سانتی‌متری و طولی معادل ۵۱۸ سانتی متر ابعاد بسیار بزرگی دارد و در حقیقت تنها ۶ سانتی‌متر از خودروی سدان کلاس S مرسدس بنز کوتاه‌تر است. جلوپنجره‌ی این خودرو همانند خودروهای لکسوس، بسیار بزرگ طراحی شده و ابعاد چرخ‌های آن ۲۲ اینچ است.

طراحی داخل کابین پرسیژن از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته شده است؛ غربیلک فرمان مربعی شکل، نمایشگر HUD و نمایشگر قوسی شکل موجود در کنسول میانی از جمله ویژگی‌های طراحی داخلی این خودرو است.

دلایل برتری کانسپت آکورا پرسیژن:

آکورا در حال حاضر نیز خودروهای خوبی را تولید می‌کند. خریداران محصولات آکورا به آرامی و به تدریج با پیشرانه‌‌های ۶ سیلندر (یا کمتر) بکار رفته در خودروهای این شرکت ارتباط برقرار می‌کنند. اما عرضه‌ی محصولاتی مانند آکورا NSX جدید و کانسپت پرسیژن می‌تواند پیوندی احساسی بین خریداران و این شرکت ایجاد کند.

مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷: نزدیکی به عرصه خودروهای خودران

2017 mercedes benz e class 5 640x354 92fbc

پنجمین نسل از کلاس E؛ خودروی سدان با سایز متوسط مرسدس بنز در حال صعود به نقطه‌ی اوج فناوری‌های رانندگی خودکار و دستیار راننده است. به دلیل افزایش ۵ سانتی‌متری طول این خودرو و جادار شدن فضای داخلی آن، می‌توان انتظار جلب شدن توجه تعدادی از خریداران کلاس S به این خودرو را داشت. سیستم «کروز کنترل تطبیق پذیر» بکار رفته در این خودرو قادر به حفظ آن در بین خطوط با سرعتی معادل ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و تعقیب خودروی مقابل با سرعتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. این سیستم به صورت خودکار قادر به تغییر لاین با دو ثانیه تاخیر جهت کسب اطمینان از امن بودن موقعیت جاده است. در صورت گردش به چپ یا راست توسط خودروی مقابل و قرارگیری این خودرو در مسیر شما، سیستم یاد شده به صورت خودکار عملیات خود را لغو می‌کند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به چرخش فرمان برای جلوگیری از برخورد با عابرین پیاده اشاره کرد.

نسل خودروی کلاس E همچنین قادر به برقراری ارتباط با خودروهای دیگر از طریق سیستم Car-to-X است. اگر خودرویی به دلیل یخ‌زده بودن جاده یا وقوع تصادف، سرعت خود را کم کند، این موضوع را از طریق سیستم یاد شده به اطلاع خودروهای پشت سر خود می‌رساند. در حال حاضر تنها خودروهای کلاس E نسل جدید و برخی از خودروهایی که مجهز به قابلیت V2V هستند، قادر به بهره‌گیری از این امکان هستند.

دلایل اهمیت مرسدس بنز کلاس E:

تجهیز این خودرو با فناوری‌های یاد شده، به سادگی آن را در دسته‌ی پیشرفته‌ترین خودروهای دنیا قرار می دهد.

جنسیس G90 (نه هیوندایی جنسیس!) مدل ۲۰۱۷

44752 2017 genesis g90 640x395 d956c

جنسیس G90 اولین پرچمدار از سری خودروهای جنسیس است. همانطور که می‌دانید جنسیس نیز مانند لکسوس به عنوان یک برند مستقل فعالیت خواهد کرد. G90 سدانی با ابعاد بزرگ محسوب می‌شود. سیستم دستیار رانندگی این خودرو شامل سیستم «کروز کنترل تطبیق پذیر»، سیستم تشخیص عابر پیاده و ترمز خودکار، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم حفظ خطوط است.

این خودرو با دو نوع پیشرانه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد؛ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربو با توان ۳۶۵ اسب بخار و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴۲۰ اسب بخاری. هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شوند.

دلایل اهمیت جنسیس G90:

خودروی جدید جنسیس بسیار ارزشمند بوده و با بهبودهای زیاد اعمال شده در کیفیت کابین آن، می‌توان این خودرو را آماده‌ی رقابت با خودروهای لوکس دیگر دانست.

مدل مفهومی Kia Telluride

kia telluride concept 13 30736

اگر طول یک خودروی کیا سورنتو را به میزان ۳۰ سانتی‌متر افزایش داده و در آن از صندلی‌‌های جت‌های اختصاصی استفاده کنید، به مدل مفهومی Telluride خواهید رسید. کیا با این خودرو توانسته خواسته‌های اصلی خریداران را از یک خودروی SUV پاسخگو باشد؛ فضای داخلی جادار برای ۴ سرنشین و وسیع بودن ردیف دوم از صندلی‌ها.

کیا فضای داخلی خودروی مفهومی خود را به امکانات متنوعی مجهز کرده است؛ سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب، چراغ‌های LED در سقف خودرو و شارژ بی‌سیم تلفن‌های همراه توسط کنسول. این خودرو از دو نوع پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۷۰ اسب بخاری و یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۳۰ اسب بخاری بهره می‌برد. کیا می‌گوید که برنامه‌ای برای تولید انبوه Telluride ندارد.

دلایل اهمیت Kia Telluride:

در حال حاضر خودروهای SUV بسیاری در سراسر دنیا تولید می‌شود، اما آنچه که باعث برتری Telluride نسبت به باقی SUVها می‌شود، جادار و راحت بودن آن به نسبت طول کم آن (۵۰۰ سانتی‌متر) است.

بی‌ام‌و M2: خودروی مسابقه‌ای خیابانی

160111 0314 naias 764a3821 640x395 958e9

خودروی M2 معرفی شده در نمایشگاه دیترویت تقریبا بهترین گزینه برای مسابقات از بین سایر خودروهای سری ۲ است. این خودرو با قیمت پایه‌ی ۵۳/۰۰۰ دلاری خود در حدود ۱۳/۰۰۰ دلار نسبت به M4 ارزان‌تر است. پیشرانه‌ی توربوشارژ و ۶ سیلندر به کار رفته در این خودرو توانی برابر با ۳۶۵ اسب بخار تولید می‌کند، این پیشرانه با یک سیستم کلاچ دوگانه‌ و سیستم انتقال قدرت دستی همراه است. شتاب صفر تا صد M2، تنها ۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. بنابراین این خودرو با قیمتی برابر با پورشه باکستر، عملکردی تقریبا مشابه و کابینی جادارتر ارائه می‌دهد. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم موقعیت‌یابی، سنسور پارک و دستیار راننده‌ی فعال اشاره کرد.

دلایل اهمیت بی‌ام‌و M2:

تقریبا هیچ‌کس به این میزان از سرعت و شتاب در یک خودروی خیابانی نیاز ندارد. ابعاد کوچک‌تر این خودرو نسبت به سری ۳ یا ۴ می‌تواند مزیت بسیار بزرگی برای خریدارانی باشد که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند.

فورد فیوژن ۲۰۱۷: بنزینی، هیبریدی یا اتصال برقی دوگانه‌سوز

160111 0282 naias 764a3789 640x427 a6f26

پرفروش‌ترین سدان فورد در دومین نسل از خود دچار بهبودهایی شده است؛ در نسل جدید شاهد عرضه‌ی این خودرو در سه مدل بنزینی، هیبریدی و اتصال برقی دوگانه‌سوز خواهیم بود. این خودرو به نسبت قیمت ۴۰/۰۰۰ دلاری خود قابلیت‌های خوبی را به ارمغان خواهد آورد. فیوژن با فروش ۳۰۰/۱۷۰ دستگاه در رده‌ی ششم سدان‌های پرفروش سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. در این رده‌بندی سه خودروی اول تویوتا کمری، هوندا آکورد و نیسان آلتیما بودند.

مدل ۲۰۱۷ از سدان فیوژن شامل مواردی همچون سیستم سرگرمی فورد موسوم به Ford Sync 3، سیستم Sync Connect و کلیدهای کنترلی تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان است. اما پیشرانه‌ی تویین توربوی این خودرو ۶ سیلندر بوده و توانی برابر ۳۲۵ اسب بخار تولید می‌کند.

دلایل اهمیت فورد فیوژن:

فیوژن برای خودروهای پرفروش آکورد و کمری چالش بزرگی محسوب می‌شود. در سال گذشته ۳۵/۰۰۰ دستگاه از نسخه‌ی هیبریدی و اتصال برقی دوگانه‌سوز فیوژن فروخته شده است.

لکسوس LC 500 مدل ۲۰۱۷: خودرویی لوکس با عملکردی عالی

2016 naias lexus lc press conference 00 8651ed92f0b1323b7cb73ae97b1c9a4df9dcf251 640x352 a1ea3

لکسوس با معرفی نسل جدید از خودروی کوپه‌ی LC500 خود توجه همگان را به خود جلب کرد و توانایی خود در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی خودروهای اسپرت رده‌بالا را به رخ رقبا کشید. این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۵ لیتری و با ۸ سیلندر به همراه سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۱۰ سرعته بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۴.۵ ثانیه است. احتمالا در آینده شاهد معرفی نسخه ای هیبریدی و قدرتمند‌تر از این خودرو خواهیم بود. LC500 براساس معماری جدید چرخ‌های عقب متحرک موسوم به GL-A ساخته شده است و در آینده نیز شاهد بکارگیری این معماری در خودروی سدان جدید LS خواهیم بود.

برای آنکه جرم این خودرو در حد معقولی باقی بماند (۱۸۱۴ کیلوگرم)، لکسوس در ساخت آن از مقدار زیادی آلومینیوم، فیبر کربن و منیزیوم استفاده کرده است. این خودرو با هدف رقابت با سری ۶ بی‌ام‌و و مرسدس بنز کلاس S ساخته شده و قیمت آن نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.

دلایل برتری لکسوس LC500:

برای بازپس‌گیری صدر جدول فروش در آمریکا از مرسدس بنز و بی‌ام‌و، لکسوس دقت بسیار بالایی را برای بهبود عملکرد این خودرو بکار برده است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات