سامسونگ نسل جدید تراشه‌های حافظه‌ی پرسرعت را برای استفاده در کارت‌های گرافیک معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ بار دیگر نام خود را به عنوان کمپانی پیشرویی که موفق شده برای اولین بار محصول جدیدی را روانه‌ی بازار کند، مطرح کرده است. کره‌ای‌ها موفق شده‌اند تا ماژول‌های حافظه‌ی HBM2 را با نرخ انتقال ۲۵۶ گیگابایت در هر ثانیه به تولید انبوه برسانند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ موفق شده تا نسل جدید ماژول‌های حافظه‌ی موسوم به HBM2 مبتنی بر فناوری DRAM تولید کند. این ماژول‌های حافظه نرخ انتقال ۲۵۶ گیگابایت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که سرعت بسیار بالایی در نقل و انتقال داده‌ها است. براساس اطلاعات ارائه شده این حافظه‌ها قادرند تا با سرعت ۷ برابر بیشتر در مقایسه با حافظه‌های DDR5 به انتقال اطلاعات بپردازند. سامسونگ اعلام کرده که این تراشه‌ها را مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید خواهد کرد و هدف از عرضه‌ی این محصولات استفاده از این حافظه‌ها در سرور‌ها است. در کنار بهره‌گیری از این ماژول‌های حافظه در سرور‌ها، باید به این موضوع اشاره کرد که با بهره‌گیری از این ماژول‌ها دو کمپانی انویدیا و ای ام دی می‌توانند، میزان مصرف انرژی در کارت‌های گرافیکی آینده را کاهش داده و در عوض بهره‌وری را در این سیستم‌ها بیش از پیش افزایش دهند.

سامسونگ در مرحله‌ی اول، ماژول‌های ۴ گیگابایتی را با استفاده از لایه‌های ۸ گیگابیتی توسعه داده است؛ اما این کمپانی در نظر دارد تا ماژول‌های ۸ گیگابایتی را نیز تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه برساند. با استفاده از این ماژول‌های حافظه طراحان کارت‌های گرافیکی در فضای اختصاص یافته برای ماژول حافظه با صرفه جویی ۹۵ درصدی در مقایسه با ماژول‌های GDDR5 روبرو خواهند شد. با بهره‌گیری از حافظه‌های جدید سامسونگ، دو کمپانی انویدیا و ای ام دی می‌توانند کارت‌های گرافیکی با سایز کوچکتر تولید کنند که انرژی کمتری مصرف کرده و همچنین با دمای کمتری نیز به کار خود ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود دو کمپانی تولید کننده‌ی کارت‌های گرافیکی از حافظه‌های ۴ گیگابایتی سامسونگ در نسل بعدی محصولات خود استفاده کنند. ماژول‌های ۸ گیگابایتی در ماشین‌های موسوم به کپلر و فایرپرو از انویدیا و ای ام دی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات