زوم‌اپ: معرفی بهترین مرورگرهای موبایل - بخش دوم

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
مطالعه 14 دقیقه
مرورگرهای موبایل یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های همراه هستند که با توجه به گسترش علاقه و نیاز کاربران به مرور وب‌سایت‌های مختلف، می‌توان آن را یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل دانست. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

 در مقاله‌ی قبلی مربوط به مرورگرها، به معرفی ۵ مرورگر برتر از نگاه زومیت پرداختیم که دارای محبوبیت بسیاری بوده و روی گوشی میلیون‌ها کاربر نصب شده‌اند. این بار اما به سراغ مرورگرهای ناشناخته‌تر رفته‌ایم تا یک جمع‌بندی کامل از مهم‌ترین مرورگرهای جدید را تهیه کنیم که شروع خوبی را تجربه کرده‌اند و با وجود رقبای سرسختی که در مقاله‌ی قبل معرفی شد، موفق به جلب توجه هزاران و میلیون‌ها کاربر شده‌اند. در زیر ۱۰ مرورگر برتر را معرفی خواهیم کرد تا در صورت تمایل بتوانید از آنها استفاده کنید.

Next Browser

next browser2 da2c2

شاید جالب باشد که بدانید بر خلاف فایرفاکس و کروم که هر کدام از حجم تقریبی بالای ۳۰ مگابایت برخوردارند، Next Browser تنها ۶ مگابایت حجم دارد که این موضوع امکان دانلود آن را برای تمامی کاربران ممکن می‌سازد و می‌تواند یکی از برگ برنده‌های این مرورگر برای جلب نظر کاربران نیز باشد؛ چراکه با وجود آن که حجم، این نرم‌افزار چندین برابر از مرورگرهای ذکر شده کمتر است، با این حال کارایی‌ اصلی مانند پشتیبانی از تب‌های چندگانه، مصرف کمتر دیتا نسبت به مرورگر‌های دیگر و محیط روان و چشم‌نواز، همچنان در این اپلیکیشن وجود دارند.

اگرچه مرورگر‌های صاحب نام مانند فایرفاکس، کروم، دلفین و... از امکانات فوق‌العاده بیشتری مانند حالت مطالعه، ذخیره‌ی آفلاین صفحات و پشتیبانی از افزونه‌های مختلف برخوردارند، با این حال شاید بتوان گفت بیش از ۵۰ درصد کاربرانی که از مرورگر گوشی استفاده می‌کنند، نیازمند چنین امکاناتی نخواهند شد و طبیعتا برای یک استفاده‌ی عادی و روزانه برای وب‌گردی، تعداد زیادی از این افراد، مرورگر‌های کم حجم و روان را به بزرگان حجیم و سنگین ترجیح خواهند داد. اگر شما نیز از این افراد هستید و امکانات جانبی مرورگر‌های دیگر مورد استفاده شما قرار ندارند، می‌توانید جای آن‌ها را به Next Browser بدهید که تنها با حجم ۶ مگابایت، می‌تواند محیطی فوق‌العاده روان را در مرور صفحات اینترنتی برای شما به ارمغان بیاورد. برای دانلود این اپلیکیشن که به صورت کاملا رایگان برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

Cool Browser

https://www.zoomit.ir/images/94/06/Cool-Browser2.jpg

تنها تعداد بسیار کمی از کاربران وجود دارند که به مرورگر پیش‌فرض گوشی خود بسنده می‌کنند و به علت امکانات فوق‌العاده کم این مرورگرها، به سراغ مرورگرهای دیگر می‌روند و با وجود آنکه مرورگر جدید، تجربه و امکانات بهتری را در اختیار این کاربران قرار خواهد داد، همچنان مشکلی وجود دارد و آن سریع نبودن مرورگر جدید به اندازه‌ی مرورگر پیش‌فرض گوشی است. این مشکل معمولا در گوشی‌هایی اتفاق می‌افتد که رم آن‌ها کمتر از یک گیگابایت است که با وجود آنکه این روزها دیگر کمتر گوشی جدیدی با رم کمتر از یک گیگ ساخته می شود، همچنان تعداد بسیار زیادی گوشی متوسط و ضعیف در جامعه‌ی آماری موبایل‌ها وجود دارد. اگر شما نیز در استفاده از مرورگرهای صاحب نام همچون کروم، فایرفاکس یا... در گوشی خود مشکل دارید، Cool Browser پیشنهادی مناسب و ایده آل برای شما خواهد بود.

Cool Browser به شکل فوق‌العاده‌ای سبک طراحی شده است؛ به طوری که احتمالا در اولین استفاده شما را متعجب خواهد کرد. تمامی امکانات لازم برای شما در مرورگر Cool Browser در نظر گرفته شده است و نه تنها هیچ ویژگی مهمی فدای حجم کم آن، یا سبک بودن رابط کاربری برنامه نشده، بلکه در مواردی همچون استفاده از افکت‌های سه‌بعدی، از دیگر رقیبان خود پیشی گرفته است. از ویژگی‌های جالبی نیز که در این مرورگر قرار دارد می‌توان به امکان کش کردن ویدئوهای پخش شده، و پخش به صورت آفلاین در مواقع عدم دسترسی به اینترنت اشاره کرد. پشتیبانی از تب‌های مختلف، امکان ساخت میانبر صفحات وب در برگه‌ی نخست، دارا بودن دانلود منیجر داخلی و پیشنهاد کلمات در هنگام جستجوی گوگل، تنها بخشی از امکانات این اپلیکیشن به حساب می‌آیند. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

Surfy Browser

https://www.zoomit.ir/images/94/07/Surfy-Browser2.jpg

همانطور که در ویندوز رقابت اصلی بین چند مرورگر خاص مانند کروم، فایرفاکس و... است، در ویندوزفون نیز با وجود مرورگر‌های مختلف، چند اپلیکیشن در صدر محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند که Surfy Browser اگر محبوب‌ترین آنها نباشد، بدون شک در بین سه مرورگر برتر این پلتفرم تا به امروز قرار گرفته است. این مرورگر که در ابتدا به صورت درون پرداخت منتشر شده بود چندی پیش با دریافت یک بروزرسانی، حالت پولی آن حذف و به یک اپلیکیشن کاملا رایگان تبدیل شد. در صورتی که به امنیت اطلاعات ذخیره‌شده‌ی خود در مرورگرها اهمیت می دهید نیز می توانید توسط ابزارک داخلی Surfy Browser، برای ورود به اپلیکیشن یک رمز عبور تعیین کنید.

از امکانات جالبی که در این مرورگر برای شما در نظر گرفته شده است می توان به قابلیت دانلود ویدئو از یوتیوب اشاره کرد که با توجه به آنکه اکثر مرورگرهای دیگر به تنهایی قادر به چنین عملی نیستند، Surfy Browser یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر به حساب می آید. همچنین افرادی که سرعت عمل در وب گردی برایشان حائز اهمیت است می توانند در هنگام مرور وب، تنها با تکان دادن گوشی اقدام به Refresh کردن یا همان بارگذاری مجدد سایت‌ها بپردازند که در نوع خود خلاقیتی جالب به حساب می آید. در صورتی که علاقه‌مند به دانلود این مرورگر کاربردی و البته رایگان شده‌اید، می توانید از لینک‌ زیر استفاده کنید.

 

 

PuffinWeb Browser

https://www.zoomit.ir/images/94/08/PuWeb-2.jpg

 Puffin Web Browser یکی از این مرورگرها است که با پشتیبانی از امکاناتی که در هیچ مرورگری نمونه‌ی آن را پیدا نمی کنید خود را به یکی از شناخته شده‌ترین مرورگرهای موبایلی تبدیل کرده است. این مرورگر به طور پیش‌فرض از پخش فایل‌های فلش پشتیبانی می‌کند و سرعت باز کردن صفحات در آن، مثال زدنی است.

همانطور که گفته شد Puffin Web Browser دارای ویژگی‌هایی است که شاید برای هرکسی کاربردی نباشند؛ اما وجود آن ها، به خصوص در حالی که نمونه‌ی آن‌ها در هیچ مرورگر دیگری نیست یک امتیاز ویژه برای Puffin به حساب می‌آید. برای مثال می‌توان به موس پد و گیم پد مجازی Puffin Web Browser اشاره کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گشت و گذار در وب را بیش از پیش لذت بخش کنید. برای مثال وقتی یک بازی فلش را در مرورگر خود اجرا می‌کنید، می‌توانید با کلید‌های لمسی گیم پد به کنترل بازی مورد بحث بپردازید. یا با ماوس پد مجازی، می‌توانید با کشیدن انگشت خود در مکان مشخص شده، یک ماوس به مرورگر اضافه کنید تا از تکان دادن‌های مکرر انگشت خود به بالا یا پایین صفحه بی نیاز شوید و تنها در یک مربع کوچک و به کمک نشانگر موس، کارهای مورد نظر خود را انجام دهید. برای دانلود نسخه‌ی رایگان این مرورگر می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

توجه: این نسخه از مرورگر Pufin توانایی باز کردن سایت های بلاک شده را ندارد.

 

 

Dolphin Zero

https://www.zoomit.ir/images/94/06/dolze2.jpg

در سال‌های اخیر مرورگر‌های مختلفی به منظور سبک بودن و اجرای سریع، با حجم‌های کیلوبایتی یا مگابایتی منتشر شده‌اند، اما می‌توان به جرات Dolphin Zero را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه دانست. امکاناتی که در این مرورگر در اختیار شما قرار خواهد گرفت بسیار نزدیک به نسخه‌ی اصلی یعنی Dolphin Browser است که همین موضوع، باعث شده است تا این مرورگر در بین کاربرانی که از گوشی‌های متوسط یا ضعیف استفاده می‌کنند، یکی از محبوب ترین مرورگرها باشد. حجم باورنکردنی ۵۰۰ کیلوبایت به طور کامل گویای این موضوع خواهد بود که Dolphin Zero در هر گوشی موبایلی به صورت کاملا روان اجرا خواهد شد.

جالب است بدانید که مرورگر اصلی دلفین، نسخه ای سبک شده با نام Dolphin MINI نیز دارد که برای گوشی‌های ضعیف تر در نظر گرفته شده است؛ حال تصور کنید که Dolphin Zero تا چه حد می‌تواند سبک و روان باشد. مرورگری که با وجود حجم کم خود، از مواردی همچون کوکی ها، بوکمارک، کش کردن فایل‌ها برای لود سریع‌تر و... برخوردار بوده و به جز مواردی همچون افزونه‌ها و ژست‌های حرکتی، مورد مهم دیگری نسبت به نسخه‌ی اصلی از آن حذف نشده است. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

APUS browser

https://www.zoomit.ir/images/94/03/apusbro2.jpg

کاربرانی که تجربه استفاده از لانچر Apus Launcher را داشته‌اند، حتما معتقدند که این اپلیکیشن یکی از سریع‌ترین لانچر‌های موجود برای گوشی‌های اندروید است که محیطی فوق‌العاده سبک و روان را حتی در گوشی‌های متوسط در اختیار کاربران قرار داده و تجربه‌ای شیرین از یک لانچر را به ارمغان می‌آورد. سازندگان این اپلیکیشن این بار سراغ مرورگرها رفته‌اند و با انتشار APUS browser نام خود را در دسته‌بندی Browser‌ها نیز به ثبت رساندند و شاید جالب باشد که بدانید بر خلاف فایرفاکس و کروم که هر کدام از حجم تقریبی بالای ۳۰ مگابایت برخوردارند، حجم APUS browser تنها ۶۰۰ کیلوبایت است که امکان دانلود آن را برای تمامی کاربران ممکن می‌سازد و همین موضوع می‌تواند یکی از برگ برنده‌های این مرورگر برای جلب نظر کاربران باشد؛ چراکه با وجود آنکه حجم این نرم‌افزار صدها بار از مرورگرهای ذکر شده پایین تر است، با این حال کارایی‌ اصلی مانند پشتیبانی از تب‌های چندگانه، مصرف کمتر دیتا نسبت به مرورگر‌های دیگر و محیط روان و چشم‌نواز، همچنان در این اپلیکیشن وجود دارند. ضمن آنکه امکانات فوق‌العاده ای مانند دانلود منیجر داخلی و حالت "No Image" نیز برای بارگذاری سریع صفحات در آن در نظر گرفته شده است.

اگرچه مرورگر‌های صاحب نام مانند فایرفاکس، کروم، دلفین و... از امکانات فوق‌العاده بیشتری مانند حالت مطالعه، ذخیره‌ی آفلاین صفحات و پشتیبانی از افزونه‌های مختلف برخوردارند، اما با این حال شاید بتوان گفت بیش از ۵۰ درصد کاربرانی که از مرورگر گوشی استفاده می‌کنند، نیازمند چنین امکاناتی نخواهند شد و طبیعتا برای یک استفاده‌ی عادی و روزانه برای وب گردی، تعداد زیادی از این افراد مرورگر‌های کم حجم و روان را به بزرگان حجیم و سنگین ترجیح خواهند داد. اگر شما نیز از این افراد هستید و امکانات جانبی مرورگر‌های دیگر مورد استفاده شما قرار ندارند، می‌توانید جای آن‌ها را به APUS browser بدهید که تنها با حجم ۶۰۰ کیلوبایت، می‌تواند محیطی فوق‌العاده روان را در مرور صفحات اینترنتی برای شما به ارمغان بیاورد. برای دانلود این اپلیکیشن که به صورت کاملا رایگان برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

 

 

Baidu Browser

https://www.zoomit.ir/images/2016/01/09/du-browser2_27080.jpg

اگر الویت اولتان در وب گردی، سرعت کار با نرم افزار است، پیشنهاد می‌کنیم Baidu Browser را از دست ندهید. مرورگری که نسبت به رقبای خود از حجم کمتری برخوردار است و محیطی روان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته با این وجود Baidu Browser از مهم‌ترین و ضروری‌ترین امکانات مورد نیاز در حین وبگردی پشتیبانی خواهد کرد و حجم کم آن باعث حذف شدن امکانات اصلی نشده است.

موضوع جالبی که در رابطه با این اپلیکیشن وجود دارد پشتیبانی آن از زبان فارسی است که این موضوع با توجه به آنکه دیگر مرورگرهای سبک بازار از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند می‌تواند یک برگ برنده برای Baidu Browser باشد تا کاربران ایرانی را به سوی خود جلب کند. اگر از علاقه مندان به مرور امن صفحات اینترنتی هستید نیز باید بگوییم که این مرورگر از حالت ناشناس پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توانید رد پایی از وب سایت‌های مشاهده شده در گوشی خود باقی نگذارید. صفحه‌ی خانگی این مرورگر قابلیت شخصی‌سازی دارد و در حالت پیش‌فرض علاوه بر آنکه می‌توانید وب سایت‌های مختلفی را در این صفحه Pin کنید، تعدادی از پر بازدیدترین سایت‌هایی که به مرور آن‌ها پرداخته‌اید نیز برای شما به نمایش در خواهد آمد تا بتوانید دسترسی سریع تری به وب سایت‌های مورد نظر داشته باشید. پشتیبانی از حالت شب نیز باعث شده است تا استفاده از این مرورگر در هنگام تاریکی، بدون آزار و آسیب چشم‌ها ممکن باشد. به عنوان آخرین ویژگی نیز به پلیر داخلی این برنامه اشاره می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید ویدئوهای وب سایت‌هایی همچون آپارات را بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی تماشا کنید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

Boat Browser

https://www.zoomit.ir/images/93/12/boat1.jpg

Boat Browser با پشتیبانی از جاوا اسکریپت و فلش‌پلیر، قادر به باز کردن بدون نقص تمامی وب‌سایت‌ها است و با توجه به وجود چندین افزونه‌ی اختصاصی برای آن می‌توان امکاناتی همچون تبدیل صفحه‌ی به PDF را نیز به آن اضافه کرد. بر خلاف کروم و فایرفاکس، Boat Browser از تم‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند که شما را قادر به شخصی‌سازی و متنوع کردن محیط کاربری آن می‌کند. این مرورگر در دو نوع HD و MINI منتشر شده است که نسخه‌ی MINI برای گوشی‌های ضعیف‌تر که از پردازنده‌های قدیمی بهره می‌برند، و نسخه‌ی HD برای گوشی‌ها و تبلت‌های جدید طراحی شده است.

در کنار تمام ویژگی‌های این مرورگر اندرویدی، یک امکان جالب دیگر نیز در این نرم‌افزار و در بخش پشتیبان‌گیری آن در نظر گرفته شده است. مرورگرهایی همچون فایرفاکس یا کروم برای پشتیبان‌گیری از بوک‌مارک‌ها، نیاز به یک اکانت برای عملیات Sync دارند. فایل خروجی آفلاین آن‌ها نیز تنها توسط خود نرم‌افزار قابل بازیابی است. با توجه به این نکات اگر شما مایل به استفاده از بوک‌مارک‌های مرورگر موبایل خود در کامپیوتر باشید مجبور به ساخت اکانت و Sync کردن آن‌ها با نسخه‌ی کامپیوتری مرورگرهای کروم و فایرفاکس هستید. اما Boat Browser امکان فوق‌العاده‌ای را برای شما در نظر گرفته است؛ به این ترتیب که در قسمت تهیه‌ی فایل پشتیبان، جدا از راهکار‌های معمول، شما می‌توانید از بوک‌مارک‌ها، خروجی HTML بگیرید و با منتقل کردن این فایل به رایانه‌ی خود و باز کردن آن با مرورگر، به تمامی لینک‌های بوک‌مارک شده دسترسی داشته باشید. رابط کاربری ساده و استفاده‌ی آسان، دارا بودن تم‌های مختلف، پشتیبانی از Adobe Flash Player، وجود دانلود منیجر داخلی و دارا بودن افزونه‌های مخصوص از ویژگی‌هایی هستند که در کنار اجرای روان و بدون لگ، Boat Browser را به یک مرورگر خوب تبدیل کرده‌اند. برای دانلود نسخه‌ی HD این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

Flynx

https://www.zoomit.ir/images/93/12/Flynx2.jpg

Flynx یک مرورگر بخصوص است که کارایی آن به نوعی با دیگر مرورگر‌ها متفاوت است. Flynx بر خلاف مرورگر‌های دیگر که به صورت مستقل وارد آن‌ها می‌شوید و معمولا هم از محیط‌های سنگین و مملو از امکانات بهره می‌برند، به صورت یک پنجره‌ی شناور باز می‌شود و در واقع وقتی داخل یک اپلیکیشن روی لینکی کلیک کنید، دیگر از نرم‌افزار فعلی خارج نخواهید شد و پنجره‌ی مرورگر به طور شناور و کوچک شده روی برنامه‌ی فعلی باز خواهد شد و این قابلیت امری بسیار کاربردی است؛ چرا که بارها شاهد آن بوده‌ایم که بعد از باز شدن مرورگر و سپس بازگشت به اپلیکیشن قبلی (مانند اینستاگرام)، همه چیز از نو بارگذاری می‌شود که این موضوع به خصوص در گوشی‌هایی که از پردازنده‌های نه چندان قوی برخوردارند امری بسیار آزار دهنده است. با کمک این مرورگر و باز شدن تمامی لینک‌ها در حالت شناور، دیگر با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهید شد.

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده‌ی این نرم‌افزار امکان ذخیره‌ی یک لینک برای مطالعه‌ی آفلاین به راحت‌ترین شکل ممکن است. شما برای این امر تنها کافی است روی لینک مورد نظر به جای یک بار، دو بار کلیک کنید تا به طور کاملا خودکار و هوشمند، این لینک در پس‌زمینه بارگذاری و برای مطالعه آفلاین ذخیره شود. به تازگی این مرورگر از نسخه‌ی بتا خارج شده و نسخه‌ی نهایی آن در پلی‌استور منتشر شده است. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و به شما در حل مشکلات این چنینی کمک شایانی می‌کند و علاوه بر راحت کردن کار، باعث صرفه‌جویی در وقت و همچنین سرعت بخشیدن به انجام امور اینترنتی شما خواهد شد. برای دانلود این اپلیکیشن از لینک زیر استفاده کنید.

 

Now Browser

https://www.zoomit.ir/images/94/02/Now-Browser2.jpg

اگر به دنبال یک مرورگر کامل با تمامی امکانات لازم و ظاهری شیک هستید، و در عین حال خواهان یک محیط سبک و روان حتی در گوشی‌های ضعیف هستید، Now Browser یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهد بود که با دارا بودن حجمی کمتر از یک مگابایت، و البته امکاناتی کامل، یک مرورگر ایده‌آل و مناسب برای گوشی‌های متوسط و رو به پایین به حساب می‌آید که با بهره‌مندی از طراحی متریال، از لحاظ ظاهری و گرافیکی نیز چیزی از رقبای بزرگ خود مانند Firefox یا Chrome کم ندارد. به لطف کدنویسی استاندارد و هوشمندانه‌ی Now Browser، مرور صفحات در این مرورگر به روانی هر چه تمام‌تر امکان‌پذیر است و با وجود حجم کمی که از رم گوشی اشغال می‌کند، قابلیت بازگشایی تعداد نامحدود تب و صفحه‌ی جدید را دارد.

ممکن است که امکانات این مرورگر در مقابل کروم یا فایرفاکس کمتر به نظر برسد، اما این تفاوت‌ها (مانند پشتیبانی از افزونه) برای تعداد بسیاری از کاربران چندان مهم و کاربردی نیست. درواقع اگر از استفاده کنندگان عادی اینترنت باشید، بین Now Browser و مرورگر‌های بزرگی با حجم‌های ۳۰ مگابایتی همچون دو مرورگر یاد شده، هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد. قابلیت بازگشایی تب به تعداد نامحدود، قابلیت جا‌به‌جایی بین تب‌ها به صورت اسلاید، اجرای بسیار سریع کدهای جاوا اسکریپت، پاک‌سازی فضای کش هنگام خروج از برنامه برای افزایش سرعت، پشتیبانی از Gesture‌ها، پشتیبانی از فلش، دارا بودن حالت خصوصی، امکان استفاده بصورت تمام صفحه و... تنها بخشی از امکانات نسخه‌ی رایگان این مرورگر اندرویدی به حساب می‌آیند. برای دانلود نسخه‌ی رایگان این مرورگر می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات