حذف ۵ میلیون فرصت شغلی تا سال ۲۰۲۰ به واسطه حضور ربات‌ها

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که ربات‌های امروز در زندگی فردای بشر نقش پررنگ‌تری بازی خواهند کرد. از کار در کارخانجات و کارهای تخصصی تا کارهای خدماتی همه در حیطه‌ی توانایی‌های ربات‌ها قرار دارند. طبق تحقیقات انجام شده تا سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۵ میلیون فرصت شغلی به خاطر حضور ربات‌ها از دست خواهند رفت.
تبلیغات

مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود خبر از حذف ۵ میلیون فرصت شغلی تا سال ۲۰۲۰ داده است. در این گزارش آمده که کارمندان میانی و عملیاتی بیشترین ریسک برای از دست دادن شغل خود را خواهند داشت. گزارش منتشر شده بر پایه‌ی یک تحقیق با جامعه‌ی آماری نزدیک به ۶۵ درصد از نیروی کار فعال در کشور‌های مختلفی چون چین، فرانسه، ژاپن، مکزیک، بریتانیا و آمریکا انجام شده است.

در بخش دیگری از این گزارش در مورد راهکارهای مقابله با این اتفاق می‌خوانیم. تحلیل‌گران این گزارش اعتقاد دارند با تربیت نیروی کار و هماهنگی آن‌ها با فناوری‌های روز می‌توان تاثیر این رویداد را در آینده کاهش داد.

برای مقابله با سناریو‌های احتمالی و شاید بدترین نوع آن یا به عبارتی کاهش استعداد‌های کاری، افزایش نابرابری و بیکاری گسترده بازآموزی نیروهای کاری امروز و تربیت دوباره آن‌ها برای هم‌راستایی با فناوری‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات