گزارش زومیت از مراسم رونمایی میت 8 هواوی در امارات

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
مطالعه 5 دقیقه
هواوی امروز مراسم ویژه‌ای را در دبی و به مناسبت ورود گوشی هوشمند Mate 8 و تبلت M2 Tablet به بازار خاورمیانه، برگزار کرد. در ادامه گزارش زومیت از این مراسم که با حضور ۴۰۰ رسانه‌ از منطقه برگزار شد را مشاهده کنید.
تبلیغات

در ابتدای مراسم جیاو جین - مدیر خاورمیانه‌ی بخش موبایل هواوی اطلاعاتی در باره‌ی هواوی پرداخت. وی خبر از افزایش ۴۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۵ داد و گفت ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند هواوی در سال گذشته وارد بازار شده و به موجب آن درآمد شرکت هواوی در سال ۲۰۱۵ افزایشی ۷۰ درصدی داشته است.

Mate 8

هواوی در حال حاضر سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در دنیا است و در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا نیز رتبه‌ی دوم را در اختیار دارد.

جیاو جین به جایگاه هواوی در جهان نیز اشاره کرد و گفت هواوی در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب رتبه‌ی ۸۸ از بین ۱۰۰ برند برتر دنیا از نگاه اینتربرند شده است.

در ادامه جرج الکفرونی - مدیر محصول خاورمیانه بخش موبایل هواوی برای ارائه‌ی اطلاعات فنی در باره‌ی میت ۸ به روی سن آمد. وی به طراحی بسیار خوب گوشی میت ۸ اشاره کرد و گفت این گوشی برای حرفه‌ای ها طراحی شده است و در آن تلاش شده تا در کنار ساخت یک گوشی رده بالا، به طول عمر باتری نیز توجه ویژه شود. الکفرونی از تبلت M2 هم به عنوان ابزاری با یک صدای بی عیب و نقص یاد کرد و گفت این تبلت تجربه‌ی کاربر را وارد یک مرحله‌ی جدید می کند.

huawei01 دبی میت ۸

گوشی میت ۸ به پردازنده‌ی Kirin 950 مجهز شده است. این پردازنده توسط خود هواوی طراحی و تولید شده و این کمپانی معتقد است که تولید پردازنده به هواوی این امکان را می‌دهد تا نرم‌افزار و سخت‌افزار را در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دهد. پردازنده‌ی Kirin 950 نسبت به نسل قبل خود، Kirin 925 از نظر قدرت CPU تا ۱۰۰ درصد و از نظر قدرت پردازنده‌ی گرافیکی تا ۱۲۵ درصد قوی‌تر شده است. این در حالی است که مصرف انرژی نیز تا ۷۵ درصد بهینه‌تر از نسل قبل شده است.

گوشی ۶ اینچی میت ۸ به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است تا دو روز کامل را دوام بیاورد. این باتری از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند تا تنها با ۳۰ دقیقه شارژ قادر باشد برای یک روز کامل کار کند. هواوی می گوید این گوشی برای مصرف عادی تا ۲.۳ روز دوام می‌آورد و برای کاربرانی که به شدت از گوشی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند ۱.۶۵ روز دوام بیاورد.

هواوی رابط کاربری اختصاصی خود با عنوان EMUI 4.0 را به همراه اندروید ۶ مارشملو بر روی میت ۸ نصب کرده است. نرم افزار اختصاصی هواوی، چندین قابلیت کاربردی مانند اجرای همزمان دو اپلیکیشن در کنار هم، رمز گذاری بر روی حافظه‌ی میکرو اس‌-دی، پشتیبانی از سنسور اثر انگشت، ضبط ویدیو از صفحه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی ادعا می‌کند که این گوشی بدون خطا در ۱۰۰ درصد شرایط و بی‌درنگ اسکن اثر انگشت را انجام داده و قفل گوشی را باز می‌کند. در آزمایشی که ما با این گوشی انجام دادیم، سنسور اثر انگشت فوق‌العاده سریع و دقیق عمل کرد.

هواوی

هواوی طی سه سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر روی نرم‌افزار داشته و ۹۸ میلیون دلار را در این زمینه هزینه کرده است. اولویت اول هواوی در سرعت فوکوس، کیفیت تصاویر و دقت رنگ‌ها و سایه‌ها بوده است. تنها ۳۰۰ مهندس از این کمپانی که در فرانسه مشغول به کار هستند بر روی افزایش سرعت پردازش تصاویر در دوربین فعالیت می‌کنند. تلاش آن‌ها نیز باعث شده است تا پنهای باند پردازش تصویر تا ۴ برابر افزایش یابد.

میت ۸ به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 ساخت سونی مجهز شده است. برای دوربین جلو نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

صفحه‌نمایش ۶ اینچی میت ۸ از نوع IPS LCD است و از رزولوشن فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. بر روی این صفحه‌نمایش، پوشش محافظ گوریلا گلس ۴ با لبه‌های خمیده، وظیفه‌ی محافظت از نمایشگر را بر عهده دارد. به دلیل حاشیه‌ی بسیار باریک دور نمایشگر، ۸۵ درصد از قسمت جلوی صفحه با نمایشگر پوشیده شده است. به همین دلیل با وجود اینکه ارتقاء میت ۸ یک میلی‌متر کمتر از آیفون ۶ اس پلاس است، اما یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی را در خود جای داده است.

huwaei02 828a3

تبلت Huawei M2

هواوی در کنار گوشی هوشمند Mate 8 خود از یک تبلت ۱۰ اینچی با نام Huawei M2 نیز رونمایی کرد. در این تبلت تمرکز ویژه‌ای بر روی صدای خروجی دستگاه شده است و به این منظور هواوی با هارمن / کاردن همکاری کرده است. این تبلت قادر است صدای فو‌ق‌العاده با کیفیتی را پخش کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره‌ی این تبلت پیشنهاد می‌کنیم بررسی زومیت از نسخه‌ی ۸ اینچی از تبلت M2 را در مقاله‌ی «بررسی تبلت مدیاپد ام 2 هواوی» مطالعه کنید.

گوشی هوشمند میت ۸ و تبلت ۱۰ اینچی ام ۲ هواوی اواخر بهمن ماه وارد بازار ایران می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات