اوبر با همکاری ایرباس سرویس اجاره‌ی هلی کوپتر ایجاد می کند

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی اوبر در نظر دارد تا علاوه بر ارائه‌ی سرویس‌های اجاره‌ای حمل و نقل روی زمین، این سرویس را با استفاده از هلی کوپترها در آسمان شهرها نیز ارائه کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اوبر در نظر دارد تا علاوه بر ارائه‌ی سرویس اشتراکی خودرو، سری به آسمان‌ها زده و امکان اجاره‌ی هلی‌کوپتر را نیز در آسمان برای افرادی که در نظر دارند، برای حمل و نقل از گزینه‌های هوایی استفاده کنند، فراهم کند. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی در جریان برگزاری فستیوال فیلم ساندنس، این سرویس را در شهر یوتا ارائه خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که سخت‌افزار مورد نیاز برای این کار که همان هلی کوپتر است، توسط کمپانی ایرباس تامین خواهد شد.

تام اندرس، مدیرعامل کمپانی ایرباس در گفتگویی که با وال استریت ژورنال انجام داده، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

این یک برنامه‌ی آزمایشی است و ما در پی آن هستیم تا ببینیم نتیجه‌ی این سرویس چگونه رقم خواهد خورد، اما به نظر می‌رسد این سرویس بسیار جالب توجه خواهد بود.

این دو کمپانی جزئیاتی را در مورد توافق صورت گرفته ارائه نکرده‌اند، اما چیزی که مشخص است، تامین هلی‌کوپتر‌های مورد نیاز اوبر برای ارائه‌ی سرویس حمل و نقل هوایی توسط ایرباس اروپایی است. هنوز مشخص نیست که آیا اوبر این هلی‌کوپترها را خریداری کرده یا به اجاره در اختیار گرفته است، اما در هر صورت این موضوع یک پیشرفت بزرگ برای اوبر به شمار می‌رود، چراکه این سرویس بصورت مستقل توسط این کمپانی اشتراک گذاری سرویس حمل و نقل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اوبر پیش از این نیز سابقه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های حمل و نقل را در کارنامه دارد. برای مثال می‌توان می‌توان به ارائه‌ی سرویس هلی‌کوپتر در سال ۲۰۱۳ برای حمل افراد از منهتن به همپتونز و همچنین حمل افراد در جریان مسابقات فرمول یک آستین به پیست با استفاده از هلی‌کوپتر اشاره کرد. هزینه‌ی استفاده از این سرویس در جریان برگزاری مسابقات فرمول یک چندان زیاد نبود، بطوریکه افرادی که تمایل به استفاده از آن داشتند تنها با پرداخت چند صد دلار می‌توانستند از این سرویس استفاده کنند، حال آنکه در مورد انتقال افراد از منهتن به همپتونز، هزینه‌ی استفاده از این سرویس به بیش از ۳٫۰۰۰ دلار رسیده بود. البته باید به این نکته اشاره کرد که در کنار ارائه‌ی سرویس حمل و نقل هوایی، اوبر همچنان به عرضه‌ی سرویس حمل و نقل زمینی خود ادامه خواهد داد.

باید دید که آیا اوبر می‌تواند وسعت فعالیت‌های خود را افزایش داده و آسمان را نیز به تسخیر خود درآورد؟ این استارت آپ موفق در ماه‌های اخیر سیاست‌های متعددی را به منظور گسترش فعالیت‌های خود انجام داده است که از آن جمله می‌توان به همکاری با جنرال موتورز به منظور توسعه خودرو‌های هوشمند و استفاده از آن‌ها در ناوگان سیستم ارائه‌ی سرویس اشتراکی اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اوبر می‌تواند به یکی از غول‌های مدرن دنیای حمل و نقل بدل شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات