زومجی: اولین نگاه جامع به بازی DOOM - قسمت اول

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از سال‌ها دوری با یکی از بهترین بازی‌های اول شخص تیراندازی، واقعا جای خالی یک اثر خونین و درست حسابی احساس می‌شد. اما Doom بازگشته تا به دیگران یاد دهد یک بازی اول شخص تیراندازی باید چگونه باشد. زومجی در مقاله‌ای، اطلاعات کاملی از این بازی ارائه داده است.
تبلیغات

هنگامی که یک بازی ریشه‌دار  انقدر از زمان آخرین انتشارش می‌گذرد، اولین سوالی که برای هر شخصی به وجود می‌آید این است که چرا انقدر طول کشید؟ خب جریان Doom کمی پیچیده است. یک سال پس از عرضه Doom 3 و فروش بسیار عالی و نظرات مثبت مردم و منتقدین، استودیو آی‌دی سافت‌ور شروع به ساخت یک ادامه از بازی و یک بازی جدید دیگر به نام Rage کرد. هنگامی که بازی Rage بعد از مدت‌ها در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، این استودیو تمرکز خود را روی بازی‌ مشهور و پرآوازه خود گذاشت. اما ساخت آن دچار تزلزل شده بود و دو سال بعد از انتشار Rage، سازنده بازی چندین و چند پله به سمت عقب برداشته بود. چه استودیو بتسدا و چه استودیو آی‌دی سافت‌ور متوجه شده بودند که این چیزی که تا آن زمان مشغول به ساخت آن بودند به اندازه کافی یک Doom نبود. یعنی اصلا شبیه به چیزی که قبلا دیده بودیم، نبود. با توجه به هم سخنی و هم زبانی این دو استودیو، تصمیم بر این شد که چیزی که تا آن زمان ساختند را اوراق کنند و با همکاری یکدیگر یک Doom جدید بسازند.

برای مشاهده کامل مطلب اولین نگاه جامع به بازی DOOM (قسمت اول) به زومجی مراجعه کنید.

DOOM

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات