فورد خودرو‌های هوشمندش را در جاده‌های برفی آزمایش می‌کند

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
فورد در خلال کنفرانس خود در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ اعلام کرد که در حال تست میدانی خودروهای خودران و هوشمند خود در جاده‌های برفی است تا از عملکرد مطلوب آن‌ها در تمامی شرایط اطمینان حاصل کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 همواره از شرایط جوی نامساعد مانند برف و باران به عنوان بزرگ‌ترین و آخرین چالش پیش‌رو در توسعه‌ی خودروهای هوشمند و خودران یاد می‌شد. البته شرایط جوی برفی در مقر اصلی فورد در میشیگان طی چند ماه از سال اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین فورد مجبور به آزمایش خودرو‌های هوشمند خود در این شرایط است. با این حال اقدام غول خودروسازی ایالات متحده در توسعه‌ی خودرو‌های خودران در شرایط نامساعد جوی، خبر از طی کردن آخرین مراحل پیش از تجاری سازی این محصولات می‌دهد. 

طبق آزمایش‌های فورد، سنسور‌های LiDAR (لیزر‌های چرخان در بالای خودرو‌ها جهت درک و رسم سه بعدی مسیر) بازده مطلوبی  در شرایط برفی ندارند و کارایی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل فورد برای حل این مشکل از LiDAR تنها برای تشخیص اجسام استفاده خواهد کرد و موقعیت جاده را از نقشه‌های دقیقی که پیش‌تر در خودرو تعبیه کرده، تعیین می‌کند.

خودروی هوشمند فورد

یکی از مشکلات فورد، نبود نقشه‌های دقیق برای مناطق مختلف است. فولکس واگن و جنرال موتورز در خصوص توسعه‌ی نقشه‌ی جاده‌های خاص خود، پیش‌تر اعلام کردند که با همکاری شرکت تولید کننده‌ی سنسور‌های خودروی موبایل‌آی، قصد دریافت و ثبت اطلاعات جاده‌ها را از طریق سنسور‌ها و ارتباطات بی‌سیم خودرو‌های فعلی خود، دارند. خودرو‌های فعلی تسلا که به سیستم رانندگی نیمه هوشمند مجهز هستند، عملکرد مشابهی با محصولات جنرال موتورز و فولکس واگن دارند و در تولید نقشه‌ها به تسلا کمک زیادی خواهند کرد.

پیش‌تر اخباری از گوگل منتشر شده بود که غول فناوری جهان قصد آزمایش خودرو‌های هوشمند خود را در شرایط جوی بارانی دارد. اما با توجه به مناطقی که گوگل مجوز تست میدانی خودرو‌های هوشمند خود را دارد، سیلیکون ولی و آستین در تگزاس، این شرکت شرایط جوی برفی و بارانی مورد نیاز جهت بررسی عملکرد سیستم خود در هوای نامساعد را در اختیار نخواهد داشت. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر همکاری گوگل و فورد در توسعه‌ی خودروهای هوشمند و خودران منتشر شد که هیچ یک از دو طرف آن را تایید یا تکذیب نکردند. در صورت صحت این خبر، می‌توان بررسی و بهبود عملکرد خودروهای هوشمند و خودران در شرایط جوی برفی را اصلی‌ترین دلیل همکاری این دو شرکت دانست.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات