با سوپراسپرت فورس وان آشنا شوید

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی VLF در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ از سوپراسپرت فورس وان رونمایی کرد. این خودرو به کمک طراح نامی جهان، هنریک فیسکر طراحی شده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودرو‌های مفهومی زیادی در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شدند که تعدادی از آن‌ها توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و مراجعان را به خود جلب کنند. فورس وان نیز یکی از این محصولات بود. شرکت خودروسازی VLF که پیش‌تر با نام VL شناخته می‌شد، با همکاری هنریک فیسکر سوپراسپرت زیبای خود را ارایه دادند. بد نیست بدانید این خودرو بر پایه‌ی دوج وایپر طراحی و تولید شده است.

vlf force1

بهره بردن VLF‌ از دوج وایپر به معنی ظاهری یکسان نیست و فورس وان به بدنه‌‌ای کاملا جدید از جنس فایبر کربن مجهز شده است. استفاده از این کامپوزیت باعث شده است تا این سوپراسپرت وزنی معادل ۱۵۴۰ کیلوگرم داشته باشد. در کابین فورس وان نیز شاهد استفاده‌ی گسترده از چرم بسیار مرغوبی هستیم. 

vlf force1

فورس در بخش قوای حرکتی نیز برتری‌های قابل توجهی نسبت به وایپر دارد و پیشرانه‌ی ۸.۴ لیتری ۱۰ سیلندر آن، با بهینه‌سازی‌های متعدد توانایی تولید ۷۴۵ اسب بخار را دارد و گشتاوری معادل ۶۳۸ پوند فوت در اختیار راننده قرار می‌دهد. این در حالی است که همین پیشرانه در دوج وایپر تنها ۶۴۵ اسب بخار توان تولیدی دارد. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار به همراه اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان نیز قابل سفارش است.

فورس وان در بخش بدنه از جذابیت‌های زیادی برخوردار است. ورودی‌های حجیم هوا در سپر جلو و دیفیوزر عظیم از جنس فایبرکربن در سپر عقب، زیبایی خاصی به این خودرو داده‌اند. یکی دیگر از نکات جالب در خصوص فورس وان، قرارگیری اسپویلر در بالای شیشه‌ی عقب است که آنتن خودرو نیز درون آن تعبیه شده است. هم‌چنین این خودرو به همراه رینگ‌های ۲۱ اینچی و تایر‌های پی‌زرو شرکت پیرلی عرضه خواهد شد.

vlf force1

طبق اعلام مسئولان VLF، فورس وان برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و توانایی طی ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹۷ ثانیه و با سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. هدف اصلی تولید فورس وان، ارایه‌ی خودرویی قدرتمند جهت خودنمایی در پیست‌ها، در کنار رانندگی راحت دررون شهری است. به همین جهت علاوه بر تقویت عملکرد حرکتی فورس وان نسبت به وایپر، مهندسان VLF تلاش زیادی جهت بهبود راحتی سرنشینان کرده‌اند. صندلی‌های برقی، قابلیت اتصال به اینترنت و سیستم ناو‌بری از جمله امکانات افزوده‌ی فورس وان نسبت به رقیب آمریکایی خود است.

vlf force1

تولید فورس وان اواخر آپریل در آبرن هیلز واقع در میشیگان، محل پیشین تولید سدان اسپرت دستینو (خودروی متعلق به شرکت فیسکر)، انجام خواهد شد. VLF امیدوار است بتواند ۵۰ عدد از این خودرو را با قیمت ۲۶۸۵۰۰ دلار به فروش برساند.

لازم به ذکر است استون مارتین تلاش زیادی برای جلوگیری از معرفی فورس وان انجام داده است زیرا به اعتقاد مسئولان این شرکت، طراحی فورس وان شباهت زیادی به خودرو‌های استون مارتین دارد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات