فیکس استارس SSD با ظرفیت ۱۳ ترابایت معرفی کرد

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هر چند SSDها از نظر سرعت انتقال اطلاعات به مراتب بهتر از دیسک‌های سخت هستند، اما ظرفیت به مراتب کمتری دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر از HDDها است. حال فیکس‌استارس یک داریو ۱۳ ترابایتی SSD معرفی کرده است که مشکل ظرفیت را حل می‌کند.
تبلیغات

فیکس‌استارس ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین SSD دنیا را در دو ظرفیت ۱۳ و ۱۰ ترابایت در سایز ۲.۵ اینچ معرفی کرده است. این درایوها به راحتی در انواع مختلف کامپیوترها و حتی لپ‌تاپ‌ها جای داده می‌شوند. اما سامسونگ حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت را سال گذشته رونمایی کرد که البته هنوز وارد بازار نشده است.

سامسونگ سال گذشته یک داریو حالت جامد با ظرفیت ۶ ترابایت و یکی دیگر با ظرفیت ۱۰ ترابایت را روانه‌ی بازار کرده بود و حالا فیکس‌استارس ظرفیت SSDها را به ۱۳ ترابایت رسانده است. به این ترتیب دیگر مشکل ظرفیت حافظه در SSDها وجود ندارد.

اما سرعت انتقال اطلاعات در این درایوهای حجیم چقدر است؟ فیکس‌استارس سرعت ۵۴۰ مگابایت در ثانیه را برای خواندن اطلاعات و ۵۲۰ مگابایت در ثانیه را برای نوشتن اطلاعات در این درایو اعلام کرده است.

از آنجایی که قیمت این SSDها فوق‌العاده گران است و احتمالا از آن‌ها برای ذخیره‌ی اطلاعات مهمی استفاده خواهد شد، فیکس‌استارس یک سیستم کنترل دمای داخلی را در آن‌ها تعبیه کرده تا مانع از آسیب دیدن آن‌ها شود.

درایو ۱۳ ترابایتی SSD فیکس‌استارس با قیمت ۱۳ هزار دلار وارد بازار می‌شود و احتمالا کمتر کاربر خانگی می‌تواند چنین محصولی را به این زودی‌ها در اختیار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات