آموزش ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
اپل امروز بخش جدیدی به مراحل ساخت اپل آیدی اضافه کرد که طی آن نیاز به وارد کردن شماره برای تأیید هویت است. در ادامه با روش‌های ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

درحالی‌که مدت زیادی از مشکل حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپل استور نگذشته است، اپل امکان ساخت اپل ID را نیز برای ایرانی‌ها دشوارتر از همیشه کرد. در بخش جدیدی که به‌تازگی به مراحل ساخت اپل آی دی اضافه شده است، کاربر موظف به وارد کردن شماره موبایل معتبر است. پس از این کار اپل کد تأییدی را برای شماره‌ی مذکور ارسال می‌کند که وارد کردن آن شرط ادامه‌ی روند ساخت Apple ID است.

اپل هنوز جزئیات کاربرد شماره تلفن را در اپل آیدی اعلام نکرده است. اما قطعا می‌توان پیش‌بینی کرد این بخش برای بازیابی اکانت در آینده نقش کلیدی خواهد داشت و در شرایط مختلف و حتی هنگام ورود به اکانت اپل در کامپیوتر و گوشی‌های مختلف احتمالا از آن استفاده خواهد شد. به همین دلیل استفاده از شماره‌های یک‌بار مصرف یا عمومی قویا امنیت و کاربرد اپل آیدی را تهدید خواهد کرد.

سنگ‌اندازی جدید شرکت آمریکایی بسیاری از کاربران و طرفداران ایرانی این شرکت را دچار نگرانی کرده است. متأسفانه، در فهرست پیش‌شماره‌های سایت اپل، پیش‌شماره‌های ایران درکنار کره‌ی شمالی، سودان، کوبا و سوریه جایی ندارند و طرفداران ایرانی این برند محبوب چنان‌چه سابق بر این اپل آیدی نساخته باشند، شانس کمی برای ساخت بی‌دردسر آن خواهند داشت. درعین‌حال عده‌ای استفاده از شماره‌های مجازی را راهکار عبور از این تحریم اپل می‌دانند.

آموزش ساخت اپل آیدی / Apple ID

اما کاربران ایرانی برای ساخت اپل آیدی چه راه‌حل‌هایی پیش‌رو دارند؟ سه روش موجود عبارت‌اند از:

  • استفاده از شماره‌ای واقعی به‌واسطه‌ی فردی آشنا در خارج از کشور: بهترین و مطمئن‌ترین گزینه
  • ساخت شماره‌ی مجازی و استفاده از سرویس‌های رایگان یا پولی در این زمینه: روش ایدئال برای کاربران ایرانی که البته با هزینه همراه است
  • استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک:‌ ارزان‌ترین، ساده‌ترین و البته غیراصولی‌ترین روش موجود

در ادامه به تشریح هر یک از موارد بالا پرداخته‌ایم.

استفاده از شماره تلفن واقعی

بخش شماره موبایل تنها به یک دلیل به مراحل ساخت اپل‌ آیدی افزوده شده است؛ افزایش ایمنی اکانت و اطلاعات کاربران. به همین دلیل ایدئال‌ترین راه‌حل موجود استفاده از شماره‌ تلفن واقعی است که همواره دردسترس خواهد بود. اما این راه‌حل برای عموم کاربران ایرانی دردسترس نیست. به‌همین دلیل استفاده از شماره‌های مجازی بهترین گزینه‌ی دردسترس خواهد بود که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.

ساخت شماره مجازی

بهترین و درعین‌حال امن‌ترین روش موجود دردسترس برای کاربران ایرانی گوشی آیفون ساخت شماره تلفن مجازی است. این روش کاملا قانونی است و سرویس‌های متعددی درحال‌حاضر اقدام به ارائه‌ی شماره‌ی تلفن مجازی برای کاربرد‌های شخصی و سازمانی در سطح جهان می‌کنند؛ اما متاسفانه عموم این سرویس‌ها پولی هستند و در قبال هزینه‌ای اولیه یا ماهیانه، شماره تلفن مدنظر کاربران با کد کشورهای مختلف را عرضه می‌کنند.

تنها سرویس رایگان موجود گوگل ویس (Google Voice) است که تنها به ارایه‌ی شماره‌ی مجازی مخصوص ایالات متحده می‌پردازد. همان‌طور که اشاره شد این سرویس رایگان است اما برای ثبت‌نام در آن نیاز به شماره‌ی تلفن نیاز خواهید داشت که این موضوع خود مشکلات زیادی برای استفاده‌ی آن توسط کاربران ایرانی ایجاد می‌کند. درحال‌حاضر راهکاری قطعی و ساده برای ثبت‌نام و استفاده از سرویس گوگل ویس موجود نیست و در صورت یافت هرگونه راه‌حلی، آموزش مربوطه به‌صورت جداگانه در زومیت منتشر خواهد شد.

بااین‌حال برخی از سایت‌های ایرانی به فروش شماره‌ تلفن مجازی گوگل یا سایر سرویس‌های می‌پردازند که می‌توانید با خرید از آن‌ها مشکل ثبت‌نام اپل آیدی یا سایر موارد نیازمند به شماره تلفن را حل کنید.

سرویس‌های رایگان دریافت پیامک

سایت‌هایی وجود دارند که امکان دریافت و مشاهده‌ی عمومی پیامک را بدون هیچ‌گونه ثبت‌نام دراختیار کاربران قرار می‌دهند. سایت‌های زیر نمونه‌هایی از این سرویس‌های دریافت پیامک آنلاین هستند.

شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی
  • receive-smss.com
  • receive-sms-online.info
  • sms24.me
  • receive-sms.cc
  • freephonenum.com
  • sms-online.co
  • sms-receive.net
  • getfreesmsnumber.com
  • smsreceivefree.com
  • receivesms.co

برای شروع ابتدا به یکی از وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید. سپس یکی از شماره‌های تلفن ایالات متحده را انتخاب کرده و در مراحل ثبت‌نام اپل آیدی وارد کنید.

شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی

در ادامه با مراجعه به بخش اینباکس همان شماره تلفن خاص، پیام کد اپل را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید کد ارسالی را در سایت اپل وارد کنید.

نکات بسیار مهم

اپل به بررسی اطلاعات وارد شده و حذف نمونه‌های تقلبی شهرت زیادی دارد. این موضوع پیش‌تر و در خصوص صحت آدرس‌های وارد شده در روند ساخت اپل آیدی مشاهده شد. به همین دلیل احتمالا در آینده‌ی نزدیک هنگام استفاده از برخی شماره‌های هر یک از سرویس‌های مذکور بالا با پیغام خطا و صحیح نبودن شماره‌ی وارد شده، رو‌به‌رو شوید. در این صورت تمامی شماره‌های دردسترس سایت‌های مذکور را آزمایش کنید تا به نمونه‌ی مورد تأیید اپل برسید.

در خصوص سرویس‌های دریافت پیامک ذکر این نکته ضروری است؛ شما صاحب خطی که پیامک را دریافت می‌کند نیستید. بسیاری از سرویس‌های مذکور نیز در مرور زمان شماره‌های فعال خود را تغییر می‌دهند و بنابراین، در آینده و هر زمانی‌که نیاز به تأیید مجدد شماره تلفن باشد، به احتمال قوی امکان انجام این فرایند را نخواهید داشت. به همین دلیل همواره از اطلاعات ضروری خود مانند تصاویر، شماره تلفن و پیام‌های متنی در کامپیوتر خود پشتیبان تهیه کنید و از ذخیره‌سازی اطلاعات حساس خود در فضای ابری اپل و اتکا به آن قویا خودداری کنید.

شماره‌ی استفاده شده و آدرس سایت سرویس مذکور را در مکانی امن ذخیره کنید تا در آینده و در صورت درخواست اپل، با مراجعه به وب‌سایت شانس اندکی برای بازیابی اکانت خود (در صورت فعال بودن شماره‌ی تلفن مورد استفاده‌ی شما) داشته باشید.

بااین‌حال، اگر از این راهکارها استفاده می‌کنید اکیدا توصیه می‌کنیم گزینه‌ی find my phone را غیرفعال کنید و از احراز هویت دو مرحله‌ای نیز استفاده نکنید. بهتر است روی اکانتی که با شماره‌ی مجازی ساخته‌اید حسابی باز نکنید و اطلاعاتی رو آن قرار ندهید. ریکاوری و ریست فکتوری کردن نیز می‌تواند آیفون گران‌قیمت شما در خطر آجر شدن قرار دهد.

زومیت در پی راه حلی مطمئن برای حل مشکل ثبت‌نام اپل آیدی بدون هرگونه تبعات بعدی است و به‌زودی آن را با شما به اشتراک می‌گذارد. راهکار فعلی شما برای حل مشکل ساخت اپل آیدی چیست؟

این آموزش به مرور تکمیل می‌شود...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات