زنی که از توییتر به دلیل اجازه به داعش برای فعالیت در این شبکه‌ اجتماعی شکایت کرد

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
زنی که همسرش را در حمله‌ی تروریستی مسلحانه در اردن از دست داد از توییتر به دلیل اجازه‌ به داعش برای استفاده از این شبکه‌ی میکروبلاگینگ شکایت کرد.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که داعش و حامیان آن از شبکه‌های اجتماعی برای تشویق و جذب مردم به تفکرات خود استفاده می‌کنند و توییتر نیز یکی از پلتفرم‌هایی است که داعش از آن بهره می‌برد. حال یک زن که همسرش در حمله‌ی تروریستی در اردن به قتل رسیده، از توییتر شکایت کرده است. وی می‌گوید دلیل این شکایت، ممانعت نکردن توییتر از فعالیت‌های داعش در این شبکه‌ی اجتماعی است.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، همسر این زن با نام لوید کارل فیلدس، یک پیمانکار آمریکایی بوده است که در واقعه‌ی ۹ نوامبر در اردن به قتل رسیده است.

در شکایت وی آمده است که:  «توییتر سال‌ها است که به گروه‌ تروریستی داعش اجازه داده تا از شبکه‌ی اجتماعی آن‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغات افراط گرایانه، جمع‌آوری پول و جذب نیروی جدید استفاده کند. توییتر بستری بوده که داعش به کمک آن رشد کرده است تا حملات تروریستی بیشتری را انجام دهند.»

براساس این سند در حال حاضر ۷۰ هزار حساب کاربری در توییتر متعلق به داعش و فعالیت‌های آن‌ها است. توییتر هرچند تلاش جدی برای ریشه کن کردن داعش در توییتر انجام نداده، اما حساب‌هایی که در آن‌ها خشونت وجود داشته را مسدود کرده است. توییتر به وال‌استریت‌ژورنال گفته است که در توییتر نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی قوانین بصورت شفاف بیان شده است و تروریست‌ها جایی در این شبکه‌ی میکروبلاگینگ ندارند.

سخن‌گوی توییتر با این زن ابراز همدردی کرده، اما گفته است که «شکایت مطرح شده در دادگاه، بی اساس است.»

حال باید منتظر ماند و دید دادگاه در این رابطه چطور قضاوت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات