نسخه ارزان ایکس‌باکس برای رقابت با اپل تی‌وی در راه است

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بلاگ نویسان مرتبط با مایکروسافت، گزارشی در سایت Petri منتشر کرده که از احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی کوچک‌تر و ارزان‌تر کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد؛ محصولی که با هدف رقابت با Apple TV عرضه خواهد شد.
تبلیغات

برَد سَم، بلاگ‌نویس مرتبط با مایکروسافت، گزارشی در سایت Petri منتشر کرده است که از برنامه این شرکت آمریکایی برای عرضه‌ی نسخه‌ای متفاوت از کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌کند. سم اعلام کرده که از منابع داخلی مایکروسافت شنیده است که نسخه جدید کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر از نسخه فعلی آن خواهد بود و نه با هدف اجرای بازی‌های کنسولی، که با هدف پشتیبانی از بازی‌های عرضه شده در فروشگاه ویندوز و در راستای رقابت با Apple TV شرکت اپل عرضه خواهد شد. توضیحات سم در پست رسمی خود به شرح زیر است:

منابع داخلی مایکروسافت خبر می‌دهند که این کمپانی در اندیشه‌ی ساخت یک نسخه‌ی جمع و جور‌تر از کنسول ایکس‌باکس وان است که برای رقابت با Apple TV و به منظور اجرای بازی‌های فروشگاه ویندوز عرضه خواهد شد. البته فعلا گزارش دقیقی از تایید یا رد شدن این ایده توسط مسئولین مایکروسافت ارائه نشده است.

همچنین با استناد به گزارش سم، این کنسول، در صورتی که به مرحله تولید برسد، قیمتی به مراتب پایین‌تر از ۳۵۰ دلار خواهد داشت که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل کنسول ایکس‌باکس وان است.

به‌علاوه چندی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه مدل مینی ایکس‌باکس وان منتشر شده بود که فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، اعلام کرد «فعلا» برنامه‌ای برای این کار ندارند. البته مایکروسافت در گذشته هم سابقه‌ی عرضه‌ی نسخه‌های متفاوت از کنسول‌های خود را داشته و نسخه الیت کنسول ایکس‌باکس 360 در سال ۲۰۰۷ و نسخه اسلیم آن هم در سال ۲۰۱۰ عرضه شدند. این شرکت در مورد گزارش برد سم اعلام کرده که «هرگز در مورد شایعات اظهار‌نظر نمی‌کنند».

در صورتی که این خبر تایید شود، می‌توان برداشت کرد که مایکروسافت Apple TV را رقیبی برای کنسول خود می‌داند و به همین دلیل هم قصد دارد تا با عرضه محصولی با آن رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات