ایلان ماسک: موشک فالکون 9 با موفقیت فرود آمده و آماده پرواز مجدد است

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس در واپسین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی با موفقیت موشک فالکون ۹ خود را روی زمین نشاند. حال ایلان ماسک با انتشار پستی در اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده که موشک این کمپانی برای پرتاب مجدد آماده است.
تبلیغات

در آخرین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی اسپیس ایکس پس از گذشت ۶ ماه از زمان انفجار موشک خود در ماه ژوئن، اقدام به پرتاب نمونه‌ای دیگر از موشک فالکون ۹ کرد. این موشک پس از قراردادن ۱۱ ماهواره در زمین، برای تکمیل ماموریت خود که همانا نشستن روی زمین بود، با سمت ایستگاه فضایی Cape Canaveral بازگشته و موفق شد برای اولین بار در تاریخ با موفقیت روی زمین بنشیند. حال ایلان ماسک با انتشار پستی در اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده که موشک فالکون ۹ آماده‌ی پرتاب مجدد است.

ایلان ماسک ساعاتی پیش و قبل از ورود به سال نوی میلادی، با انتشار پستی که در سواحل شرقی آمریکا ثبت شده، از این حقیقت پرده برداشته که موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس آماده‌ی پرتاب مجدد است. ماسک در تصاویر به اشتراک گذاشته شده، موشک فاکلون ۹ را که در ایستگاه فضایی Cape Canaveral قرار دارد، به تصویر کشیده است. براساس اظهارات ماسک، این موشک در طول فرآیند پرتاب و نشستن آسیبی ندیده و از این‌رو می‌توان بدون هیچ نگرانی خاصی موشک را پرتاب کرد. در صورتی که اسپیس ایکس بتواند بصورت مکرر موشک خود را مورد استفاده قرار دهد، می‌تواند مبلغ بسیار زیادی را صرفه جویی کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ماسک، ساخت هر موشک برای اسپیس ایکس ۱۶ میلیون دلار و سوخت‌گیری آن ۲۰۰٫۰۰۰ دلار هزینه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات