بهترین گوشی‌‌های هوشمند سال ۲۰۱۵ از نگاه زومیت

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
مطالعه 10 دقیقه
امروز اولین روز از سال ۲۰۱۶ است و اکنون فرصت مناسبی دست داده تا با بررسی عملکرد گوشی‌های معرفی شده در سال گذشته، بتوانیم قضاوت درستی نسبت به آن‌ها داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در سال ۲۰۱۵ میلادی را از دریچه نگاه زومیت به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

هر ساله تعداد زیادی گوشی هوشمند با طراحی، مشخصات فنی و امکانات متفاوت در تمامی رده‌های قیمتی وارد بازار می‌شوند. بسیاری از کمپانی‌ها تلاش می‌کنند با پیاده‌سازی نوآوری‌های خود در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، محصولاتی را معرفی کنند که بتوانند گوی سبقت را از رقبا بربایند. همیشه انتخاب بهترین‌ها کار دشواری است و معمولا در بین انبوهی از انتخاب‌ها سر در گم می‌شوید. اما در یک سال گذشته زومیت گوشی‌های هوشمند زیادی که بیشتر آن‌ها بهترین پرچمدارهای بازار بوده‌اند را در بوته‌ی نقد و بررسی قرار داده است. قصد داریم بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ از نگاه زومیت را به شما معرفی کنیم تا نه‌تنها جمع‌بندی خوبی از محصولات معرفی شده داشته باشید، بلکه بتوانید برای سال بعد و انتخاب‌های خود نیز درست تصمیم بگیرید. 

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ میلادی از نگاه زومیت

آیفون ۶ اس اپل

iphone6ssss

امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر، اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس نسبت به نسل قبلی خود به استثنای طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد.

همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل رو‌به‌رو باشیم. تنها تفاوت آیفون ۶ اس با ۶ اس پلاس را باید در اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدانیم و از نظر دیگر مشخصات فنی و رنگ‌بندی‌های قابل انتخاب با یکدیگر یکسان هستند. دوربین آیفون ۶ اس یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است. امسال آیفون ۶ اس علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی در رنگ رزگلد نیز معرفی شده که می‌تواند سخت‌پسندان را راضی کند.

گلکسی نوت ۵ سامسونگ

note55

 

فبلت‌های سری نوت سامسونگ از آن دست محصولاتی هستند که هر سال نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. طبق سنت قدیمی سامسونگ در جریان رویداد ایفا برلین از سری جدید نوت رونمایی می‌کرد و سال گذشته برای اولین گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اج را هم‌زمان معرفی کرد. اما امسال این غول کره‌ای تصمیم گرفت سنت‌شکنی کرده و برای رقابت جدی و ربودن گوی سبقت از آیفون‌های اپل، کمی زودتر از موعد گلکسی نوت ۵ را معرفی کند. مطابق انتظار فبلت جدید سامسونگ در ادامه سبک گلکسی اس ۶، از طراحی جذاب و زیبا در کنار مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌برد و با اینکه چند وقتی است معرفی شده ولی رضایت مخاطبان و کارشناسان را در پی داشته است. گرچه برخی محدودیت‌ها مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یا حذف مادون قرمز عجیب به نظر می‌رسد ولی از بهینه‌سازی‌های صورت گرفته و قلم بهتر نباید به‌سادگی عبور کنیم.

اکسپریا زد ۵ سونی

cc7586f2bffb137a1c4e96805c3 9e818

 به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها باید اکسپریا زد ۵ سونی را یک محصول استراتژیک برای این برند ژاپنی بدانیم. اگر برای طرفداران دو آتشه‌ی محصولات سونی حساب ویژه‌ای باز کنیم، به جز آن‌ها کاربران و کارشناسان زیادی نسبت به عرضه‌ی هر شش ماه یک پرچم‌دار با وجه تمایزهای کم انتقاد داشتند. شاید خیلی‌ها از طراحی‌های تکراری یا پیشرفت‌های اندک گوشی‌های سونی خسته شده بودند که این کمپانی یک بار دیگر با دست پر وارد رویداد ایفا ۲۰۱۵ برلین شد تا قدرت خود را به رخ رقبا بکشد. بی‌تردید اکسپریا زد ۵ سونی یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار است که در کنار اکسپریا زد ۵ کامپکت و اکسپریا زد ۵ پرمیوم برای تغییر قواعد بازی به سود سونی پا در میدان رقابت گذاشته‌اند.

این بار سونی با اینکه از همان زبان طراحی مشهور خود بهره می‌برد؛ ولی محصولی زیبا و چشم‌نواز را وارد بازار کرده که همچون گذشته کیفیت ساخت بسیاری خوبی دارد. علاوه بر طراحی از نظر مشخصات فنی به‌ویژه حسگر  دوربین، یک بار دیگر سونی موفق عمل کرده و به اعتقاد خیلی‌ها بهترین دوربین گوشی‌های موبایل روی اکسپریا زد ۵ سونی نصب شده است. این دوربین به‌راحتی می‌تواند بی‌وقفه ویدیوهای 4K ضبط کند. از نظر سخت‌افزار داخلی و دیگر امکانات جانبی سونی برای سری اکسپریا زد ۵ سنگ تمام گذاشته است. تعبیه‌ی اسکنر اثر انگشت داخل دکمه پاور از دیگر نوآوری‌های این شرکت ژاپنی است. ولی این گوشی نسبت به اکسپریا زد ۳ شارژدهی کمتری دارد.

میت اس هواوی

mate s 5 f15de

کمپانی چینی هواوی در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ برلین از یک پرچم‌دار جدید به نام میت اس رونمایی کرد که از نظر مشخصات فنی با گوشی پی ۸ این شرکت تفاوت زیادی ندارد. این غول چینی در طول سال گوشی‌های متعددی را روانه بازار می‌کند و قصد دارد در بخش محصولات پرچم‌دار فعال‌تر عمل کند و از این رو درحالی‌که گفته می‌شود در آینده‌ی نزدیک قرار است فبلت میت ۸ عرضه شود، گوشی میت اس را نیز به‌عنوان  یکی دیگر از اعضای این خانواده معرفی کرد. همین محصولات و فروش خوب آن‌ها باعث شده تا هواوی با عبور از شیائومی به‌عنوان برند شماره یک چین مطرح شود.

این گوشی در رنگ‌بندی جذاب سفید، نقره‌ای، طلایی و رزگلد وارد بازار شده است و علاوه بر پوشش گوریلا گلس ۴ از فناوری فورس‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. میت اس نسبت به نمایشگر ۵.۵ اینچی خود ابعاد مناسبی دارد و می‌توانید با یک دست با آن کار کنید. کیفیت ساخت این گوشی آلومینیومی بسیار خوب است و استحکام قابل قبولی دارد. میت اس در مقایسه با گوشی پی ۸ از پردازنده‌ی نسبتا قوی‌تری بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن در پشت دستگاه تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت میت اس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. یکی دیگر از مزایای میت اس به نمایشگر آمولد آن با حاشیه‌ی بسیار کم است.

موتو ایکس استایل موتورولا

موتورولا طی سال‌های اخیر نسل جدیدی از گوشی‌های سری جی و ایکس را روانه بازار کرده است. امسال این کمپانی مشهور سه مدل موتو ایکس پلی، موتو ایکس فورس و موتو ایکس استایل را معرفی کرد که گوشی سوم را باید یکی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین محصولات این برند بدانیم. طراحی زیبا با امکان سفارشی‌سازی در کنار کیفیت ساخت بالا سبب شده از نظر ظاهری این محصول چیزی کم نداشته باشد.

موتورولا برای پرچم‌دار سال ۲۰۱۵ خود سراغ یک پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۰۸، رم ۳ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی رفته که با توجه به اندروید ۵.۱ خام که تغییرات جزئی در آن ایجاد شده، هنگام کار با این دستگاه مشکل خاصی نخواهید داشت. به نظر می‌رسد موتورولا از داغ کردن اسنپدراگون ۸۱۰ کمی ترسیده و محافظه‌کارانه عمل کرده؛ ولی قطعا تجربه‌ی کاربری روان و بی‌نقص این محصول شما را راضی می‌کند. نمایشگر با روشنایی بالا ۵.۷ اینچی کواد HD، دوربین جذاب ۲۱ مگاپیکسل و دریافت به‌روزرسانی اندروید ۶ مارشمالو را باید از دیگر مشخصات بارز موتو ایکس استایل موتورولا بدانیم که باعث می‌شود این گوشی در مقابل رقبای سرسختش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال

بعد از تصاحب بخش موبایل نوکیا توسط مایکروسافت همه‌ی طرفداران سیستم عامل ویندوز موبایل در انتظار معرفی گوشی پرچم‌دار جدید ویندوز فونی بودند. ردموندی‌ها اما عجله نکردند و با کار روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل و به هنگام آماده شدن آن اقدام به عرضه‌ی دو گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال کردند.

بهره‌گیری از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نمایشگر ۵.۷ اینچی کواد HD، از لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال یک پرچم‌دار ویندوزی تمام عیار ساخته که نه‌تنها طراحی ساده و زیبا، کیفیت ساخت بالا و امکانات جذابی دارد بلکه به‌زودی با تکامل ویندوز ۱۰ موبایل و برطرف شدن مشکلات موجود می‌تواند یکی از بی‌نقص‌ترین محصولات بازار باشد. از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب و جدید این گوشی می‌توان به حسگر عنبیه چشم و کانتینیوم اشاره کرد. شما می‌توانید با اتصال گوشی به داک مخصوص، از لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال به‌عنوان یک دستگاه کامپیوتری کامل استفاده کرده و از امکانات آن روی یک نمایشگر بزرگتر لذت ببرید.

نکسوس 6P هواوی و گوگل

گوشی‌های نکسوس همواره طرفداران خاص خود را داشته‌اند و در طول سال بسیاری انتظار معرفی جدیدترین نسخه از این خانواده توسط گوگل را می کشند. امسال نیز گوگل رو به همکاری با ال‌جی و هواوی آورده است تا دو گوشی از سری نکسوس را روانه‌ی بازار کند. گوشی نکسوس ۶ پی نسخه‌ی پریمیوم دو نکسوس امسال است که در واقع ایراد چشمگیری ندارد.

گوگل بالاخره توانسته ضعف همیشگی دوربین نکسوس‌ها را در نکسوس ۶ پی حل کند و عملکرد دوربین نکسوس‌های جدید در حد بهترین‌های بازار است. نکسوس ۶ پی هواوی طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد. این فبلت جذاب مانند بسیاری از پرچمدارن سال ۲۰۱۵ از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد که در کنار نسخه‌ی خام اندروید ۶ مارشمالو تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون‌ نقصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بدنه‌ی فلزی، حسگر اثر انگشت، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و نمایشگر ۵.۷ اینچی کواد ا‌چ‌دی از دیگر مشخصات این فبلت قدرتمند است.

ال‌جی V10

وی ۱۰ جدیدترین محصول ال‌جی و یکی از زیباترین آن‌ها است که همراه‌با خود نوآوری‌های زیادی را نیز به یدک می‌کشد. صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD به همراه صفحه‌نمایش دوم کوچک که همواره روشن خواهد بود، بدنه‌ای بسیار مستحکم، دوربین سلفی دوگانه و استفاده از سه میکروفن برای ثبت شفاف صدا از جمله ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ال‌جی وی‌۱۰ است. وی ۱۰ با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود باعث موفقیت بیشتر ال‌جی خواهد شد. مقاومت بسیار بالا در حد استانداردهای نظامی، صفحه‌نمایش دوم جهت کمک به چندوظیفگی، دوربین سلفی دوگانه با لنز عریض برای ثبت عکس‌های زیبا بدون نیاز به مونوپاد و فیلم‌برداری با تنظیمات دستی برتری‌های وی ۱۰ به گوشی‌های حال حاضر جهان است. 

ال‌جی تلاش کرده تا محصولی متفاوت را در قالب پرچمداری جدید روانه بازار کند. این کمپانی کره‌ای قصد دارد بعد از معرفی گوشی‌های جی ۴ و نکسوس ۵ ایکس، با وی ۱۰ بخش بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. براساس گزارش‌های منتشر شده ال‌جی توانسته در همین مدت کوتاه ۴۵۰،۰۰۰ دستگاه گوشی وی ۱۰ را در بازار آمریکا به فروش برساند که نشان از اقبال زیاد کاربران نسبت به این محصول متفاوت دارد. به‌زودی گوشی وی ۱۰ با قیمت حدودی دو میلیون تومان بازار وارد ایران می‌شود. 

گلکسی اس ۶ اج سامسونگ

 

اگر مشخصات فنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ را  با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه تفاوتی نخواهید شد. سامسونگ در بخش‌های زیادی این دو دستگاه را شبیه به یکدیگر ساخته اما تفاوت اصلی این دو نسخه که اس ۶ اج در آن برجسته می‌شود به لبه‌های خمیده شده در کنار نمایشگر برمی‌گردد که ظاهری زیبا و جذاب به این گوشی هوشمند داده است. گلکسی اس ۶ اج برای اولین‌بار توسط سامسونگ با دو لبه‌ی منحنی در کناره‌های نمایشگر معرفی شد. اس ۶ اج تمام خوبی‌های اس ۶ را با خود به همراه دارد. درست است که امکانات نرم‌افزاری که برای لبه‌ها در نظر گرفته شده، چندان برتری خاصی را نسبت به نسخه‌ی معمولی در اختیارتان قرار نمی‌دهد، اما طراحی متفاوت و جلوه‌ی مدرن و جذاب نسخه‌ی اج می‌تواند ارزش هزینه‌ کردن بیشتر را داشته باشد.

سامسونگ تصمیم گرفت در پرچمداران سال ۲۰۱۵ خود سراغ پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ برود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران این تراشه عملکرد خوبی داشته است. بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی در کنار مشخصات فنی قدرتمند و قیمت مناسب سبب شده تا گلکسی اس ۶ اج و گلکسی اس ۶ از جمله بهترین و خاص‌ترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار باشند که قطعا طرفداران سامسونگ را راضی خواهند کرد.

برای اطلاع بیشتر از انواع گوشی‌های هوشمند و نیز اطلاع از قیمت آن‌ها به صفحه‌ی راهنمای خرید گوشی هوشمند در زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات