سامسونگ تولید گوشی‌ های هوشمند با ۶ گیگابایت رم را ممکن کرد

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ علاوه بر گوشی‌های هوشمند خود بخاطر چیپ‌های DRAM نیز معروف است. امروز صبح این شرکت اعلام کرد که تولید انبوه رم‌های 12Gb LPDDR4 خود را با فرایند ۲۰ نانومتری آغاز کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه رم‌های 12Gb LPDDR4 را آغاز کرده است.  این خبر بخصوص برای علاقمندان گوشی‌های هوشمند خبر خوبی محسوب می شود چرا که این چیپ‌های جدید تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را قادر می سازند تا از ۶ گیگابایت رم در  محصولات خود استفاده کنند.

شاید با مطالعه مطالب بالا کمی دچار ابهام شده باشید چرا که ما از تولید رم‌های 12Gb سامسونگ صحبت کردیم ولی گفتیم که حالا قابلیت تولید گوشی‌های هوشمند ۶ گیگابایتی هم وجود دارد. در واقع منظور از 12Gb همان ۱۲ گیگابیت است و همانطور که می دانید هر ۸ بیت یک بایت را تشکیل می‌دهند. بنابراین  ۱۲ گیگابیت DRAM، معادل ۱.۵ گیگابایت DRAM است.  معمولا تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند قادر هستند تا ۴ ماژول DRAM‌ را  در کنار هم مورد استفاده قرار دهند که این امر ۶ گیگابایت رم (۴ رم ۱.۵ گیگابایتی که در مجموع ۶ گیگابایت می‌شود) در گوشی‌های هوشمند را میسر می‌سازد.

این DRAM های جدید ۳۰ درصد سریعتر از نسل قبلی ۸ گیگابیتی خود هستند و ۲۰ درصد هم مصرف انرژی بهینه‌تری دارند. در حال حاضر از ماژول ۸ گیگابیتی سامسونگ در  گوشی‌های ۴ گیگابایتی نظیر وان پلاس ۲، گلکسی اس ۶ اج + و گلکسی نوت ۵ استفاده می‌شود. 

در حالی که به نظر می رسد حتی ۴ گیگابایت رم هم بیش از نیاز گوشی‌های هوشمند فعلی باشد،  باید ببینیم آیا گوشی‌های هوشمند آینده به ۶ گیگابایت رم نیاز پیدا خواهند کرد یا خیر. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات