بیش از 30 گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون 820 نیمه‌ی اول سال 2016 معرفی می‌شوند

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام به تازگی از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۲۰ خود پرده برداشته و آن را اواخر پاییز امسال روانه‌ی بازار خواهد کرد. مدیر بخش چین این شرکت مدعی است که ۳۰ گوشی هوشمند مختلف قصد استفاده از این پردازنده را دارند که به احتمال زیاد شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

آقای مِنگ، مدیر بخش چین شرکت کوالکام مدعی است که بیش از ۳۰ گوشی هوشمند در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی، مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی خواهند شد.

در سال میلادی جاری، بسیاری سازندگان گوشی هوشمند به دلیل مشکل داغ شدن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، رو به استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ آورده و یا به طور کلی از پردازنده‌ی ساخت سایر شرکت‌ها مانند مدیاتک یا سامسونگ استفاده کردند. اما به نظر می‌رسد پردازنده‌ی جدید کوالکام مشکلات گذشته را نداشته و توانسته نظر مساعد سازندگان را بار دیگر متوجه شرکت کوالکام کند.

اگر این گونه باشد می‌توان انتظار رقابتی بین سازندگان مختلف برای معرفی اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ را داشت. پن جیوتنگ، تحلیل‌گر IHS، مدعی است اولین سازنده حداقل در کشور چین، که از پردازنده‌ی جدید کوالکام بهره می‌برد، شیائومی بوده و دومین شرکت Smartisan خواهد بود.

اگر شیائومی را اولین در بین این شرکت‌ها بدانیم قطعا گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰، پرچمدار شیائومی یعنی می ۵ خواهد بود. می ۴ شیائومی بیش از یک سال پیش معرفی شده است و شایعات حکایت از این دارند که شیائومی برای معرفی پرچمدار جدید خود منتظر عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است.

در حال حاضر همه موارد در حد یک شایعه هستند؛ اما اگر می ۵ از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند می‌توان انتظار معرفی آن در آبان یا آذر ماه سال جاری را داشت.

نظر شما چیست؟ آیا اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند نظر سازندگان برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار را بار دیگر به سمت پردازنده‌ی کوالکام برگرداند؟‌

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات