آیا اپل فردا در کنفرانس خود از همکاری با نینتندو پرده برداری می‌کند؟

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
فردا اپل کنفرانسی بزرگ برای معرفی محصولات جدیدش برگزار می‌کند که یکی از آنها، نسخه‌ی جدیدی از اپل تی‌وی است.
تبلیغات

اپل ‌قرار است در اپل‌ تی‌وی تمرکز خاصی روی مقوله‌ی گیمینگ داشته باشد و اینطور که از گزارش‌های برمی‌آید، اپل تی‌وی به همراه کنترلر و صفحه‌ای لمسی عرضه می‌شود و از قابلیت‌های حرکتی هم پشتیبانی می‌کند که این مسئله می‌تواند به استفاده از آیفون در اپل تی‌وی کمک کند.

اپل همچنین چند روز پیش حساب توییتری مخصوص گیم به نام Appstoregames راه اندازی کرد که به شایعات ورود جدی اپل به حوزه‌ی گیمینگ دامن زده است. اما چه می‌شود اگر اپل فردا از همکاری خود با نینتندو، یکی از غول‌های بازی‌سازی و ارائه‌دهنده‌ی کنسول بازی پرده بردارد؟ 

نینتندو در حال حاضر با شرکت DeNA، غول اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی ژاپن برای ساخت بازی‌های جدید موبایلی همکاری می‌کند. DeNA پلتفرمی به نام Mobage در اختیار دارد که به وسیله‌ی این پلتفرم، تا امروز بیش از ۱۰۰۰ بازی قدرتمند و رایگان عرضه کرده است. یکی از اهداف این پلتفرم، ارائه‌ی بازی‌های موبایلی بر مبنای بازی‌های بزرگ و کنسولی است که از بین آنها می‌توان به بازی‌های Star Wars و Marvel اشاره کرد. همین چشم‌انداز موبیج سبب شده تا احتمال ورود بازی‌های ماریو و زلدا به دنیای موبایل در نظر گرفته شود.

مطمئنا بازی‌هایی مثل ماریو و زلدا به حیات خود روی کنسول‌های نینتندو مثل همیشه ادامه می‌دهند و فروش بالایی را هم تجربه می‌کنند؛ اما دور از انتظار نیست که ببینیم اپل دست همکاری به سوی نینتندو دراز کرده و شاهد حضور ماریو روی اپل تی‌وی باشیم. یا که نه، یک قسمت فرعی از سری Pokemon یا هر چیز دیگر. در یکی دو سال اخیر تغییر رویه‌ی نینتندو و روی آوردن سمت بازی‌سازی موبایل، می‌تواند به خودیِ خود دلیلی محکمی باشد که این کمپانی ژاپنی به سمت اپل برود و از اکوسیستم خارق‌العاده‌ی این غول تکنولوژی دنیا برای گسترش دنیای بازی‌های خود استفاده کند.

در این میان، اپل هم توجه خود را به سوی دنیای گیمینگ سوق داده که این قضیه می‌تواند نقطه‌ی تفاهم دو کمپانی نینتندو و اپل باشد. اپل یک برند شناخته شده است که به اصطلاح، هر وقت لوگوی آن روی چیزی قرار می‌گیرد، آن چیز فروشی سرسام‌آور پیدا می‌کند. اما به طور قطع این قانون همیشگی نیست و اگر اپل بخواهد حضوری جدی در دنیای گیمینگ پیدا کند، نیاز دارد تا با چهره‌های شناخته شده‌تری وارد شود. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که اپل اگر به تنهایی وارد گود شود احتمال موفقیتش صفر می‌شود؛ بلکه منظور ما این است که این موفقیت در طولانی مدت اتفاق می‌افتد که خب، از طبیعت اپل به دور است. یکی از راهکارهای بزرگ و حرکت‌های خارق‌العاده، همکاری با نینتندو است. نینتندویی که چندین و چند بازی شناخته شده دارد و سابقه‌ای طویل در صنعت بازی‌سازی به نام خود زده است. مطمئنا دیدن ماریو در هر یک از پلتفرم‌های اپل، شگفت‌انگیزترین لحظه‌ها را رقم می‌زد که شاید از تصور خیلی‌ها دور است.

همه‌ی ما می‌دانیم که میکروکنسول‌ها موفق نبود‌ه‌اند. آمازون، Ouya و حتی انویدیا، آنچنان نتوانستند حتی با وجود پلتفرم پر مخاطب اندروید کاری از پیش ببرند. مطمئنا اپل هم نمی‌خواهد دقیقا همین مسیر را پیش ببرد و سیاست خاص دیگری را در نظر می‌گیرد. سیاستی که تا به حال شاهدش نبودیم و مدت‌ها در مورد آن تحقیق شده است. 

مثلث DeNA به عنوان تولیدکننده‌ی بازی موبایل، نینتندو صاحب پلتفرمی بزرگ و بازی‌های اسم و رسم‌دار و اپل به عنوان یک غول تکنولوژی و تجاری که اکوسیستم بزرگی را در اختیار دارد، می‌تواند به شدت مرگبار و ترسناک ظاهر شود به طوری که آینده‌ی گیمینگ را دستخوش تغییرات بزرگی کند. گیمینگی که بیشتر به سمت دستگاه‌های موبایلی سوق پیدا کرده و حالا تعاملی به شدت خوب می‌تواند بین کنسول‌های اتاق نشیمن و موبایل‌ها ایجاد شود.

باید تا فردا و کنفرانس اپل منتظر بمانیم تا ببینیم آیا پای نینتندو هم به میدان بازی اپل باز می‌شود یا خیر.

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات