محققان پیر‌ترین کهکشان شناخته شده با ۱۳.۲ میلیارد سال سن را کشف کردند

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
دانشمندان بر این باورند که کهکشان‌ها بین ۵۰۰ تا یک میلیارد سال پس از بیگ بنگ بوجود آمده‌اند. محققان به تازگی موفق به کشف کهکشانی به قدمت ۱۳.۲ میلیارد سال شده‌اند که تنها ۶۰۰ میلیون سال از جهان هستی جوان‌تر بوده و ممکن است این کشف نشان‌دهنده‌ی باور غلط دانشمندان در مورد سن جهان هستی باشد.
تبلیغات

دانشمندان معتقد هستند که کهکشان‌ها بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد سال پس از به وجود آمدن جهان هستی تشکیل شده‌اند. اما یافتن این کهکشان‌های پیر بسیار دشوار است چرا که بدلیل روشنایی کم حتی با دستگاه‌های تخصصی نیر نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد. با این وجود دانشمندان موفق به کشف کهکشانی پیر شده‌اند که باعث ایجاد تردید در مورد سن جهان هستی شده است.

مقاله‌های مرتبط:

    کهکشان جدید کشف شده، EGS8p7 نام داشته و ۱۳.۲ میلیارد سال سن دارد. این کهکشان پیرترن کهکشان شناخته شده لقب گرفته و تنها ۶۰۰ میلیون سال جوان‌تر از جهان ما است. EGS8p7 بر روی کاغذ نباید قابل رصد کردن می‌بود، چرا که در ناحیه‌ای که این کهکشان قرار گرفته، ابرهایی از هیدروژن فضا را اشغال کرده‌اند و تابش‌های ساطع شده از این کهکشان‌ها را جذب می‌کنند.

    محققان نظریه‌ای برای این اتفاق دارند. آن‌ها معتقدند که یونیزه شدن هیدروژن در این ناحیه بصورت خوشه ای انجام گرفته و برخی از کهکشان‌ها را قابل رصد می‌کند، اما تمامی این کهکشان‌ها قابل رویت نخواهند بود.

    نظریه‌ی دیگر این است که EGS8p7 حاوی ستاره‌هایی است که حباب‌های هیدروژنی داشته و وجود خود را بوسیله‌ی آن‌ها اعلام می‌کند. دلیل این اتفاق هر چه که باشد می توان گفت که دانش ما از پیرترین کهکشان‌های جهان هستی نیاز به تغییر زیادی به خصوص در جزئیات خود دارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات