گوگل کروم در زمان استفاده از یوتیوب از سد افزونه‌ی AdBlock می گذرد

سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
انتشار اطلاعات متعدد در توییتر نشان از این دارد که مرورگر کروم موفق شده تا از سد افزونه‌ی محبوب AdBlock عبور کند. در صورتی که از مرورگر کروم استفاده کرده باشید، با این افزونه‌ی کاربردی آشنا هستید، اما به نظر می‌رسد دیگر AdBlock نیز نمی‌تواند مانع نمایش تبلیغات شود.
تبلیغات

افزونه‌ی AdBlock را باید جزو محبوب‌ترین افزونه‌هایی خواند که کاربران مرورگر کروم از آن استفاده می‌کنند. وظیفه‌ی این افزونه‌ پیشگیری از نمایش تبلیغات مزاحم در صفحات وب و همچنین باز شدن صفحات تبلیغاتی است، بطوریکه از جانب بسیاری از سرویس‌های تبلیغاتی به کاهش درآمد و مانعی برای تبلیغات اینترنتی محکوم شده‌ است. این افزونه‌ نهایتا به سراغ گوگل رفته و تبلیغات نمایش داده شده در یوتیوب را نیز فیلتر می‌کرد، اما به نظر می‌رسد هم اکنون گوگل راهی را برای گذشتن از سد این افزونه‌ یافته و با وجود اجرای افزونه‌ی AdBlock بازهم شاهد نمایش تبلیغات در یوتیوب هستیم.

بسیاری از کاربران مرورگر کروم با انتشار توییت‌هایی از این موضوع خبر داده‌اند که با وجود نصب بودن افزونه‌ی AdBlock همچنان تبلیغات در یوتیوب نمایش داده می‌شود.

باید به این نکته اشاره کرد که این موضوع فقط محدود به AdBlock نبوده و سایر اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها با کاربری مشابه نیز توانایی ممانعت از پخش تبلیغات در یوتیوب را ندارند. نکته‌ی جالب در مورد دور زدن اَدبلاک توسط یوتیوب لزوم تماشای تمام ویدیوی تبلیغاتی توسط کاربرانی است که از این افزونه استفاده می‌کنند. در حالت عادی کلید Skip برای تماشای ویدیوی اصلی و گذر از ویدیوی تبلیغاتی برای کاربران نمایش داده می‌شود، اما این موضوع برای کاربران ادبلاک صادق نیست. به نظر می‌رسد ادبلاک در ساز و کار مخصوص ممانعت از نمایش تبلیغات در یوتیوب، از این کلید نیز کمک گرفته که تغییر استراتژی گوگل باعث به نمایش درنیامدن آن می‌شود.

البته در این بین توصیه‌هایی نیز به منظور رفع مشکل شده که در واقع حذف کردن اپلیکیشن یوتیوب از کروم است. خود گوگل نیز از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که از این افزونه ضربه خورده، بطوریکه براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی بیش از ۶.۶ میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی خود را به دلیل AdBlock از دست داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات