سریعترین خودرو‌های پیست نوربرگ‌رینگ

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
پیست نوربرگ‌رینگ به دلیل مسافت حدود ۲۵ کیلومتری و وجود ۱۷۰ پیچ یکی از چالش برانگیز‌ترین پیست‌های موجود برای رانندگان و خودروها است. به همین دلیل زمان‌های ثبت شده از خودروها در این پیست از معیار‌های اصلی توانایی آن‌ها به حساب می‌آید. در این مقاله به بررسی سریع‌ترین زمان‌های ثبت شده می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از معیار‌های اصلی ما برای این رده‌بندی، تعداد تولیدی خودروها است. از خودروهای موجود در لیست باید حداقل ۵۰۰ نمونه تولید شده باشد. نمونه‌های بسیار محدود و سفارشی را در نظر نخواهیم گرفت. سریعترین خودرو‌های آزمایش شده در نوربرگ‌رینگ و رکورد آنها به شرح زیر است:

۱- ۶.۵۷.۰۰- پورشه ۹۱۸ اسپایدر

porsche 918 spyder

این روز‌ها هر جا صحبت از رکورد و سرعت می‌شود، نام خودرو‌های هیبریدی پورشه ۹۱۸، مک‌لارن P1 و فراری لافراری پیش از سایر خودروها آورده می‌شود. خودرو‌های ذکر شده همگی در پیست نروبرگ‌رینگ آزمایش شده‌اند. با این‌ حال تنها پورشه زمان بدست آمده خود را اعلام کرده است. به قول ریچارد هموند مجری اسبق برنام تاپ‌گیر احتمالا مک‌لارن و فراری رکورد پایین‌تری را ثبت کرده‌اند و از ارائه‌ی آن خجالت می‌کشند. با این حال در حال حاضر سلطان نوربرگ‌رینگ خودروی ۸۸۷ اسب بخاری پورشه ۹۱۸ است. این خودرو به لطف گشتاور بالا تنها در مدت زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و علاوه بر پیشرانه بسیار توانمند به سیستم‌های چهارچرخ محرک و چهارچرخ فرمان‌پذیر نیز مجهز است.

۲- ۶.۵۹.۷۳- لامبورگینی اَونتادور LP750-4 سوپرولاچه

lamborghini aventador lp750 4 sv

اونتادور LP750-4 SV، نمونه سبک‌تر و قدرتمند‌تر اونتادور LP700-4 است. به لطف موتور قدرتمند‌تر و بدنه‌ای با ملاحظات بیشتر آیرودینامیک، این خودرو رکورد فوق‌العاده‌ای در این پیست از خود به جای گذاشته است.

۳- ۷.۰۸.۶۸- نیسان GT-R نیسمو

nissan gt r nismo

نمونه‌ی تقویت شده‌ی گودزیلای ژاپنی، توانایی تولید ۵۹۵ اسب بخار دارد و به لطف استفاده وسیع‌تر از فایبر کربن و تعلیق سفت‌تر، رکورد قبلی خود را بهبود زیادی داده است.

۴- ۷.۱۲.۱۳- دوج وایپر SRT10 ACR

dodge viper srt10 acr

دوج وایپر به واسطه موتور عظیم ۱۰ سیلندر و ۸.۴ لیتری خود توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار را دارد. این خودرو ظاهرا برای پیست طراحی شده بود و اشتباها به عنوان نمونه‌ی شهری به فروش رفته است! اسپلیتر جلو از جنس فایبرکربن، باله‌ی عقب بزرگ و سیستم تعلیق خاص مسابقات باعث شده است تا این خودرو بتواند در رده‌‌ی چهارم سریعترین خودرو‌های نوربرگ‌رینگ بایستد.

۵- ۷.۱۴.۶۴- لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ پکیج

lexus lfa

همانند نیسان GT-R نیسمو، لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ پکیج نسخه‌ای خاص و تقویت شده است. این خودرو نسبت به نمونه‌ی اصلی خود افزایش ۱۰ اسب‌ بخاری را تجربه کرده است و توان آن به ۵۶۲ اسب بخار رسیده است. هم‌چنین اندازه باله‌‌ی عقب و اسپلیتر جلوی آن افزایش داشته‌اند. جدا از تمامی این موارد LFA واقعا سوپراسپرت دوست‌داشتنی است.

۶- ۷.۱۸.۰۰- پورشه GT2 RS

porsche 911 gt2 rs

این نسخه از پورشه به طور غیر طبیعی قدرتمند و سریع است. GT2 RS از موتور 911 GT3 RS به همراه توربوشارژر‌های بسیار توانمندی استفاده می‌کند. این خودرو ۶۲۰ اسب بخاری به همراه گیربکس دستی ارائه شده است.

۷- ۷.۱۹.۱۰- نیسان GT-R

nissan gt r

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نیسان با افزایش توان خودرو، بهبود‌های آیرودینامیکی و تجهیز به سیستم تعلیق پویا‌تر، توانست رکورد خود را ۵ ثانیه بهبود دهد. این رکورد برای یک خودروی ۱۰۰ هزار دلاری نشان از مهندسی فوق‌العاده ژاپنی‌ها دارد.

۸- ۷.۱۹.۶۳شورولت کوروت ZR1

chevrolet corvette zr1

ZR1 جواب محکمی از آمریکایی‌ها به رقبای ایتالیایی خود بود. این خودرو به موتور ۸ سیلندر دست‌ساز به همراه سوپرشارژر مجهز شده بود که توانایی تولید ۶۳۸ اسب بخار قدرت را داشت. با توجه به برچسب قیمت ZR1 می‌توان به دلیل اخطار‌های جرمی کلارکسون پس از آزمایش این خودرو به تولید کننده‌های سوپراسپرت‌ ایتالیایی، پی برد.

۹- ۷.۲۲.۶۸- شورولت کوروت Z06

chevrolet corvette z06

همگی آن زمان را به خاطر داریم که شورولت کوروت Z06 با استفاده از پیشرانه ۷ لیتری ۵۰۵ اسب بخاری و تنفس طبیعی خود توانست در این پیست رکورد سریع‌تری از فراری انزو به جای بگذارد.

۱۰- ۷.۲۵.۰۰- لامبورگینی اونتادور LP700-4

lamborghini aventador

اونتادور که جانشین مورسیه‌لگو است، به خوبی توانست موفقیت‌های آن را تکرار کند. موتور ۶۹۱ اسب بخاری و ۱۲ سیلندر آن به همراه سیستم تعلیق عالی و سیستم چهار چرخ محرک، اونتادور را به حیوانی وحشی و مناسب برای شکستن رکورد‌های پیست‌های مختلف کرد.

نظر شما در رابطه با خودروهای بالا و زمان‌های ثبت شده در این پیست چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات