کداک دوربین ۳۶۰ درجه‌ خود را با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K در ایفا ۲۰۱۵ معرفی کرد

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
این روزها دوربین‌هایی که قابلیت ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه را دارند در کنار دوربین‌های موسوم به اکشن کم، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. تولیدکنندگان نیز در پاسخ به نیاز بازار، به تولید چنین محصولاتی می‌پردازند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به Theta S از Ricoh اشاره کرد. کداک نیز دوربین ۳۶۰ درجه خود را در ایفا ۲۰۱۵ معرفی کرده که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

کمپانی کداک در جریان برگزاری ایفا ۲۰۱۵ از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K رونمایی کرد. این دوربین که شکل ظاهری آن نیز بسیار جالب است، از وجود یک کنترلر مچی که روی دست بسته می‌شود، بهره می‌برد. نام دوربین ۳۶۰ درجه‌ی کداک، Pixpro SP360-4K است.

پیکس پرو جدید از ظاهر مکعبی شکل به همراه لنزی که درون یک نیم کره‌ی شیشه‌ای قرار گرفته، تشکیل شده است. بهره‌گیری از چنین ساختاری در قسمت فوقانی این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا ویدیوها و تصاویر ۳۶۰ درجه را ثبت کنند. دیافراگم لنز مورد استفاده در این دوربین f/2.8 بوده و با یک سنسور ۱/۲.۳ اینچی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل BSI CMOS همراه شده است.

این دوربین قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن 4K یا ۲۸۸۰ در ۲۸۸۰ ثبت کند. همچنین باید به قابلیت دوربین کداک برای ثبت ویدیوهای موسوم به تایم لپس نیز اشاره کرد. دوربین SP360-4K از ۱۰ حالت دید مختلف پشتیبانی می‌کند. برای مثال می‌توان به دید رو به بالای ۲۳۵ درجه، روبرو، نمای کلی ۳۶۰ درجه، نمای حلقه‌ای، نمای ۱۸۰ درجه در پشت و عقب یا پانوراما اشاره کرد. با استفاده از این دوربین می‌توان ویدیوها از انواع زاویه‌ها یا بصورت ۳۶۰ درجه تهیه کرد.

KodakInt 1

کداک این دوربین را برای کاربردهای در زمینه‌های مختلفی از جمله کسب و کار و کاربردهای حرفه‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد. علاوه بر بهره‌گیری از این دوربین‌ها در کاربردهای تفریحی، SP360-4K را می‌توان برای ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای از املاک، ویدیو کنفرانس‌ها یا استفاده به عنوان دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار داد.

KodakInt 2

ابعاد دوربین جدید کداک ۴۶.۵ در ۵۰ در ۵۳ میلی متر بوده و وزن آن ۱۲۱ گرم است. پوشش دوربین مورد نظر ضد خش بوده و می‌توان برای اطمینان بیشتر لوازم جانبی ارائه شده برای این دوربین را نیز تهیه کرد. از جمله‌ی لوازم جانبی این دوربین باید به قاب ضد آب و انواع ابزار متصل شونده برای آن اشاره کرد.

دوربین ۳۶۰ درجه کداک از قابلیت ارتباطی ان اف سی و وای فای پشتیبانی می‌کند. علاوه بر ریموت بی‌سیم که روی مچ دست بسته می‌شود، می‌توان از اپلیکشن‌های اندروید و آی او اس این دوربین برای کنترل از راه دور آن نیز استفاده کرد. دوربین SP360-4K از ماه اکتبر روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت تعیین شده برای آن ۵۰۰ دلار خواهد بود.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات