معرفی فناوری صفحات نمایش ایمن برای کاهش مضرات استفاده طولانی مدت از گجت‌ها

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
ما انسان‌ها هر روز بیشتر از گذشته وابسته به تبلت‌ها و گوشی‌های خود می‌شویم و مدت‌ زیادی را صرف تماشای محتوای مختلف بر روی آن‌ها می‌کنیم. نور آبی ساطع شده از صفحات نمایش این گجت‌ها یکی از علل بدخوابی در شب است. شرکت‌های مختلف برای پیشگیری از این مضرات و رفع نگرانی‌های موجود، فناوری‌های جدیدی را در نمایشگاه ایفا معرفی کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کاربران تبلت و گوشی‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شوند و انسان‌ها وقت بیشتری را به تماشای محتوای مختلف بر روی این گجت‌ها می‌گذرانند. نور آبی منتشر شده توسط این صفحات نمایش باعث بروز بدخوابی می‌شود. به این دلیل غول‌های فناوری این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرده و مدعی هستند در محصولات جدید خود از صفحه نمایش ایمن استفاده می‌کنند.

در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ کمپانی هلندی فیلیپس، فناوری جدیدی برای صفحات نمایش کامپیوترهای خود با نام SofBlue را معرفی کرد که تاثیرات منفی کمتری بر روی چشم دارد. مدیر بازاریابی این شرکت، استفان سومر، در این باره می‌گوید:

ما فرکانس اشعه‌ی آبی را از ۴۵۰ نانومتر به بیش از ۴۶۰ نانومتر افزایش داده‌ایم تا مضرات این اشعه را بکاهیم.

دیگر برندها مانند ایسوس، بنکیو و ViewSonic نیز از صفحه نمایش ایمن به عنوان یکی از ویژگی‌های جدید محصولات خود نام می‌برند. پاول گری، تحلیل‌گر IHS Global Insight در این مورد می‌گوید:

ما از همان دوران کودکی عادت به شنیدن این جمله داشتیم که تماشای بیش از حد تلویزیون برای سلامتی ما مضر است و به این دلیل فناوری جدید می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

به دلیل تولید نور با شدت بالا و مصرف کم انرژی، LEDها در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند. اما مشکل اینجا است که به طور هم‌زمان LEDها نور آبی نیز ساطع می‌کنند که ممکن است برای سلامتی انسان‌ها مضر باشند. وینسنت گوئیلانو، متخصص چشم در بیمارستانی در فرانسه می‌گوید:

ما نباید از صفحات نمایش بترسیم؛ بلکه استفاده‌ی بی‌رویه‌ از آن‌ها است که می‌تواند ایجاد مشکل کند.

در این مورد کودکان در معرض بیشترین صدمات هستند؛ چرا که شبکیه‌ی چشم آن‌ها حساس بوده و برای مدت زیادی در آینده نیز تحت تابش این اشعات قرار خواهند داشت.

البته اگر نمی‌توانید گجت‌های دارای این فناوری را خریداری کنید، گوئیلانو استفاده از عینک‌های مخصوص برای جلوگیری از این اشعات را توصیه می‌کند و قبل از هر چیزی معتقد است کاربران باید تا حد امکان زمان کمتری را به تماشای صفحات نمایش گجت‌های خود بگذرانند.

نظر شما چیست؟ آیا صفحه نمایش گجت‌های هوشمند تاثیر منفی بر روی خواب شما داشته است؟

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات