زومجی: جدال تازه انویدیا و ای‌ام‌دی بر سر دایرکت ایکس 12: واقعیت چیست؟

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
طی چند روز گذشته در خبرها داشتیم که با عرضه‌ی بنچمارکی از اولین بازی‌های دایرکت ایکس ۱۲، انویدیا و اِی‌اِم‌دی هر یک طرفِ مقابل را به عدم پشتیبانی از برخی قابلیت‌های آن متهم کرده‌اند. زومجی در مطلبی به این رقابت سخت دو قطب گرافیکی دنیا پرداخته است.
تبلیغات

داستان از آنجایی آغاز شد که سخنگوی تیم بازیسازی Oxide ادعا کرد که بنچمارکِ دایرِکت ایکس ۱۲ آنها که بر اساس نسخه‌ی آزمایشی بازی Ashes of the Singularity تهیه شده، روی برخی کارت‌های گرافیک ای‌ام‌دی کمی سریعتر از محصولاتِ هم‌رده‌ی انویدیا اجرا می‌شود. بخش غیر منتظره‌ی ماجرا این بود که تیم توسعه دهنده‌ی بنچمارک خبر داد که انویدیا از آنها خواسته تا قابلیتِ  Asynchronous Compute/Shaders را در بنچمارکشان غیر فعال کنند. به نظر می‌رسید معماری مَکسو‌ل انویدیا ( یا همان کارت‌های سری ۹۰۰) قابلیت Asynchronous compute موجود تحتِ دایرکت ایکس ۱۲ را به خوبی و در سطح مناسب سخت افزاری پشتیبانی نمی‌کند. در همین حال ای‌ام‌دی به سرعت دست به کار شد و یک معرفیِ تفضیلی را بر اساس یک فایل PDF بزرگ ۴۱ صفحه‌ای مشتمل بر تعداد زیادی اسلاید آماده کرد و در اختیار رسانه‌ها قرار داد تا به زَعمِ خود اهمیت این قابلیت را روشن سازد.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

دایرکت ایکس ۱۲

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات