آیا گوگل به تولید گوشی‌های سری نکسوس نیاز دارد؟

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شکی نیست که گوگل و محصولات نکسوس یکی از محبوب‌ترین مهره‌های بازار تلفن هوشمند اندروید محسوب می‌شوند. گوگل اخیرا اعلام کرده که آخرین نسخه‌ از سری گوشی‌های نکسوس را در ۷ مهر معرفی خواهد کرد. اما آیا هنوز اکوسیستم گوگل به این گوشی‌ها نیاز دارد؟
تبلیغات

اما آیا محبوبیت و استقبال کاربران از سری نکسوس به قدری چشمگیر هست که گوگل در تولید تعداد کافی از این دستگاه برای پاسخگویی به تقاضای بازار با مشکل جدی مواجه شود؟ آیا اکوسیستم گوگل هنوز به تولید گوشی‌های سری نکسوس نیاز دارد؟ این‌ها سئوالاتی هستند که باید گوگل جوابی برای آن‌ها ارائه دهد.

گوگل به تازگی اعلام کرده که آخرین نسخه‌ از سری گوشی‌های نکسوس را در روز ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) معرفی خواهد کرد. اما آیا گوگل به فروش گوشی‌های سری نکسوس نیاز دارد؟ احتمالا تا به حال مطلع شده‌اید که گوگل هرساله تولید گوشی‌های نکسوس را به یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌سپارد. امسال نیز بر اساس آخرین خبرها دو کمپانی ال‌جی و هواوی مسئولیت ساخت این گوشی‌ها را برعهده دارند. گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ گوشی نکسوس وان را روانه‌ی بازار کرد. تا به حال شرکت‌هایی همچون اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و ایسوس گوشی‌های نکسوس را ساخته‌اند. امسال نیز هواوی به این جمع اضافه شده و نسخه‌ای از آخرین گوشی نکسوس گوگل را تولید خواهد کرد. هدف اصلی از این سری گوشی‌ها، فروش دستگاه‌های اندرویدی از طریق فروشگاه گوگل بود؛ گوگل این هدف را چند سال پیش در یکی از مصاحبه‌های مطبوعاتی خود اعلام کرده بود. 

همه‌ی دلایل و اهداف از تولید گوشی‌های نکسوس کامل واضح است اما گوگل تا به حال قصد نداشته با تولید این سری توسعه دهندگان و طرفداران دیگر برندها را به خود جذب کند. به نظر بسیاری از افراد، گوشی‌های سری نکسوس علاوه بر دارا بودن سخت افزاری خوب، دارای قیمتی معقولانه هستند که تقریبا می‌توان گفت همه‌ی افراد از قشرهای مختلف جامعه قادر به خرید آن هستند؛ از این‌رو قیمت گوشی‌های نکسوس در بازار نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند رقابتی نیست.

گوشی‌های سری نکسوس معمولا به برخی از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز می‌شوند؛ بنابراین تمامی قابلیت‌هایی که باید یک گوشی‌ اندرویدی داشته باشد، این دسته از گوشی‌های گوگل نیز به آن‌ها مجهز شده‌اند. سال گذشته گوشی نکسوس ۶ همانند بیشتر پرچمداران، با پیروی از قانون موجود در بازار گوشی‌های هوشمند به قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی مجهز نشد. در حالی که بیشتر افراد بر این باورند که گوشی‌های سری نکسوس باید به این قابلیت مجهز بوده و نیاز مصرف کنندگان را برطرف کند. از این‌رو همه انتظار دارند گوشی‌های جدید گوگل از کارت حافظه‌ی جانبی پشتیبانی کنند.

به نظر بسیاری از افراد از سال گذشته گوگل با فروش کم گوشی‌های نکسوس مواجه بوده و از این‌رو تاثیر بدی را بر روی درآمد کل این کمپانی داشته است. اما آیا گوگل امسال در فروش گوشی‌های جدید نکسوس نیز با این مشکل مواجه خواهد شد؟ پاسخ بدین سوال همان چیزی است که در آینده نزدیک و با فاش شدن اطلاعات بیشتر از میزان فروش این محصول، مشخص خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات