گزارش‌ها از هزینه چند میلیارددلاری مایکروسافت برای بازسازی مقر اصلی‌اش خبر می‌دهند

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های منتشر شده از مایکروسافت، از سرمایه گذاری چند میلیارددلاری ردموندی‌ها برای بازسازی مقراصلی‌شان در ردموند ایالت واشنگتن می‌دهد. جهت اطلاع از جزئیات بیشتر از برنامه‌های مایکروسافت برای ساخت مقر فوق العاده‌اش با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

 گزارش‌های منتشر شده از تصمیم نه چندان قطعی مایکروسافت و استخدام چند طراح و شرکت عمرانی مشهور برای پروژه بازسازی مقر اصلی این شرکت در ردموند خبر می‌دهد.

بنا به گزارش بلومبرگ بیزینس و به نقل از منابع آگاه از این تصمیم، مایکروسافت از شرکت مشهور Skidmore, Owings & Merrill LLP یا همان SOM دعوت کرده تا در این پروژه همکاری نمایند. SOM همان شرکتی است که مسئولیت طراحی برج خلیفه، بلندترین برج دنیا با بیش از ۸۳۰ متر ارتفاع در دوبی را برعهده داشته است. همچنین خبرهایی از همکاری مایکروسافت در بهبود و به هم وصل کردن ساخته‌هایش در مانتین ویو کالیفرنیا دارد.

مقر مایکروسافت در ردموند از آنچه تصور می‌کنید خیلی بزرگتر است. در واقع مقر مایکروسافت با بیش از ۸۰ ساختمان در زمینی به وسعت ۲۰۲ هکتار بنا شده است. بنابراین شاید هزینه بازسازی و سر و سامان دادن به چنین زمین غول پیکری با توجه به اقدامات مایکروسافت همچون اخراج کارکنان در تضاد باشد و کار بیهوده‌ای به نظر برسد ولی در واقع اقدام استراتژیکی است.

برای شروع، مایکروسافت قصد دارد تا با کارکنانش شروع کند! یعنی محیط کاری و محوطه را طوری ایجاد کند تا علاوه بر افزایش فضای باز، دسترسی کارکنان به نقاط  مختلف این محیط سریع‌تر و راحت‌تر باشد. از جمله این اقدامات اضافه شدن راه‌های دوچرخه رو و پیاده رو است.

 هدف دیگر مایکروسافت، نزدیک‌تر شدن به سیاتل (شهرک صنعتی درایالت واشنگتن) است. اقدامی که بسیاری از شرکتهای بزرگ مشابه مایکروسافت با صرف هزینه بسیار برای نزدیک شدن به شهرهای بزرگ انجام می‌دهند. این موضوع همچنین برای جذب نیروی کاری جوان و مهندسان جوان و ایجاد مسکن و فضای سکونت برای کارمندانی که قرار است در آنجا مستقر شوند ضروری و ثمربخش خواهد بود.

با تمامی این تفاسیر، مایکروسافت هنوز صحت این گزارش را تایید نکرده و تنها بیانیه این شرکت در این رابطه به جمله «ما پیوسته بر روی مقر اصلی مان کار می‌کنیم تا با نیازهایمان هماهنگ شود» ختم می‌شود.

به هر صورت اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، مایکروسافت در آینده‌ای نزدیک در مقر رویایی خود علاوه بر محیط‌های کاری باز و پارک‌های فناوری بزرگ، دارای بخش‌هایی همچون فروشگاه و رستوران نیز در داخل خود خواهد بود! محیطی که شاید آرزوی مهندسین حرفه‌ای‌ نسل بعد باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات