کمپانی XYZ Printing اسکنر سه بعدی دستی خود را در ایفا ۲۰۱۵ رونمایی کرد

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پرینترهای سه‌بعدی از جمله‌ی گجت‌های جذابی هستند که این روزها بخشی از نمایشگاه‌های حوزه‌ی فناوری را تصاحب کرده‌اند. حال XYZ Printing که در زمینه‌ی پرینت سه‌بعدی فعالیت می‌کند، اسکنری را برای تصویربرداری سه بعدی در ایفا ۲۰۱۵ رونمایی کرده است.
تبلیغات

کمپانی XYZ Printing در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ برخلاف گذشته که همیشه با پرینترهای سه‌بعدی حضور می‌یافت، این بار با اسکنر سه‌بعدی در کنار پرینترهای سه‌بعدی خود در برلین حضور یافته است.

ایکس وای زد پرینتینگ در ایفا ۲۰۱۵ اسکتر دستی سه‌بعدی را به نمایش گذاشته که قیمت آن ۱۹۹ دلار تعیین شدهاست. این گجت ظاهری U شکل دارد که از طریق پورت USB 3.0 به رایانه متصل می‌شود. با حرکت دادن این دستگاه به دور هر شیء می‌توان تصویری سه‌بعدی از آن را در رایانه دید. با استفاده از این مدل سه بعدی می‌توان از طریق پرینترهای سه بعدی نمونه‌ای از شیء مورد نظر را در سایز‌های مختلف ایجاد کرد.

در این اسکنر ۱۹۸ گرمی از فناوری RealSense 3D اینتل استفاده شده است. تصاویر با بهره‌گیری از فناوری RealSense به همراه مادون قرمز، CCD و سنسورهای رنگی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت می‌شوند. نسخه‌‌ی دیگری از این اسکنر نیز وجود دارد که رزولوشن بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و البته قیمت آن نیز کمی بالاتر است.

زمان مورد نیاز برای اسکن شیئی به اندازه‌ی سر انسان توسط این اسکنر یک دقیقه و زمان مورد نیاز برای رندر توسط نرم‌افزار ۳۰ ثانیه است؛ در عوض تصویر ایجاد شده بسیار خارق‌العاده و نزدیک به واقعیت است. انتظار می‌رود این محصول در اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات