پاناسونیک از اولین تلویزیون OLED‌ خود پرده برداری کرد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
پاناسونیک در کنفرانس خود در IFA 2015 ورود خود را به جمع تولید کنندگان OLED‌ با معرفی تلویزیون TX-65CZ950 اعلام کرد.
تبلیغات

پاناسونیک که جوایز متعددی را به واسطه تلویزیون‌های پلاسمای خود برده بود، پس از کناره‌گیری از تولید آن‌ها در انتهای سال ۲۰۱۳ و تمرکز بر اِل‌ای‌دی‌ها، دیگر نتوانست موفقیت گذشته را تکرار کند. اما در نمایشگاه IFA 2015 این شرکت ورود خود را به جمع تولیدکننده‌های OLED اعلام کرد و از اولین تلویزیون OLED با برند پاناسونیک، نیز پرده برداشت. پاناسونیک TX-65CZ950 در سایز ۶۵ اینچ و با رزولوشن 4K تولید خواهد شد که به گفته‌ی این شرکت دقیق‌ترین رنگ‌ها را در بین تلویزیون‌های موجود تولید می‌کند.

طراحی تلویزیون پاناسونیک با همکاری مایک سُوا، طراح هنری هالیوود و کمپانی THX انجام شده است. این همکاری باعث شده است تا TX-65CZ950 تبدیل به اولین تلویزیون 4K شود که تاییدیه‌ی THX را دارد. مایک سُوا نیز در رابطه با کیفیت این تلویزیون گفته است:

پس از تلاش‌های زیاد برای ارتقای کیفیت تصاویر، TX-65CZ950 اکنون باکیفیت‌ترین تصاویری را که تا به حال مشاهده کرده‌ام به نمایش می‌گذارد. به گفته وی تصاویر به نمایش در‌آمده در این تلویزیون همانند نمونه‌های حرفه‌ای مورد استفاده برای فیلم سازان است.

 اریک گمر مدیر شرکت THX نیز در این خصوص افزود:

تکنولوژی OLED پتانسیل بسیار بالایی دارد؛ ولی نمایش رنگ‌ها با دقت بالا امری بس پیچیده است. ما برای این که این مشکل در تلویزیون پاناسونیک حل شود، به همراه مهندسان این شرکت بیش از ۴۰۰ تست بر روی تلویریون انجام دادیم تا از عملکرد هر پیکسل مطمئن شویم.

پاناسونیک هنوز در رابطه با قیمت این تلویزیون اطلاعاتی منتشر نکرده است، با این حال با توجه به شواهد قیمت آن باید گران‌تر از نمونه‌های مشابه ال‌جی و چیزی حدود ۱۰۰۰۰ دلار باشد. با توجه به رده‌ی قیمتی TX-65CZ950 می‌‌توان انتظار داشت که فیلم‌سازان بزرگترین مشتری این تلویزیون باشند. خریدارانی که توان مالی کافی داشته باشند می‌توانند نسبت به خرید پاناسونیک TX-65CZ950 در ماه اکتبر اقدام کنند.

پاناسونیک با ارائه‌ی این تلویزیون دوباره نگاه‌ها را به خود جلب کرده است و هم‌چنین پتانسیل بالای خود را به رخ سایر تولید‌کنندگان کشیده است. باید به انتظار نشست و مشاهده کرد آیا این شرکت محصولی کار‌آمد برای کاربران و خریداران خانگی را نیز معرفی خواهد کرد یا خیر. نظر شما در رابطه با این تلویزیون فوق‌العاده چیست؟

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات