اپل نمایشگر بیشتری به جپن دیسپلی سفارش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل جدید جپن دیسپلی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بزرگترین مشتری این شرکت در حال افزایش سفارشات خود با توجه به نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی آیفون جدید است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

میتسورو هوما که در ماه ژوئن به عنوان مدیر عامل جپن دیسپلی انتخاب شد به تازگی اعلام کرده است که سفارشات مشتری شماره یک این شرکت هر چه به زمان معرفی آیفون بیشتر نزدیک می‌شویم در حال افزایش است. وی در ادامه افزود:

ضعف در بازار گوشی‌های هوشمند چین در کنار کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور باعث نشده که میزان سفارش مشتری اصلی ما(اپل) کاهش یابد. آن‌ها با سفارش‌های بیشتری به سمت ما می‌آیند و از ما می‌خواهند که  نمایشگر بیشتری به آن‌ها بدهیم.

با این حال برخی تحلیل‌گران همکاری جپن دیسپلی با اپل را چندان به نفع این شرکت ژاپنی ارزیابی نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند اگر چه همکاری و رابطه قدرتمند با اپل در نوع خود مثبت ارزیابی می‌شود، ولی مشخصات سخت‌افزاری اقلام مورد نیاز اپل معمولا بالا است و اپل همواره بدنبال تامین اقلام با کیفیت برای خود است که تولید چنین اقلام با کیفیت بالایی حاشیه سود جپن دیسپلی را کاهش می‌دهد؛ در حالی که این شرکت می تواند با تولید نمایشگرهای با کیفیت کمتر برای تولید کنندگان چینی سود بیشتری دریافت کند. 

این سخنان آقای هوما درست پس از صحبت‌های تیم کوک در مورد رشد خوب اپل با وجود بازار ناآرام چین مطرح شده است.  چندی پیش تیم کوک در این زمینه گفته بود:

رشد آیفون طی هفته‌های گذشته واقعا سرعت بیشتری به خود گرفته است و ما بهترین عملکرد را برای اپ‌استور در چین طی دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم.

 با توجه به رشد زیرساخت‌های LTE‌ در چین، اپل حساب ویژه‌ای برای فروش محصولات خود در این کشور باز کرده است. اپل درصدد است تا اواسط سال ۲۰۱۶ تعداد فروشگا‌های فروش محصولات خود را در چین ۳ برابر کند. 

انتظار می‌رود اپل در ۱۸ شهریور نسل جدید آیفون را به همراه اپل تی‌وی جدید معرفی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات