سامسونگ اولین پلیر بلو ری با کیفیت UHD را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در کنفرانس رسمی امروز خود اولین پلیر بلو ری با کیفیت UHD را معرفی کرد. این دستگاه نسبت به پلیرهای بلو ری استاندارد ۴ برابر رزولوشن بیشتر داشته و در زمینه‌ی نمایش رنگ ۶۴ برابر بهتر عمل می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ امروز در نمایشگاه ایفای ۲۰۱۵، اولین پلیر بلو ری با کیفیت UHD را معرفی کرد؛ اما در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی آن حرفی به میان نیاورد.

فرمت تصویری شارپ که 4K نیز نامیده می‌شود نسل بعدی بلو ری است و جایگزین آن خواهد شد. پلیرهای این فرمت در اواخر سال جاری میلادی آماده‌ی فروش خواهند بود، اما هیچ شرکتی قبل از سامسونگ اقدام به معرفی این پلیرها نکرده است.

تمامی تولید کنندگان بزرگ تلویزیون رو به 4K یا UHD آورده‌اند تا بار دیگر به بازار تلویزیون‌ها رونق ببخشند؛ چرا که کاربران تلویزیون‌های خود را برای مدت‌های زیادی تعویض نکرده و از تلویزیون‌های خود به مدت چند سال استفاده می‌کنند. اما مهم‌ترین مشکل بر سر راه تولیدکنندگان در این زمینه، نبود محتوای مناسب رزولوشن 4K بوده است.

سامسونگ در کنفرانس خود اعلام کرد که در هر ثانیه سه تلویزیون UHD به فروش می‌رساند و ۶۰ درصد بازار این تلویزیون‌ها را در دست دارد.

معرفی یک پلیر بلو ری با کیفیت UHD می‌تواند مشکل نبود محتوا را حل کند؛ چرا که دی‌وی‌دی‌های قدیمی نیز با این پلیر کیفیت بالایی خواهند داشت.

همانند پیشرفت از دی‌وی‌دی به سمت بلو ری‌ها، حالا از بلو ری‌ در حال عبور بوده و به سمت UHD حرکت می‌کنیم. پیشرفت‌ها شامل کیفیت بیشتر تصاویر، کنتراست بالا و طبیعی نشان داده شدن رنگ‌ها می‌شود. همچنین فرمت جدید از فناوری‌های صوتی نسل بعد نیز پشتیبانی کاملی دارد.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات