تماس با شماره های دلخواه و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
مدتی است اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید و آی او اس منتشر شده که توسط آن می توانید در هنگام تماس با شخصی، هر شماره ای که می خواهید را در گوشی شخص مقابل نشان دهید که در بعضی اوقات می تواند باعث سواستفاده‌هایی نیز بشود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 توسط یک اپلیکیشن جدید می توان هر شماره‌ی دلخواهی را به عنوان شماره تلفن تماس گیرنده به شخصی که تماس را دریافت می کند نمایش داد که در صورتی که شماره‌ی استفاده شده در گوشی تلفن گیرنده‌ی تماس ذخیره باشد، تماس شما با نام ذخیره شده در تلفن وی به نمایش گذاشته خواهد شد. برای مثال اگر شخصی شماره‌ی منزل خود را با عنوان "Home" ذخیره کرده باشد، اگر شما برای شماره‌ی خروجی خود، شماره تلفن خانه‌ی این شخص رو وارد کنید، هنگامی که با گوشی خود با او تماس بگیرید، وی تماس دریافتی را از سوی Home مشاهده خواهد کرد. این مورد شاید در ابتدا برای شوخی با دوستان و آشنایان جالب به نظر برسد، اما متاسفانه موقعیت‌های متعددی وجود دارد که می توان با استفاده از شماره‌ی شخص دیگری، باعث مشکلات یا سواستفاده‌های مختلفی شد. خوشبختانه در این اپلیکیشن امکان فرستادن پیامک با شماره‌های مختلف نیست و نمایش شماره‌ی دلخواه تنها به بخش تماس‌ها اختصاص یافته است.

call2

این اپلیکیشن که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است در ابتدا مبلغی مشخص به عنوان شارژ رایگان به شما هدیه خواهد داد که این موضوع باعث می شود حداقل تا ۳ دقیقه قادر به برقراری تماس از طریق شماره‌های مختلف باشید. همانطور که پیش از این هم اشاره شد با وجود آنکه شاید تنها استفاده‌ی این موضوع برای شوخی و سر به سر گذاشتن دوستان به نظر برسد، اما می تواند باعث سواستفاده‌ی مختلفی شود.

برای مثال تصور کنید شخصی که شما را می شناسد، با شماره‌ی یکی از عزیزانتان با شما تماس گرفته است و به دروغ خبر تصادف وی را به شما منتقل می کند. یا در حالتی دیگر شخصی با ادعای پیدا کردن گوشی موبایلی که با آن تماس گرفته است، از شما درخواست مژدگانی برای تحویل گوشی می کند که در هر دو حالت، به دلیل آنکه شماره‌ی نمایش داده شده همان شماره تلفن ذخیره شده در گوشی شما بوده و این تصور که گوشی در دست این شخص غریبه است، احتمال باور کردن چنین فریبی بسیار بالا خواهد رفت. هنوز این موضوع که قابلیت مربوط به این اپلیکیشن خارجی، یک ویژگی به حساب می آید یا یک باگ نرم افزاری در سیستم مخابرات داخلی، مشخص نیست؛ با این حال پیشنهاد می کنیم که با آگاهی از این موضوع، موارد مشکوکی که نسبت به شماره‌ی آشنایان خود مشاهده می کنید را با دقت بیشتری پیگیری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات