تماشا کنید: آزمایش راکت بروزشده فالکون ۹ اسپیس ایکس

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس ویدیویی منتشر کرده که نشان از آزمایش موشک دارد.
تبلیغات

 کمپانی اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ خود را که پیش از این نیز برای حمل محموله‌های فضایی برای ایستگاه بین‌المللی و همچنین آزمایش‌های خود کمپانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مورد بازنگری قرار داده و بروزرسانی کرده است. مهندسان اسپیس ایکس تنظیمات مربوط به خروجی موتور و تراکم سوخت را تغییر داده‌اند. همچنین باید به برخی تغییرات ساختاری در موشک نیز اشاره کرد. در هفته‌ی جاری اسپیس ایکس این موشک را برای اولین بار آزمایش کرد.

همانطور که در ویدیو نیز مشاهده می‌کنید، موشک برای ۱۵ ثانیه روشن شده و شعله‌های قرمز آتش در کنار دود از انتهای آن خارج می‌شوند. مساله‌ای که در این بین اهمیت دارد، پایان یافتن فرایند آزمایش بدون ایجاد مشکل خاصی در طول انجام آزمایش است.

پس از آنکه در ماه ژوئن سال جاری موشک فالکون اسپیس ایکس در زمان صعود به فضا منفجر شد، دیگر شاهد استفاده از این موشک برای ارسال محموله‌های ایستگاه فضایی بین المللی نبوده‌ایم. این موشک که به همراه خود کپسول دراگون را نیز به همراه داشت، نتوانست تا مایحتاج ایستگاه را برساند. تحقیقات انجام شده در مورد علت انفجار این موشک نشان از معیوب شدن تانکری داشت که کاز هلیوم پرفشار را درون خود نگه داشته بود.

اما انفجار موشک فالکون پایان ماجرا برای این کمپانی نیست. ایلان ماسک در این خصوص چنین اظهار کرده است:

ما امیدواریم تا در ماه‌های آینده دوباره موشک خود را به فضا ارسال کنیم. این فرایند در طی ۶ تا ۸ هفته‌ی آینده اتفاق خواهد افتاد. اگر همه چیز بصورت برنامه‌ریزی شده پیش برود، ما امیدواریم تا موشک را برای اولین بار با موفقیت روی سکو بنشانیم. البته این موضوع بستگی به این دارد که در مرحله‌ی اول موشک با موفقیت پرتاب شده و محموله‌ی خود را به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کند. در صورتی که فاکلون ۹ موفق به پرتاب و بازگشت و نشستن روی زمین باشد، باید این موضوع را موفقیت بزرگی برای اسپیس ایکس بدانیم.

براساس اطلاعات ارائه شده قدرت موتور این موشک نیز بسیار افزایش یافته است. بطوریکه قدرت هر یک از ۹ موتور تعبیه شده از ۱۴۷٫۰۰۰ هزار پوند بر رانش در سطح دریا به ۱۷۰٫۰۰۰ رسیده است.

بروزرسانی جدید موشک فاکلون اسپیس ایکس قادر است تا محموله‌های سنگین‌تری را نیز راهی فضا کند. همچنین با توجه به امکان حمل حجم بیشتری از سوخت، امکان کنترل بهتر موشک در زمان بازگشت به جو زمین و تلاش برای نشستن روی سکوی زمینی بسیار بهتر از پیش انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات