اینتل حافظه‌های SSD گران قیمت خود را برای مشتریان انترپرایز معرفی کرد

یک‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اینتل نسل جدیدی از حافظه‌ی SSD خود را برای استفاده توسط کاربران انترپرایز معرفی کرده که سرعت بالایی را از نظر نرخ خواندن و نوشتن اطلاعات داشته و قابلیت‌های جالبی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

اینتل سری جدیدی از حافظه‌های SSD خود را معرفی کرده که بیشتر برای استفاده در حوزه‌ی انترپرایز طراحی شده است. این حافظه‌های اس اس دی از نظر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت بالای این حافظه‌ها، در اختیار گرفتن این محصول را محدود به قشر خاصی کرده است.

حافظه‌ی SSD جدید اینتل از سری DC P3608 است که از دو کنترلر NVMe و اینترفیس PCIe 3.0 x8 استفاده می‌کند. با بهره‌گیری از دو کنترلر آنبورد و همچنین سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات، مصرف انرژی توسط این حافظه‌ی اس‌اس‌دی در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود بسیار بیشتر است. همچنین این نوع حافظه را نمی‌توان در استاندارد ۲.۵ اینچی در اختیار گرفت.

اینتل محصول جدید خود را در سه ظرفیت مختلف روانه‌ی بازار خواهد کرد که شامل نمونه‌ی ۴، ۳.۲ و ۱.۶ ترابایتی است. نسخه‌ی ۴ ترابایتی که بهترین نسخه در میان محصولات ارائه شده در این سری است، دارای مشخصاتی نظیر سرعت خواندن پی در پی ۵٫۰۰۰ مگابایت در ثانیه و نرخ نوشتن اطلاعات با سرعت ۳٫۰۰۰ مگابایت در ثانیه است. تعداد کل عملیات ورودی و خروجی در این حافظه‌ی اس‌اس‌دی یا همان IOPS نیز 850K/50K است.

کنار هم قرار گرفتن قابلیت‌های بالا در کنار ظرفیت زیاد در یک حافظه‌ی اس‌اس‌دی نتیجه‌ای جز قیمت بالا برای این محصولات ندارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل نمونه ۱.۶ ترابایتی از این حافظه با قیمت ۳٫۵۰۹ دلار، نمونه‌ی ۳.۲ ترابایتی با قیمت ۷٫۰۰۹ دلار و نمونه‌ی ۴ ترابایتی با قیمت ۸٫۷۵۹ دلار به فروش خواهد رسید که حتی از بهترین رایانه‌های مخصوص بازی نیز قیمت بالاتری دارد.

البته پرداخت ۲.۱۹ دلار به ازای هر گیگابایت توسط تولیدکنندگانی که محصولاتی را برای بخش اینترپرایز عرضه می‌کنند، قیمت معقولی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات