بررسی هدفون دالبی ۷.۱ از کورسیر

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
مطالعه 8 دقیقه
کورسیر اخیرا هدفون H1500 را برای علاقمندان فیلم و بازی معرفی کرده که دارای کارت صدای داخلی است و از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود.
تبلیغات

این هدفون صدای خروجی ۷.۱ کاناله را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا عمیقا وارد اتمسفر بازی‌ها و فیلم‌ها شوند. در ادامه همراه زومیت باشید تا به بررسی این هدست بپردازیم.

صدای دالبی ۷.۱ کاناله در هدست Corsair Gaming H1500 USB باعث می‌شود تا تجربه‌ی مشابه حضور در سینماهای دالبی را در پشت کامپیوتر خود داشته باشید. این هدست همچنین دارای میکروفون ثانویه برای حذف نویز محیط و ارسال صدای باکیفیت و شفاف است.

اتصال از طریق درگاه USB باعث می‌شود تا کارت صدای کامپیوتر درگیر پردازش صدای هدفون نشود و پردازش صدا توسط خود هدفون انجام شود. این موضوع تجربه‌ی صدای خروجی یکسان را در کامپیوترهای مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

H1500 Corsair

معرفی کلی

هدست H1500 با وزن ۳۲۵ گرم نه خیلی سبک است و نه خیلی سنگین. این هدست به همراه یک کابل ۳ متری عرضه می‌شود تا مشکل کمبود کابل در شرایط مختلف را نداشته باشید و به راحتی بتوانید آن را به کامپیوتر متصل کرده و بدون محدودیت از آن استفاده کنید. 

بر روی سیم یک شیلد پارچه‌ای کشیده شده تا مقاوت آن بیشتر شود و در صورت کشیدگی کمتر دچار آسیب شود. از آنجایی که طول سیم بلند است، بست مناسبی برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانید سیم را جمع کنید.

H1500 03 zoomit

بر روی سیم یک کنترلر برای کم و زیاد کردن حجم صدا و خاموش و روشن کردن میکروفون در نظر گرفته شده است تا بدون نیاز به دستکاری کنترلرهای سیستم‌عامل، هدست را کنترل کنید.

مشخصات فنی هدست Corsair Gaming H1500 USB

هدفون:

  • - قابل اتصال به کامپیوتر از طریق درگاه USB
  • - فرکانس: از ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • - امپدانس: ۳۲ اهم @ ۱ کیلوهرتز
  • - داینامیک رنج: ۹۵ دسی‌بل
  • - داریور (بلدنگو): ۵۰ میلی‌متر
  • - طول کابل: ۳ متر
  • - مصرف درگاه USB: ۲۵۰ میلی‌ وات
  • - اتصال: USB نوع A

میکروفون:

  • - لغو کننده‌ی نویز صدا برای ارسال شفاف صدا
  • - امپدانس: ۲.۲ اهم
  • - فرکانس: ۱۰۰ هرتز تا ۱۰ کیلوهرتز
  • - حساسیت از -۴۴ دسی بل تا + ۳ دسی‌بل

کورسیر ادعا می‌کند که در طراحی این هدفون راحتی کاربر مد نظر قرار گرفته است تا در استفاده طولانی مدت نیز باعث خستگی استفاده کننده نشود و بتواند به راحتی چندین ساعت پشت سر هم از آن استفاده کند. بخشی از هدفون که بر روی گوش قرار می‌گیرد با فوم‌های میکروفیبر پوشانده شده است تا حتی پس از چندین ساعت استفاده باعث آزار پوست کاربر نشود. اما با تمام این‌ها، پس از مدتی استفاده از این هدفون، دچار خستگی می‌شوید و باید هدست را کنار بگذارید.

H1500 05 zoomit

قسمت بالای هدفون، بسیار نرم است تا وقتی هدفون با سر برخورد می‌کند احساس راحتی کنید.

هر کدام از گوشی‌ها تا حدود ۱۸۰ درجه می‌چرخند تا بتوانید هدست را در کیف خود قرار دهید و فضای کمی اشغال کند.

در طراحی هدفون از رنگ‌های مشکی و زرد استفاده شده است تا جلوه‌ی ظاهری هدست، زیباتر به نظر برسد.

نرم افزار

کورسیر نرم‌افزار مربوط به هدست H1500 را در بسته‌ی این محصول قرار نداده، اما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت درایور H1500 را دانلود کرده و بر روی ویندوز نصب کنید.

software h1500

رابط کاربری کنترل پنل این هدست، سر راست و ساده است و ظاهر آن نیز کاملا مشخص است که گیمرها را هدف قرار داده است. قسمت بالا می‌توانید منبع صدا را تعیین کنید یا اجازه‌ دهید سیستم بصورت خودکار تشخیص دهد. در بخش دیگر این نرم‌افزار می‌توانید اکولایزرها را تغییر دهید یا از اکولایزرهایی که خود کورسیر برای حالت‌های مختلف در نظر گرفته است یکی را برگزینید.

مثلا کورسیر برای بازی‌های FPS (تیراندازی اول شخص) یا MMO (چند نفره آنلاین) پروفایل‌های خاصی را در نظر گرفته است تا اکولایزرها در حالت بهینه‌تری قرار گیرند و کاربر نهایت لذت را از این هدست ببرد. اگر بخواهید با این هدست، موسیقی گوش کنید می‌توانید از تنظیمات از پیش تعریف شده‌ی Audiophile 1 یا 2 استفاده کنید.

در این بخش همچنین می‌توان حجم صدای میکروفون و هدفون‌ها را نیز تغییر داد که البته استفاده از کنترلر روی سیم‌ِ هدفون به نظر منطقی‌تر می‌آید.

کیفیت صدا

در این هدست از گوشی ۵۰ میلی‌متری نئودیم استفاده شده است تا قادر به پخش طیف وسیعی از صداها با دقت بالا باشد. این بلندگوها دقت خوبی در پخش صداها دارند و بدون هیچ اعوجاجی صدا را به گوشی کاربر می‌رسانند. این موضوع مخصوصا در صداها با فرکانس بسیار پایین بهتر خود را نشان می دهد.

هدست H1500 تنها برای اتصال به کامپیوتر و دیگر ابزارهای سازگار با درگاه USB ساخته شده است. ما دستگاه را بر روی PC و کنسول‌های بازی پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان آزمایش کردیم و در هر سه پلتفرم به خوبی هدست شناخته شد.

H1500 Corsair

وقتی هدست را بر روی گوش قرار می‌دهید صدای بیرون کمتر به گوش شما می‌رسد؛ اما صدای پخش شده از هدفون به راحتی به بیرون درز می‌کند و دیگران می‌توانند صدایی که در حال شنیدن آن هستید را بشنوند.

اولین موضوعی که پس از استفاده از این هدفون متوجه آن می‌شوید صدای بسیار بسیار بلند آن است. در اکثر شرایط نمی‌توانید حجم صدا را بیشتر از ۵ درصد زیاد کنید؛ چرا که صدا آنقدر بلند می‌شود که تحمل هدست دشوار خواهد بود. اما وقتی حجم صدای بین ۲ تا ۵ درصد تنظیم می‌شود می‌توانید یک صدای خروجی شفاف و واضح را دریافت کنید.

صدای خروجی بیشتر برای بازی‌ها طراحی شده است و کمی بیس صدا بیش از استاندارد است که البته در اکثر هدفون‌های گیمینگ مانند محصولات ریزر نیز شاهد این موضوع هستیم. ظاهرا گیمرها صدای شارپ‌تر از حد معمول با بیس بیشتر را می‌پسندند.

H1500 09 zoomit

کورسیر برای ارائه‌ی صدای ۷ کاناله، بلندگوهای مختلف را با دقت در زوایای مختلف در هر کدام از دو گوشی قرار داده است تا صدای چند کاناله به گوش کاربر برسد و در این راه نیز بسیار موفق بوده است. برای آزمایش صدای چند کالانه آن را در بازی‌هایی همچون Farcry, Battlefiled و Dirt 3 تست کردیم و صدای خروجی در همه‌ی آن‌ها فوق‌العاده جذاب بود. این هدست باعث می‌شود تا خود را در محیط بازی حس کنید.

اگر اهل تماشای فیلم‌های دالبی در کامپیوتر باشید، هدست H1500 شما را شگفت‌زده می‌کند و حس حضور در یک سینمای دالبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. صدای دالبی بسیار خوب شبیه‌سازی می‌شود و لذت تماشای فیلم‌های سینمایی را دو چندان می‌کند.

اما در آزمایش‌هایی که ما بر روی این هدست در پخش موسیقی انجام دادیم، صدا کمی بم پخش شد و تفکیک صدا در آن نیز خوب نبود. از این بابت نمی‌توان این هدفون را جزء محصولات حرفه‌ای برای گوش دادن موسیقی دانست. این موضوع وقتی تعداد سازها در قطعه در حال پخش زیاد باشد بیشتر به چشم می‌آید و به سختی می‌توان صدای سازها را در ذهن تفکیک کرد.

میکروفون

H1500 Microphone

میکروفون بکار رفته در هدست H1500 فرکانس ۱۰۰ هرتز تا ۱۰ کیلوهرتز را پشتیبانی می‌کند. این میکروفون صدا را نسبتا شفاف و واضح ضبط می کند و به راحتی می‌توان از آن برای گفتگوی صوتی بین بازی یا مکالمه‌های آنلاین مانند اسکایپ استفاده کرد. کورسیر همچنین یک میکروفون مکمل برای حذف صدای محیط نیز به این هدست اضافه کرده است تا نویز صدای محیط حذف شده و صدا به صورت شفاف دریافت و منتقل شود. این میکروفون عملکرد نسبتا خوبی دارد و تا حدی صدای محیط از صدای شما جدا می‌شود با این حال صدای تایپ کردن با کیبورد یا صدایی موسیقی که در محیط در حال پخش است همراه با صدای شما منتقل می‌شود.

جمع‌بندی

 هدست H1500 یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرها است. این هدفون طراحی نسبتا جذابی داشته و از کیفیت ساخت قابل قبولی بهره می‌برد. کیفیت صدای خروجی نیز برای یک هدفون در این بازه‌ی قیمتی خوب است و می‌توان از آن در بازی‌ها و تماشای فیلم استفاده کرد.

از آنجایی که این محصول تنها پورت USB دارد، امکان اتصال آن به گجت‌های همراه وجود ندارد و تنها می‌توان از آن در کامپیوتر یا کنسول‌های بازی استفاده کرد. صدای خروجی ۷.۱ آن فوق‌العاده خوب است و مخصوصا در اجرای بازی‌های اکشن یا فیلم‌های سینمایی، کارآمد است.

این هدفون صدای بیش از حد زیادی دارد و برای استفاده از آن باید مراقب باشید که صدا روی حداکثر تنظیم نشود. از طرفی صدای هدفون به راحتی به بیرون از گوشی‌ها درز می‌کند و صدا به گوش اطرافیان می‌رسد.

اگر قصد دارید با هدست موسیقی گوش کنید، بیس صدا در سطح بالاتر از استاندارد قرار دارد و وضوح و تفکیک صدا نیز در این هدست آنقدر خوب نیست که بتوانید نهایت لذت را در موسیقی ببرید. در کل این هدست برای اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیو پیشنهاد می‌شود؛ اما اگر قصد دارید تا صدای عالی را در موسیقی تجربه کنید باید به دنبال هدست‌های دیگر باشید. 

H1500

هدست کورسیر Corsair Gaming H1500 USB با قیمت ۳۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات