زومجی: سیر تحولی کنترلر‌های بازی: سونی پلی‌استیشن (Sony PlayStation)

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کنسول پلی‌استیشن یکی از محبوب‌ترین و تاریخ‌سازترین کنسول‌های بازی‌های ویدیویی است. ورود سونی به عرصه‌ی تولید کنسول در سال ۱۹۹۴ با عرضه‌ی دستگاه پلی‌استیشن، نقطه عطفی برای صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شود. زومجی در مقاله‌ای، نگاهی به تاریخچه‌ی تحول کنترلرهای کنسول پلی‌استیشن انداخته و آن‌ها را مرور کرده است.
تبلیغات

شرکت ژاپنی سونی در سال ۱۹۴۶ در شهر توکیو ژاپن توسط آکیرو موریتا و ماسارو ایبوکا تأسیس شد.این کمپانی بزرگ امروزه در بخش‌های متنوعی فعالیت می‌کند، بازی‌های رایانه‌ای، ساخت قطعات الکترونیکی، ساخت گوشی‌های موبایل و تبلت، ساخت فیلم و خدمات بانکی و بیمه‌ای نمونه‌ای از فعالیت‌های این کمپانی ژاپنی است. واحد سرگرمی سونی با نام «Sony Computers Entertainment» با تمرکز روی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد. فعالیت‌های این بخش در زمینه‌های مختلف بازی‌های ویدیویی مثل ساخت کنسول و ساخت و نشر بازی‌های ویدیویی است. کنسول‌های ساخته شده توسط سونی با نام PlayStation عرضه می‌شوند که تا امروز ۴ کنسول‌ خانگی و ۲ کنسول دستی توسط سونی طراحی و عرضه شده که این شرکت را به‌عنوان یکی از غول‌های بازی‌سازی حال حاضر معرفی می‌کنند. در ادامه کنترلر‌های ساخته شده برای کنسول‌های پلی ‌استیشن را بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه مقاله سیر تحولی کنترلر‌های بازی: سونی پلی‌استیشن (Sony PlayStation) به زومجی مراجعه کنید.

پلی‌استیشن

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات