گوگل الگوریتم شناسایی صدا در دستیار صوتی Google Now را بهبود بخشید

جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ناو، نام دستیار صوتی هوشمند گوگل در سیستم عامل اندروید است. گوگل رسما اعلام کرده که الگوریتم‌ بهتری را برای دستیار صوتی خود توسعه داده تا تجربه‌‌ای سریع‌تر، صحیح‌تر و بهینه‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

  این روزها دستیار‌های صوتی به بخش بزرگی از پلتفرم‌های موبایل تبدیل شده و کمپانی‌هایی نظیر گوگل، اپل و مایکروسافت هر روز در حال بهبود سیستم‌های خود هستند. در همین راستا می‌توان گوگل ناو را از نظر قابلیت شناسایی و تحلیل اطلاعات صوتی ورودی توسط کاربر جزو بهترین دستیارهای صوتی خواند، چراکه این سرویس قادر است صدای ضعیف کاربر را با تاخیر بسیار کمی بدون مشکل تشخیص دهد.

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ تحقیقاتی خود خبر از بکارگیری فناوری جدیدی در گوگل ناو داده است. براساس اطلاعات ارائه شده تیم این کمپانی که در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم شناسایی صدا کار می‌کند، فناوری جدیدی را به منظور بهبود الگوریتم‌های جستجوی صدا به کار گرفته است. گوگل پیش از این برای شناسایی صدای کاربران در زمان استفاده از گوگل ناو، از فناوری شبکه‌ی عصبی عمیق (Deep Neural Network) استفاده می‌کرد، حال آنکه چنین شبکه‌ای جایگزین شبکه‌ی عصبی تکرار شونده (Recurrent Neural Network) شده است.

گوگل اعلام کرده که با استفاده از فناوری جدید قادر است شرایط دیگری را نیز در پاسخگویی به کاربر در نظر بگیرد. این کمپانی اعلام کرده که بهره‌گیری از این فناوری تجربه‌‌ای سریع‌تر، صحیح‌تر و بهینه‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فناوری جدید همچنین امکان شناسایی صحیح صدا در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا را میسر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات