تغییرات در فیس بوک با نگاهی به مصاحبه مارک زاکربرگ در سال ۲۰۰۴

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
فیس‌بوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد و به رشد خود ادامه می‌دهد نگاهی به مصاحبه‌ی مارک زاکربرک در سال ۲۰۰۴ می‌توان دید بهتری نسبت به رشد فیس‌بوک داشت.
تبلیغات

فیس‌بوک امروزه با یدک کشیدن عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی، از وجود بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه بهره می‌برد. فیس بوک دیگر یک شبکه‌ی اجتماعی ساده نیست و در زیر مجموعه‌ی خود کمپانی‌هایی نظیر اینستاگرام، واتس اپ و آکیولس را دارد. در مقایسه با سایر غول‌های فعال در دره‌ی سیلیکون، می‌توان حتی فیس‌بوک را در برخی حوزه‌ها در قیاس با کمپانی‌هایی نظیر گوگل، پیشرفته‌تر خواند.

فیس‌بوک یکباره به چنین جایگاهی دست نیافته و در طول سالیان متمادی تلاش‌های بی وقفه‌ی متخصصان کمپانی در کنار سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، آن را به غول شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. مارک زاکربرگ در طول مصاحبه‌ی خود در سال ۲۰۰۴ با کانال CNBC به نکات جالب توجهی اشاره می‌کند. وی در خصوص فیس‌بوک چنین اظهار نظر کرده است:

فیس بوک اخیرا و پس از آغاز به کار در ابتدای سال جاری میلادی به رکورد بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ کاربر دست یافته است. زمانی که ما این سرویس را ایجاد کردیم، تعداد کاربران ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود.

زاگربرگ از تلاش‌ها برای اضافه کردن دانشگاه‌های دیگر به شبکه‌ی اجتماعی خود خبر داده و همچنین به این نکته اشاره می‌کند که در تلاش است تا کاربردهای دیگری را نیز به وب‌سایت خود اضافه کند.

با نگاهی به وضعیت این سرویس اجتماعی می‌توان پیشرفت‌های صورت گرفته در ۱۱ سال اخیر را به روشنی لمس کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات