بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 19 دقیقه
لبه‌ی خمیده گوشی‌ها می‌تواند در بهبود تجربه‌ی کاربری موثر باشد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، بررسی زومیت از گلکسی اس ۶ اج را مطالعه کنید.
تبلیغات

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس درواقع نسخه‌ی بزرگ شده‌ی اس ۶ اج است. این گوشی قدرتمند دوربینی فوق‌العاده دارد و عملکرد آن همان‌طور که از یک پرچم‌دار انتظار می‌رود، در غالب موارد بی‌نقص است. اما بدون شک تمرکز اصلی در این گوشی لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش آن است. آیا لبه‌های خمیده‌ی اس ۶ اج پلاس تنها جنبه‌ی زیبایی دارند یا سامسونگ توانسته در تلاش سوم خود آن را به بلوغ برساند.

سامسونگ سال گذشته با معرفی گلکسی نوت اج اولین گوشی با لبه‌ی خمیده را روانه‌ی بازار کرد. این گوشی از نظر ظاهری جذاب بود اما غیر از زیبایی، کاربرد چندانی نداشت. سامسونگ در گلکسی اس ۶ اج، پا را فراتر گذاشت و دو لبه‌ی گوشی پرچم‌دار خود را خمیده کرد و قول کاربردهای بیشتر برای صفحه‌ی اج را داد. با اینکه در اس ۶ اج نیز شاهد کاربردهای زیادی برای لبه‌های خمیده نبودیم اما سامسونگ با گذر زمان توانسته کاربردها را بیشتر از پیش کند.

حال این شرکت فبلت با لبه‌های خمیده‌ی خود را با نام اس ۶ اج پلاس معرفی کرده است که کاملا مشابه برادر کوچکتر خود است و تنها یک گیگابایت رم بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگتر ۵.۷ اینچی دارد. سامسونگ با این گوشی بسیار زیبا طرفداران فبلت‌ها را نشانه رفته و قصد جلب نظر طرفداران گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ را داشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی این فبلت متفاوت بپردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس توسط دفتر سامسونگ در ایران دراختیار زومیت قرار گرفته است. نسخه ۳۲ گیگابایتی این تلفن با قیمت گوشی تقریبا ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان در گوشی شاپ موجود است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ و خرید آن از فروشگاه‌های اینترنتی مختلف از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

طراحی و کیفیت ساخت

اس ۶ اج پلاس با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی خود در رده‌ی فبلت‌ها قرار می‌گیرد، اما لبه‌های خمیده‌ی آن علاوه بر زیبایی بی‌نظیری که به دستگاه بخشیده باعث کوچک‌تر شدن گوشی شده است. لبه‌های خمیده‌ی این گوشی می‌تواند نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند و بدون شک اس ۶ اج پلاس از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است.

 

Galaxy S6 Edge+

Galaxy S6 Edge

ابعاد

 154.4 x 75.8 x6.9 mm

142.1 x 70.1 x 7mm

وزن

153 g

132 g

سایز

5.7 inches

5.2 inches

صفحه‌نمایش

1,440 x 2,560 pixels (518ppi)

1,440 x 2,560 pixels (577ppi)

نوع صفحه‌نمایش

Super AMOLED

Super AMOLED

باتری

 3,000mAh

2600mAh

حافظه ذخیره‌سازی

 32/64 GB

32/64/128 GB

پشتیبانی حافظه خارجی

خیر

خیر

دوربین پشت

16MP LED Flash, Optical IS

f/1.9

16MP LED Flash, Optical IS f/1.9

دوربین جلو

5MP

5MP

ضبط ویدئو

4K

4K

NFC

Yes

Yes

Bluetooth

v4.1

v4.1

SoC

Exynos 7 Octa 7420

Exynos 7 Octa 7420

GPU

Mali-T760 MP8

Mali-T760 MP8

RAM

4GB

3GB

WiFi

802.11a/ac/b/g/n, dual-band

802.11a/ac/b/g/n, dual-band

سیستم‌عامل

Android 5.1 TouchWiz UI

Android 5.1 TouchWiz UI

لبه‌های خمیده‌ی این تلفن بسیار با دقت طراحی و ساخته شده‌اند و ترکیب شیشه و فلز در اس ۶ اج پلاس هر چند تفاوتی نسبت به اس ۶ اج نکرده است اما این اتفاق لزوما مورد بدی نیست چرا که اس ۶ اج نیز بسیار زیبا و خوش ساخت بود. اما از طرفی این گوشی لکه‌ها و اثر انگشت را جذب می‌کند و تنها یک بار به دست گرفتن آن کافی است تا لکه‌های جذب شده از زیبایی اس ۶ اج پلاس بکاهند. البته باید بگوییم که این مسئله در مورد رنگ طلایی آن صادق است و احتمالا در نسخه‌های سفید، سرمه‌ای یا نقره‌ای آن این مسئله چندان به چشم نیاید.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

در اس ۶ اج پلاس همانند اس ۶ اج شاهد حضور حسگر ضربان‌سنج قلب، حسگر اثر انگشت، درگاه میکرو یو‌اس‌بی نسخه ۲.۰ با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستیم. تنها تغییر در این زمینه، عدم وجود حسگر مادون قرمز است که شاید پراستفاده نباشد اما وجود آن یک ویژگی جذاب و پرکاربرد را می‌توانست به این گوشی اضافه کند. ازطریق این حسگر کاربر می‌توانست تا لوازم خانگی و صوتی تصویری خود را کنترل کرده و درواقع تلفن هوشمند خود را به یک ریموت کنترل چندکاره تبدیل کند.

نکته‌ی دیگر که با معرفی اس ۶ و اس ۶ اج نیز شاهد آن بودیم، عدم پشتیبانی از درگاه افزایش حافظه و نبود امکان تعویض باتری است که هر چند یک کاستی به شمار می‌رود، اما سامسونگ سعی کرده که با افزودن امکان شارژ سریع و شارژ بی‌سیم کمی این مورد را رفع کند. به‌علاوه نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که برای بسیاری از کاربران فضای کافی به شمار می‌رود.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

اس ۶ اج پلاس بدلیل داشتن قاب پشتی مسطح ارگونومی مناسبی ندارد و هر چند لبه‌های آن مانند اس ۶ اج تیز نبوده و ملایم‌تر شده‌اند، اما به دلیل ابعاد بزرگ نمی‌توان این گوشی را خوش‌دست دانست. به‌علاوه لبه‌های خمیده‌ی دستگاه کار کردن با یک دست را کمی مشکل می‌کنند. هر چند کسی که به‌دنبال خرید فبلتی ۵.۷ اینچی است مسلما به فکر کار با یک دست روی گوشی خود نیست. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سامسونگ در تاچ‌ویز، قابلیتی را قرار داده که با فعال کردن آن، رابط کاربری گوشی کوچک‌تر می‌شود تا کاربر بتواند به‌راحتی با یک دست شماره گیری کند یا برخی از امکانات پایه را دراختیار داشته باشد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

فریم دور گوشی از جنس آلومینویم سری ۷۰۰۰ است که مقاومت بالایی داشته و حس بسیار خوبی نیز به کاربر منتقل می‌کند. در لبه‌ی سمت راست دستگاه شاهد حضور دکمه‌ی پاور و در لبه‌ی سمت چپ شاهد حضور دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم. دکمه‌ها نیز بسیار خوش‌ساخت بوده و کیفیت عملکرد مناسبی دارند، اما در کل محل قرار گرفتن دکمه‌های حجم صدا خوب ارزیابی نمی‌شود و قرار گرفتن این دکمه‌ها درکنار دکمه‌ی پاور در سمت راست گوشی می‌توانست استفاده از آن‌ها را راحت‌تر کند.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

در بالای فریم گوشی شاهد حضور میکروفون حذف نویز و درگاه سیم‌کارت و در لبه‌ی پایین اسپیکر دستگاه، درگاه میکرو یو‌اس‌بی، میکروفون برای انتقال صدا در حین مکالمات و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستیم.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

قاب پشتی گوشی نیز مسطح و از جنس شیشه است. ماژول دوربین اس ۶ اج پلاس برآمدگی دارد و موجب شده تا کمی از جلوه‌ و زیبایی دستگاه کاسته شود. بااین‌حال ترکیب گوریلا گلس ۴ با فریم آلومینیومی باعث می‌شود تا در زمان استفاده از آن، حس کار کردن با یک گوشی با کیفیت به شما القاء شود. فریم دور دستگاه نیز با دقت بسیار بالایی تراش خورده و یکپارچه به‌نظر می‌رسد تا حتی زمانی‌که گوشی روی میز شما است از جلوه‌ی ظاهری آن لذت ببرید.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

در حالت کلی طرفدار هر برندی که باشید با چشم‌پوشی از برآمدگی دوربین و جذب اثر انگشت در نسخه‌ی طلایی، جذب زیبایی این گوشی خواهید شد.  گلکسی اس ۶ اج پلاس یکی از زیباترین‌ گوشی‌های موجود در بازار است و می‌تواند نظر هر کسی با هر سلیقه‌ای را به سمت خود جلب کند.

نمایشگر

نمایشگر ۵.۷ اینچی گلکسی اس 6 اج پلاس از نوع Super AMOLED-y است و از رزولوشن QHD با تراکم ۵۱۸ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. در این تلفن نیز همچون گلکسی نوت ۵، شاهد پیکسل‌های الماس مانند هستیم. در این نوع چیدمان، ساب‌پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی در سایزهای غیریکسان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. ساب‌پیکسل سبز به دلیل بازده‌ به مراتب بالاترش نسبت به دو ساب‌پیکسل قرمز و آبی در ابعاد کوچک‌تری استفاده می‌شود. این روشی است که مهندسان سامسونگ برای افزایش تراکم پیکسل‌ها در پنل‌های AMOLED بکار گرفته‌اند.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

صفحه‌نمایش این گوشی از هر لحاظی بی‌نظیر است. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش زیبا و پویا هستند و اگر می‌خواهید این رنگ‌ها طبیعی‌تر شوند می‌توانید از بخش تنظیمات صفحه‌نمایش آن را به تنظیمات دلخواه خود تغییر دهید.

یکی از مزایای این نمایشگر نسبت به نمایشگرهای IPS عمق رنگ مشکی بالای آن است. سامسونگ توانسته دقت رنگ سفید در نمایشگرهای آمولد را نیز بهبود ببخشد و به همین دلیل کنتراست بسیار بالایی را در آن شاهد هستیم.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

زوایای دید و روشنایی تصویر عالی است و استفاده از اس ۶ اج پلاس حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. به‌علاوه روشنایی حداقلی این تلقن بسیار رضایت‌بخش است و استفاده از آن در نور کم و فضای تاریک حتی برای مدت طولانی نیز چشمان شما را اذیت نخواهد کرد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

به‌طور کلی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۶ اج پلاس را به‌راحتی می‌توان جزو بهترین‌ صفحات نمایش موجود روی گوشی‌های هوشمند دانست.

ازآنجاکه گلکسی اس ۶ اج پلاس فاقد قلم اس-پن است مهم‌ترین مخاطب این گوشی افرادی هستند که اولویت اول آن‌ها استفاده از قابلیت‌های چند رسانه‌ای مانند تماشای فیلم، وب‌گردی، بازی، اجرای اپلیکیشن‌های سرگرمی / آموزشی و اموری از این دست است که کیفیت صفحه‌نمایش یکی از تاثیرگذارترین موارد برای آن‌ها است. از این بابت گلکسی اس ۶ اج پلاس یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

اسپیکر

اس ۶ اج پلاس همانند اس ۶ اج مجهز به اسپیکر تک کاناله در قسمت پایین خود است که کیفیت و بلندی صدای آن متوسط ارزیابی می‌شود.  محل قرار گرفتن اسپیکر در اکثر شرایط مناسب است اما اگر از گوشی در حالت افقی استفاده شود احتمالا دست جلوی دریچه‌ی اسپیکر را می‌پوشاند و از کیفیت و حجم صدا می‌کاهد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

اسپیکر نیز به قدری کوچک است که حتی با قرار دادن یک انگشت روی آن می‌توان حجم صدای آن را به‌شدت کاهش داد. در حالت کلی در فبلت‌ها انتظار قرار دادن اسپیکر بهتری از طرف سازندگان را داریم اما اس ۶ اج پلاس در این زمینه انتظارها را برآورده نکرده و کاملا متوسط عمل می‌کند. این اسپیکر به اندازه‌ی کافی قوی نیست که توان همراهی با صفحه‌نمایش عالی گلکسی اس ۶ اج پلاس را داشته باشد.

دوربین

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 وقتی در اس ۶ اج پلاس با لرزش‌گیر اپتیکال همراه می‌شود، نمی‌توان از آن انتظاری کمتر از یک عملکرد فوق‌العاده را داشت. بدون شک این گوشی یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را دارد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

دوربین جلوی اس ۶ اج پلاس یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است و نوید کیفیت قابل قبول برای یک دوربین خودعکس (سلفی) را می‌دهد.

با دو بار کلیک روی دکمه‌ی هوم سریعا اپلیکیشن دوربین اجرا شده و می‌توانید عکس موردنظر خود را ثبت کنید. در رابط کاربری گلکسی اس ۶ اج پلاس همانند اس ۶ شاهد حضور دو حالت خودکار و Pro هستیم. برخلاف گذشته حالا می‌توانید در حالت پرو سرعت شاتر را نیز تنظیم کنید و عکس‌ها را در فرمت RAW نیز ذخیره کنید.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

به‌علاوه شاهد حضور دو حالت Video Collage و Live Broadcast در اپلیکیشن دوربین هستیم که با استفاده از Video Collage ویدئو با رنگ‌های در هم آمیخته بسازید و با استفاده از Live Broadcast می‌توان مانند سرویس پریسکوپ توییتر ویدئو را به‌صورت زنده با استفاده از دوربین جلو یا پشت روی یوتیوب استریم کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رود تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی اس ۶ اج پلاس بسیار باکیفیت هستند. عکس‌ها دارای جزئیات زیاد، رنگ‌های طبیعی و پویا بوده و رنج دینامیک دوربین نیز فوق‌العاده است. لرزش‌گیر اپتیکال هم باعث از بین رفتن لرزش در تصاویر شده و کیفیت عکس‌ها را بسیار بالا می‌برد.

در نور کم نیز مانند سایر دوربین‌ها شاهد افت کیفیت و جزئیات تصاویر ثبت شده هستیم اما این کاهش جزئیات در سطح نسبتا قابل قبول بوده و عکس‌های ثبت شده در نور کم نیز کیفیت قابل قبولی دارند. در این حالت الگوریتم های نرم‌افزاری سامسونگ باعث کاهش نویز تصویر می‌شوند.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

تصاویر ثبت شده با دوربین جلوی این گوشی نیز کیفیت بالایی به‌خصوص درصورت وجود نور کافی، دارد و می‌توان برای ثبت تصاویر خودعکس (سلفی) روی این گوشی به‌طور کامل حساب کرد.

در ادامه می‌توانید برخی تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید. حسگر دوربین این دستگاه دقیقا همان چیزی است که روی گلکسی نوت ۵ شاهد آن هستیم و عکس‌های و فیلم‌های گرفته شده با آن‌ها از کیفیت کاملا یکسانی برخوردار هستند:

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)
بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)
بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)
بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)
بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)
بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی به صفحه فیلکر زومیت مراجعه کنید.

نرم‌افزار

 گلکسی اس ۶ اج پلاس همانند نوت ۵ از رابط کاربری بروزشده‌ی تاچ‌ویز بهره می‌برد. تاچ‌ویز برخلاف گذشته حالا سبک‌تر شده و ویژگی‌های کم‌کاربرد و غیرضروری آن حذف شده‌اند. در حالت کلی شاهد رابط کاربری مشابه با گلکسی اس ۶ اج هستیم که البته تفاوت آن با اس ۶ در امکانات نرم‌افزاری است که برای لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

قبل از پرداختن به این ویژگی‌ها ابتدا کمی در مورد ظاهر رابط کاربری سخن می‌گوییم. در ظاهر شاهد رابط کاربری تاچ ویز هستیم که مشابه با سری گوشی‌های گلکسی اس ۶ است.

تاچ‌ویز هرچند بسیار نرم و روان اجرا می‌شود و در زمان استفاده از گلکسی اس ۶ اج پلاس متوجه لگ و تأخیر نشدیم اما مانند گذشته منابع سخت‌افزاری بیشتر از رابط کاربری دیگر شرکت‌ها، استفاده می‌شود. ممکن است این عامل باعث ایجاد مشکل در مدیریت حافظه‌ی رم شود.

نکته‌ی جالب دیگر امکان تغییر کامل شکل آیکان‌ها و تم‌ها ازطریق Theme Store است که با استفاده از آن می‌توان ظاهر رابط کاربری را به‌طور کامل دگرگون کرد.

ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری صفحه‌نمایش خمیده:

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

مشابه آنچه که در گلکسی اس ۶ اج شاهد آن بودیم اس ۶ اج پلاس نیز دارای برخی ویژگی‌ها مانند نمایش ساعت و اعلانیه‌ها در حالت استندبای، edge lightning برای تغییر رنگ لبه‌ها در هنگام تماس فردی خاص و ویژگی People Edge برای قرار دادن افراد خاص در فهرستی است که با لمس لبه‌ها پدیدار می‌شود. این لیست درواقع افرادی که ارتباط بیشتری با آن‌ها دارید را در فهرستی به‌صورت سریع دردسترس شما قرار می‌دهد.

اما علاوه بر ویژگی‌های گذشته شاهد دو ویژگی جدید با نام‌های Apps Edge و Edge Screen Position هستیم. Apps Edge همانند People Edge عمل کرده و در همان قسمت قرار دارد. این ویژگی که در نوت اج وجود داشت، اما در اس ۶ اج حذف شده بود، دوباره در اس ۶ اج پلاس، اضافه شده تا اپلیکیشن‌های دلخواه شما در هر جایی از رابط کاربری گوشی که باشید، به سرعت دردسترس قرار گیرد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

با ویژگی Edge Screen Position حالا می‌توانید محل اسلایدری که ویژگی‌های لبه‌های خمیده گوشی را دراختیار شما قرار می‌دهد، تغییر دهید. برای مثال آن را به لبه‌ی راست یا چپ یا به بالا یا پایین لبه‌ها انتقال دهید تا به‌راحتی در هر زمانی سریعا به آن دسترسی داشته باشید.

بازده و عملکرد

 عملکرد گلکسی اس 6 اج پلاس بسیار شبیه به گلکسی نوت ۵ است. هر دو دستگاه به پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ و حافظه رم ۴ گیگابایتی DDR4 مجهز شده‌اند. این سخت‌افزار ۶۴ بیتی قدرتمند باعث شده تا تلفن گلکسی اس 6 اج پلاس به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

نتایج بنچمارک‌های اعمال شده روی گلکسی اس 6 اج پلاس را می‌توانید در جدول و نمودارهای زیر مشاهده کنید. این تلفن هوشمند تقریبا از تمام تلفن‌هایی که تاکنون در زومیت مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند، قدرت پردازشی بیشتری دارند:

تلفن / تبلت

AnTuTu 4

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Galaxy S6 Edge+

42302

68160

499.008

727.011

34064

24361

5019

2509

61538

1771

769.0ms

Acer Liquid Jade Z

2769930547

119.591286.848

9365

9232

1757823

 23763

569857.1ms

Galaxy Note 5

42518

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

Samsung Galaxy S6 Edge

42868

58859

598.81

773.718

36710

22090

5382

2508

61039

1793

512.1ms

LG G4

3337248138

349.306537.155

26333

19494

38842180

64188

1722768.7ms

Sony Xperia Z3+

3410153292

280.379490.311

28296

23506

41281457

57887

1705893.6ms

Sony Xperia Z3

_

 41405

397.314

834.983

17686

16858

1886

1232

32852

1186

801.2ms

Sony Xperia M4 Aqua Dual

2290235058

242.293307.786

22506

7884

2265990

40895

8921220.2ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

1755619194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

29562

49674

603.118

542.337

27803

21090

3090

2352

57313

1675

661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488

788.162

35444

21204

5469

2545

58117

1732

572.3ms

Galaxy Note Edge

34543

47370

443.563

622.386

21029

19832

3315

1846

37623

1251

905.3ms

Nexus 6

-

49601

-

15602

21841

2731

1430

34965

1311

780.2ms

HTC Desire EYE

-

35323

389.922

730.159

23340

16865

2880

1537

36368

1119 /

811.7ms

Galaxy Note 4

Exynos 5433

-

49112

279

611

26192

20,372

1850

1514

51247

1189 /

550.7ms

در استفاده روزمره نیز همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها مشخص است، اس ۶ اج پلاس، از پس تمامی کارهای ریز و درشتی که از آن می‌خواهید، بدون کوچک‌ترین مشکلی برخواهد آمد.

عمر باتری

در گلکسی اس ۶ اج پلاس شاهد حضور باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستیم. این باتری باتوجه‌به ضخامت کم گوشی ظرفیت مناسبی محسوب می‌شد؛ هر چند که کاربر نمی‌تواند در صورت نیاز آن را تعویض کند. این گوشی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توان در کمتر از ۸۵ دقیقه باتری را از صفر تا صد درصد به‌طور کامل شارژ کرد. در مدت زمان استفاده از اس ۶ اج پلاس مشکلی ازلحاظ باتری با این گوشی نداشتیم.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

به‌راحتی می‌توانید حتی در استفاده‌ی سنگین شارژدهی به مدت یک روز کامل را از اس ۶ اج پلاس انتظار داشته باشید و اگر استفاده‌ی معمولی از گوشی خود دارید باتری اس ۶ اج پلاس بیش از یک روز را نیز دوام خواهد آورد.

به‌علاوه فناوری شارژ سریع باعث می‌شود تا در صورت داشتن دسترسی به برق سریعا باتری گوشی خود را شارژ کنید که یک مزیت غیرقابل چشم‌پوشی است. دلیل این شارژدهی مناسب را می‌توان استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری دانست که در زمینه‌ی مصرف باتری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

 طبق معمول آزمایش‌های همیشگی تست باتری را روی این گوشی نیز اجرا کردیم. در آزمایش پخش ویدئو اس ۶ اج پلاس توانست حدودا ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. در این آزمایش یک ویدیوی HD استاندارد، درحالی‌که تمام اتصالات خاموش هستند و روشنایی نمایشگر روی ۵۰ درصد تنظیم شده، آنقدر پخش می‌شود تا میزان شارژ دستگاه از ۱۰۰ به صفر برسد. نتیجه این آزمایش و دیگر آزمایش‌های زومیت را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید:

جمع‌بندی

تلفن گلکسی اس ۶ اج پلاس با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و ۱۵۳ گرم وزن فبلتی بسیار زیبا است که کمتر ایرادی را می‌توان به آن وارد کرد. طراحی این گوشی بسیار زیبا است به‌طور قطع نظر هر کسی را به سمت خود جلب خواهد کرد. صفحه‌نمایش و دوربین اس ۶ اج پلاس اگر بهترین نباشد یکی از بهترین‌ها است و پردازنده‌ی قدرمتند درکنار چهار گیگابایت رم باعث شده است تا با فبلتی بسیار قدرتمند رو‌به‌رو باشیم.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

شاید تنها نکات منفی که می‌توان برای این گوشی ذکر کرد برآمدگی دوربین و جذب لکه توسط قاب پشتی آن باشد. اما این ایرادات بسیار جزئی بوده و به‌راحتی در مقابل نکات مثبت گوشی قابل چشم پوشی هستند.

در مجموع می‌توان گفت که اگر به‌دنبال یک فبلت قدرتمند هستید و در زمان معرفی اس ۶ اج انتظار داشتید که سامسونگ صفحه‌نمایش بزرگتری برای آن در نظر می‌گرفت، بدون شک از خرید اس ۶ اج پلاس پشیمان نخواهید شد و باید این گوشی را در لیست گزینه‌های مدنظر خود قرار دهید.

بررسی گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ (+Galaxy S6 Edge)

نسخه ۳۲ گیگابایتی این تلفن با قیمت تقریبا ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان در گوشی شاپ موجود است.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا با لبه‌های خمیده و کیفیت ساخت فوق‌العاده
  • صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت
  • دوربین عالی
  • سخت‌افزار قدرتمند

نقاط ضعف

  • جذب اثر انگشت و لکه روی قاب پشتی
  • برآمدگی در قسمت دوربین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات