سامسونگ از حافظه‌ی SSD فوق‌العاده سریع M.2 PCIe با نام 950 پرو، رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ دیروز حافظه‌ی SSD جدید فوق‌العاده سریع خود را به صورت عمومی معرفی کرد. این اس‌اس‌دی جدید، 950 پرو نام داشته و سرعت خواندن و نوشتن دیوانه کننده‌ای دارد! ۹۵۰ پرو، در فرم فکتور M.2 PCIe ارائه می‌شود.
تبلیغات

شرکت سامسونگ روز پیش، از هارد SSD جدید خود، تحت عنوان 950 پرو رونمایی کرد. این حافظه از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و اولین اس‌اس‌دی موجود در بازار مصرف کنندگان است که از فناوری NAND عمودی سه بعدی در آن استفاده شده است. این اس‌اس‌دی، دارای فناوری حافظه‌ی غیرفرار فوق‌العاده سریع (NVMe) در پلتفرم M.2 و اندازه‌ی ۲۲۸۰ است. کاربرها می‌توانند از این اس‌اس‌دی قدرتمند در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های دسکتاپ استفاده کنند.

اس‌اس‌دی ۹۵۰ پرو سامسونگ، در دو ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار و ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلاری عرضه می‌شود. به لطف پشتیبانی از ۴ رابط PCIe نسخه‌ی سوم، سرعتی را در انتقال داده‌ها به ارمغان می‌آورد که رابط SATA حتی نمی‌تواند خواب آن را ببیند!

مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۹۵۰ پرو، دارای سرعت خواندن Sequential (ترتیبی) ۲.۵ گیگابایت بر ثانیه‌ای و سرعت نوشتن ترتیبی ۱.۵ گیگابایت بر ثانیه‌ای است. برحَسَب سرعت دسترسی تصادفی به داده‌ها هم، مدل یاد شده دارای سرعت خواندن ۳۰۰۰۰۰ IOPS و سرعت نوشتن ۱۱۰۰۰۰ IOPS است.

اس‌اس‌دی ۹۵۰ پرو سامسونگ، از نسل دوم حافظه‌‌‌ی MLC دارای ۳۲ لایه‌ی ۱۲۸ گیگابیتی با کنترلر UBX و نرم‌افزاری هوشمند بهره‌مند است. این حافظه‌ی اس‌اس‌دی دارای فناوری رمزنگاری کامل درایو جامد AES 256 Bit و قابلیت محافظ حرارتی پویا (Dynamic Thermal Guard) است. ظاهرا محافظ حرارتی یاد شده، هنگام قرار گرفتن اس‌اس‌دی در دامنه‌ی دمایی بین ۰ تا ۷۰ درجه‌ی سلسیوس، از حافظه و داده‌های آن حفاظت می‌کند.

درایو حالت جامد ۹۵۰ پرو سامسونگ، در برابر میزان شوکی تا ۱۵۰۰ جی در ۰.۵ میلی ثانیه و لرزشی معادل ۲۰ جی تاب می‌آورد. مدت زمان گارانتی هر دو مدل‌ دارای ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، به مدت ۵ سال است. گارانتی از لحاظ میزان داده‌های نوشته شده در اس‌اس‌دی‌ها، برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی برابر ۲۰۰ ترابایت و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی هم، برابر ۴۰۰ ترابایت است. SSD مدل ۹۵۰ پرو، در ماه اکتبر روانه‌ی بازار خواهد شد.

نظر شما در مورد اس‌اس‌دی ۹۵۰ پرو سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات