فایرفاکس با پیام رسان ویدیویی Hello آپدیت شد

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
موزیلا امروز بروزرسانی ۴۱ مرورگر فایرفاکس را برای دسکتاپ و اندروید منتشر کرد. این کمپانی مدعی است که فایرفاکس اولین مرورگری است که از وجود یک پیام‌رسان داخلی بهره می‌برد. با استفاده از این قابلیت می‌توان در پلتفرم‌های مکینتاش، ویندوز و لینوکس اقدام به برقراری مکالمات ویدیویی کرد.
تبلیغات

موزیلا امروز اعلام کرد که بروزرسانی ۴۱ مرورگر فایرفاکس را با بهره‌گیری از پیام‌رسان داخلی موسوم به Hello ارائه کرد. این کمپانی مدعی است که فایرفاکس اولین مرورگری است که با قابلیت برقراری مکالمات ویدیویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نام این قابلیت Hello است. با توجه به بهره‌گیری از پروتکل WebRTC، موزیلا اعلام کرده که کاربران قادر خواهند بود تا با کاربران در مرورگرهای اپرا و کروم نیز ارتباط برقرار کنند. البته این موضوع زمانی صحت دارد که این دو مرورگر نیز از این پروتکل پشتیبانی کنند.

در صورتی که کاربران علاقمند به استفاده از این قابلیت باشند، می‌توانند پروفایل کاربری را از طریق مرورگر دسکتاپ تنظیم کنند. در نسخه‌ی اندروید این مرورگر کاربران قادرند تا موتورهای جستجوی بینگ و گوگل را برای انجام جستجوها تنظیم کنند. همچنین باید به بهبود بوکمارک کردن وب‌سایت‌ها نیز اشاره کرد که از اضافه کردن بوکمارک‌های تکراری جلوگیری می‌کند.

دو نسخه‌ی اندروید و دسکتاپ در حال حاضر از قابلیت پخش فایل‌های MP3 برخوردارند. همچنین باید به اصلاح چندین باگ موجود در این نرم‌افزار نیز اشاره کرد. بروزرسانی ۴۱ فایرفاکس منتشر شده و براساس تنظیمات کاربران بصورت خودکار و دستی قابل دریافت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات