گزارش اختصاصی زومیت از نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ - قسمت اول

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
مطالعه 8 دقیقه
نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ در تاریخ پنجشنبه ۱۷ سپتامبر شروع به کار کرده و اختتامیه آن یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۵مهر) خواهد بود.
تبلیغات

سعی زومیت بر این است که همانند سایر رویداد‌های بزرگ جهان، وقایع مهم این نمایشگاه را نیز در اختیار دوستداران صنعت خودرو قرار دهد. با زومیت همراه باشید.

شکی در این نیست که نمایشگاه خودرو فرانکفورت IAA از مهمترین وقایع خودرویی دنیا است. این نمایشگاه در محیطی با بیش از ۳۰ هزار متر مربع برگزار گردید و امسال  نیز بیش از ۵۰ شرکت خودروسازی با رونمایی از آخرین محصولات و دستاورد‌ها برای رقبای خود خط و نشان کشیدند. زومیت نیز با ارسال گزارشگر به این رویداد، به طور اختصاصی از خودرو‌ها و غرفه‌های شرکت‌های خودروسازی گزارش تهیه کرده است. این گزارش در چند قسمت در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت در روز ۱۵ سپتامبر با حضور آنجلا مرکل ـ صدر اعظم آلمان ـ شروع به کار کرد. تمرکز اصلی شرکت‌های موجود در نمایشگاه امسال بر تکنولوژی‌های کنترلی خودکار بوده است. تکنولوژی هوشمندسازی با سرعت زیادی در خودروهای جدید در حال به کار گیری است. هم‌چنین امسال بر خلاف سال‌های گذشته، بر روی سفر دیجیتالی سرمایه گذاری زیادی شده است. جایی که خودروها در شبکه‌ای به ارتباط با یکدیگر می‌پردازند و قادر خواهند بود راننده‌ها را از مشکلات ترافیکی مسیر مطلع کنند. 

لامبورگینی

لامبورگینی از محبوب‌ترین برند‌های خودروسازی جهان است که همواره یکی از آرزوهای علاقه‌مندان به سرعت رانندگی با خودرو‌های جذاب این برند است. لامبورگینی امسال علاوه بر معرفی نمونه روباز هوراکان با نام هوراکان اسپایدر، به نمایش اونتادرو و اونتادور سوپرولوچه نیز پرداخت.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر
لامبورگینی اونادرو سوپرولوچه

بوگاتی

غرفه‌ی بوگاتی در کنار غرفه‌ی لامبورگینی بنا شده بود تا علاقه‌مندان به سوپراسپرت‌های لحظات شادی را تجربه کنند. بوگاتی امسال به معرفی و نمایش ویژن گرن توریسمو پرداخته بود که علاقه‌مندان زیادی از این خودروی فوق‌العاده دیدن می‌کردند.

بوگاتی ویژن گرن توریسمو
بوگاتی ویژن گرن توریسمو

پورشه

پورشه امسال خودروهای هیبریدی و الکتریکی زیادی با خود به نمایشگاه آورده بود تا بدین وسیله برنامه‌ی این شرکت بر همگان مشخص شود.

Porsche cayenne 1

پورشه ۹۱۸ اسپایدر در مرکز محصولات این خودروساز آلمانی قرار داشت. این خودروی هیبریدی که از پیشرانه‌ی بنزینی در کنار موتور الکتریکی استفاده می‌کند، رکورد‌های زیادی را در جابجا کرده است. حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ار سکون تنها در مدت زمان ۲.۶ ثانیه، بخشی از قابلیت‌های این ابرخودرو است.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر
پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پورشه ۹۱۹ هیبرید هم که عنوان قهرمانی ۱۷ دوره کلی مسابقات لمانز (Le Mans) را به یدک می کشید، به نمایش در‌آمده بود تا پورشه بار دیگر توانایی بالای خود در تولید خودروهای هیبرید را به همگان یاد‌آوری کند.

پورشه ۹۱۹

اما گل سرسبد محصولات غرفه‌ی امسال پورشه مدل Mission-e بود. این خودرو الکتریکی برای رقابت با تسلا به بازار عرضه خواهد شد.

porsche 1
porsche mission e
porsche mission e

سئات

شرکت سئات که یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن است، در غرفه‌های خود به نمایش مدل‌های مختلف خود پرداخته بود. این برند عموما به تولید خودرو های ارزان قیمت مشغول است.

سئات

فولکس واگن

فولکس واگن به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی خودرو در اروپا، در غرفه‌ی خود محصولات متنوعی را در معرض نمایش قرار داد. ابتدا از مدل ۲۰۱۶ فیتون که محصول لوکس این غول خودروسازی به شمار می‌آید، رونمایی شد. این خودرو تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. فیتون خودروی فوق‌العاده‌ای است و نسبت به قیمت خود، گزینه‌ای مناسب برای دوستداران محصولات لوکس به حساب می‌‌آید. اما فولکس واگن هنوز راه زیادی برای به چالش کشیدن مرسدس بنز اس کلاس پیش‌ رو دارد.

vw pheaton
vw

فولکس واگن به مناسبت ۴۰امین سالگرد تولید گلف، از مدل مخصوصی به نام GTI Clubsport رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۶۱ اسب بخار مجهز شده است؛  نمونه‌ی دیگری از گلف نیز به نام e-Golf معرفی شد که سیستم پارک خودکار در آن تعبیه شده بود.

vw golf
vw e golf

مدل ۲۰۱۶ فولکس واگن بیتل دوست‌داشتنی نیز با قیمت پایه ۱۸ هزار یورو و موتور پایه ۱۰۵ اسب بخار رونمایی شد.

vw beetle
vw beetle 2

طرفداران دوچرخه‌سواری نیز اکنون می‌توانند اقدام به تهیه نسل جدید دوچرخه‌های فوق‌العاده سبک و باکیفیت فولکس واگن، کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

vw bicycle

 برای دنبال کردن اخبار نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات